Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä: naapurin lapset tulevat meidän pihalle kuin puistoon - sallisitko itse tilanteen?

Vierailija
30.07.2012 |

Oma lapseni on 9-vuotias. Naapurissa asuu kaksi 5-vuotiasta, jotka tulevat meidän hiekkalaatikollemme, pihakeinuihimme, riippukeinuun, trampoliiniin hyppimään omia aikojaan. Viimeksi kukkani oli revitty laatikosta ja niistä oli tehty "kokkauksiin muhennosta".

Näiden lasten vanhemmat vain sanovat, että lapset ovat lapsia ja levittelevät käsiään. Itseäni alkaa jo raivostuttaa.

Mitä sinä tekisit? Olenko ahdasmielinen, kun alan jo kiukustua moisesta?

Mielipiteitä kehiin, kiitos.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rakennettiin aita ja alettiin säilyttämään lasten ulkoleluja lukitussa varastossa.

Vierailija
42/82 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painepesurilla kunnon voimalla persuksiin, niin ei näy pihassa toista kertaa. Jos on yritetty ensin nätisti sanoa eikä sana kuulu, niin sitten voi käydä niin, että mattoja/puutarhakalusteita/aitaa pestessä voi vähän roiskahtaa viereenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiellä, käske ja taluta kotipihaan.

Vierailija
44/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis kyse on omakotitalosta.

Vierailija
45/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on, jos lapsesi haluaisi kutsua nämä naapurit leikkimään.

Harmi, ettei näiden lasten vanhemmilla ole tajua tilanteesta.

Vierailija
46/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teet VANHEMMILLE selväksi, ettei pihanne ole yleinen puisto.

Vierailija
47/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne ei ole kohentunut. Viimeksi mökiltä tullessamme, toinen lapsista lepäili puutarhakeinussa ja toinen leikki lapseni leikkimökissä, josta oli heittänyt ulos tavarat.

Me olemme aika paljon mökillä emmekä voi toimia poliiseina koko ajan.

Lasten vanhemmille on asiasta puhuttu, mutta he eivät vahdi lapsiaan.

Vierailija
48/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yksityisyydestä ja pihamme on vain meidän omaan käyttöömme. Toisaalta oma lapseni on juuri sellainen, joka ei juuri kieltoja usko. Toistaiseksi en ole päästänyt yksin ulos nelivuotiasta, mutta kauanko ipanan voi pitää talutusnuorassa...

Siis jos joku on keksinyt erinomaiset vinkit saada lapsi uskomaan kieltoja, niin haluaisin tietää.

Vierailija
49/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rakennettiin aita ja alettiin säilyttämään lasten ulkoleluja lukitussa varastossa.

50/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät tee mitään (todella hävyttömät vanhemmat!) niin vahtisin pari päivää pihaani kuin haukka. Heti, jos joku astuisi tontilleni, kiljuisin kuin hyeena "MENÄÄ POIS TÄMÄ ON MINUN PIHA!!!"

Luulisi lasten menevän pois.

Jos ei niin menisin ihan lähelle heitä ja huutaisin saman korvaan. Luulen, että toimii.

Ja kyttäisin pari päivää siinä että tulevatko takaisin.

Jos tuo ei tehoa niin miettisin aidan laittamista.

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Vierailija
51/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kerta kun tulimme reissusta kotiin, trampoliinillämme pomppi läjä poikani (8v) kavereita, eivätkä olleet sopineet etukäteen pojan kanssa että olisivat meitä odottamassa.

Mä kävelin poikien luokse ja sanoin rauhallisen ystävällisesti, mutta topakasti että tästä lähtien heillä ei ole asiaa pihallemme ilman lupaa, eikä myöskään silloin kun olemme kotona. Kun kutsutaan leikkimään, asia on ok. Tämä tehosi kerrasta.

Toi on kyllä vaikeeta kun 5v ei vielä itse tajua niin hyvin kuin muutaman vuoden vanhemmat, mutta tässä sun taopauksessa taas näkee kuinka mänttejä NYKYVANHEMMAT voivat olla. Jatka heille puhumista ja kyllä mä jo tässä kohtaan vilauttaisin mahdollisuutta poliisille soittoon, ja heiltä avun pyytämiseen jos ei tämä auta.

Vierailija
52/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotirauhanrikkomista tai -häirintää tuo on.

Vierailija
53/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin totta ihmeessä saavat tulla, mutta vain kun omanikin ovat pihassa. Itsekseen eivät saa tulla, mutta omieni luokse saavat tulla leikkimään. Siinähän sitä oppii sosiaalisuutta ja ryhmäleikkitaidot kehittyvät. Odotan myös vastavuoroisuutta niiltä perheiltä, joiden lapset leikkii meidän pihassa.

Vierailija
54/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä taas näkee mitä tapahtuu kun vanhemmat eivät välitä eivätkä vahdi, koska 5-vuotiaiden pitää itsenäistyä.

Entä jos kertoisit vanhemmille, että seuraavan kerran kun löydät lapset teidän pihalta ilman lupaa, niin soitat poliisille.

Vierailija
55/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin juttelemassa suoraan pihasta löytämieni lasten kanssa. Sanoin, että tästä hetkestä eteenpäin heidän pitää aina ensin hakea meidän lapsiamme. Jos lapsemme lähtevät heidän kanssaan ulos, he voivat leikkiä lastemme kanssa meidän pihassa. Painotin vielä sitä, että sitten tosiaan pitää leikkiä meidän lasten kanssa, ei vain meidän lasten leluilla.

Homma korjaantui kerrasta ja sana vielä kulki naapurustossa lasten keskuudessa, eikä kenellekään muulle tarvinnut huomauttaa.

Vierailija
56/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapset saavat olla ulkona iman vanhempia, heistä ei piitata lainkaan. Jos niiden perässä kuljetaan joka hetki, vanhemmat ovat sitten tetysti ylisuojelevia hysteerikkoja.

Ihan käytännön neuvoja ei tietenkään ole yhtään, mut päätä pitää silti aukoa!

Vierailija
57/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on luvatta toisten yksityisalueella?

Jos sinne on kerran sanottu ettei mennä niin eihän sinne silloin saa mennä. Kyseessä on kenen tahansa piha, on siellä leluja tai ei.

Jos taas joskus olet antanut luvan leikkiä siellä niin pitää sanoa selvästi ettei sinne nyt enää tulla. Mutta jos taas siellä on joku luvatta niin se on silloin luvatta.

Oletko kertonut että lapset tuhoaa ja sotkee? Minusta siinä pitää lapsien siivota jälkensä.

Vierailija
58/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapset saavat olla ulkona iman vanhempia, heistä ei piitata lainkaan. Jos niiden perässä kuljetaan joka hetki, vanhemmat ovat sitten tetysti ylisuojelevia hysteerikkoja.

Ihan käytännön neuvoja ei tietenkään ole yhtään, mut päätä pitää silti aukoa!

Oma lapsesi käyttää muiden pihoja puistona? Kyllä tässä ketjussa on ollut useampikin ratkaisuehdotus.

Vierailija
59/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole lapsia :D Mutta olen itse ollut villi ja tottelematon lapsi.

Vierailija
60/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttinne ovat olleet auttavia sikäli, että olen nyt saanut vahvistusta sille, että oma kiukkuni vastaa monien muidenkin reaktioita enkä ole siis tilastollisesti ajatellen joku ylinipo äiti, joka on liian tarkka oman lapsen tavaroista ja omasta pihastaan.

Aion jatkaa sitä, että sanon systemaattisesti ja topakasti lapsille, että poistuvat pihaltamme ja että tänne ei ole asiaa, ellei oma lapsemme halua leikkiä heidän kanssaan (ikäero suuri, ei kiinnosta). Vanhemmille aion sanoa, että toivon yhä heidän katsovan lastensa perään ja että en voi sallia sitä, että pihaamme käytetään kuin yleistä puistoa. He ovat jo loukkaantuneita näistä ilmauksista, mutta ilmeisesti sille ei voi mitään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi