Lapiperheet: mitä levitettä käytätte leivällä?
voita? margariinia?
käyttääkö koko perhe samaa vai onko aikuisilla oma levite?
Meillä on tähän mennessä ollut käytössä becel joka on auttanut miehen hieman kohonneisiin kolesteroliarvoihin, nyt vauvakin alkaa lähestyä ikää että alkaa syödä leipää ja levitettä. Katselin kaupassa että olisiko sininen flora hyvä? Josko siirryttäisi koko perhe siihen ettei tarvisi kahta rasiaa säilyttää jääkaapissa, kun inhoan kun on kaiken maailman rasioita jääkaappi täynnä:D
Kommentit (30)
ei missään nimessä mitään kevytmargariiniliuottimia vaan Oivariinia tai joskus harvoin jopa voita, mutta näitä kaikkia me käytämme kohtuudella leivän päällä.
laktoosittoman Rainbown margariinin (apua, wt-perhekö?) tai sinisen Keijun/Floran? Tosin meillä (ruis)leivän päälle tulee sitten kerrokset leikkeleitä ja kasviksia, ei siis pelkkä leipä+margariinikerros. Ns. kateleipää jos syödään, eli yrtti/valkosipulipatonkia tms, ei tarvitse lisukkeita tai voita/margariinia. Itse leivottuihin sämpylöihin käytetään oivariinia.
yleensä ei kuitenkaan laiteta mitään levitettä, kun leivän päälle tulee juustoa.
Floraa, beceliä tai keijua ei meille osteta.
Eli voin ja öljyn sekoitetta. :) Tätä käytetään koko perhe! :)
Ehdottomasti paras maku. Ikinä en käyttäisi ainoatakaan margariini...
Eli voin ja öljyn sekoitetta. :) Tätä käytetään koko perhe! :)
meillä käytetä mitään. Voi paketti on jääkaapissa ja siitä laitetaan puuroon voisilmä. leivät syödään juustolla tai leikkeleellä päällystettynä.
meillä käytetään koko perhe voita.
Älkää nyt herranjunmala käyttäkö lapsille mitään beceliä tai muutakaan margariinia ylipäätänsä!
Tiedättekö te niitä syövät miten ne on edes valmistettu? kysynpähän vaan...
Itse en sitä edes eläimille syöttäisi, saati sitten lapsilleni!
Dellariinia tai Oivariinia. Mahdollisimman vähän lisäaineita ja muuta epämääräistä mitä margariineissa on (mm liuotinjäämiä).
mutta toinen lapsi ei suostu siihen koskemaankaan, koska on kuulemma pahaa.
lapset haluavat voita tai oivariinia. Taidan siirtyä siihen. Tosin becelin käyttö tulee halvaksi, kun sitä ei kukaan halua käyttää...
Jos olis tarvetta, ostaisin tarvitsijalle sitä beceliä.
Meillä on Oivariiniä tai itse tehyä "voita" eli voita ja öljyä vatkattuna sekaisin. Pelkkä voi on niin hankala levittää leivälle,kun se on niin kovaa.
Et kai vaan lapsille ole antanut sitä Beceliä, joka alentaa kolesterolia, siis sitä kallista?
En itse tykkää mistään muusta kuin siitä ja voista ja olen sitten opettanut lapsetkin samaan :(
se alentaisi kolesterolia? Siis ihan aikuisena kysyn, aikuisen leivälle. Jos laitan sitä 2 tl päivässä, niin alentaako se kolesterolia? Muka?
Siemenleivälle tai mantelileivälle voita, suoraan siitä voiköntistä juustohöylällä höyläillen.
miehellä tosiaan oli auttanut kolesteroliin, mies kyllä käyttää sitä aika paljon. Syö aamuisin leipää, iltaisin leipää ja usein myös eväänä leipää, joten tuleehan sitä käytettyä aika paljon.
Joku kysyi että onko lapsille annettu beceliä, en tiedä kysyitkö minulta, mutta siis ap ei ole antanut vielä kun vauva vasta kohta siirtyy leipään ja levitteeseen ja olen itsekin kuullut useammastakin paikasta että beceliä ei lapsille suositella ja siksi kyselenkin:)
-ap
pikkulapsille lisätään ihan silkkaa voita puuroihin ja esim. perunamuussiin