Keskustellaanko käsitöistä ja nikkaroinnista? Jos on ongelmia niin neuvojakin voi kysyä :)
Minulla olisi projektina tehdä syksyä varten iso kasa villasukkia vähän kaikille ja villapaita/-takki itselle, ompelun puolella taas on suunnitelmissa uusi syystakki ja sisustukseen kaipaisin myös piristystä. Eli ainakin uusia sohvatyynyjä teen kunhan keksin millaisia. Ja sen villapaidan/-takin mallikin on vielä hakusessa.
Kesken on tällä hetkellä torkkupeitto, joka valmistuu pian, menee lahjaksi :)
Mitenkäs muilla käsityöihmisillä?
Kommentit (7)
Puutarhakaluston maalit pitäis hioa ja maalata sitten uudestaan.
Yksi mekkokangas odottaa.
Joku neule tekis mieli aloittaa, mutta mikä?
Kykyjä voi toki aina opetella, haluja tosin ei väkisin yrittämällä saa mutta toivottavasti sinulta löytyy sitten vaikka sukulaisista joku käsityökärpäsen puraisema niin voit nauttia käsitöistä sitten lahjoituksen kohteena :)
Kolmonen: verhoilua olisikin kiva opetella enemmän, tähän mennessä olen tehnyt vain yksinkertaisia korjauksia ja uudelleen muokkauksia, valitettavasti tällä hetkellä ei ole kunnon tiloja tehdä vaativampia hommia. Minkälaisia käsitöitä teet myyntiin? Ei tarvitse tarkasti kertoa jos et halua kilpailijoiden saavan vihiä hyvistä ideoista mutta edes noin suurinpiirtein? Joulumyyjäisissä olen joskus itsekin pieniä töitä myynyt.
T:ap
joku kiva pipo tai myssy valmiiksi syksyä varten. Mukavampi työ kuin sukat koska ei tarvitse tehdä kahta samanlaista
Puutarhakaluston maalit pitäis hioa ja maalata sitten uudestaan.
Yksi mekkokangas odottaa.
Joku neule tekis mieli aloittaa, mutta mikä?
suunnitelmat! Miten ihmeessä mäkin pystyisin tulemaan käsityöihmiseksi? Olen käsityöasioissa aivan nakkisormi ja uusavuton, vaikka muut huusholli ja taloushommat sujuu ihan hyvin. Haluaisin oppia, mutta en pysty opettelemaan yksin, vaan tarvitsisin ryhmän, jossa opetellaan yhdessä tekemällä, oiskohan Martoilla jotain uustumpeloille suunnattua käsityökerhoa?
Jos ei ole voivat järjestää. Itse en kuulu marttoihin mutta täällä päin on lehdissä välillä juttuja ja niiden perusteella voisivat hyvinkin pitää tuollaisia kursseja. Kansalaisopistoillakin on paljon hyviä kursseja, rohkeasti vaan mukaan opettelemaan :)
T:ap
suunnitelmat! Miten ihmeessä mäkin pystyisin tulemaan käsityöihmiseksi? Olen käsityöasioissa aivan nakkisormi ja uusavuton, vaikka muut huusholli ja taloushommat sujuu ihan hyvin. Haluaisin oppia, mutta en pysty opettelemaan yksin, vaan tarvitsisin ryhmän, jossa opetellaan yhdessä tekemällä, oiskohan Martoilla jotain uustumpeloille suunnattua käsityökerhoa?
on tunika, sukkia ja hartiahuivi. Kehruulle olisi mukava löytää aikaa.
itselle ja lapsille.
Syksyllä toivottavasti pääsen tekemään ihan myyntiinmeneviä käsitöitä kunnolla. Olen siis käsityöläinen ihan ammatikseni.
Kotiin aion ommella uudet verhot keittiöön ja pussilakanoita. Tarkoitus hieman tyhjennellä kangasvarastoja muutenkin eli ehkä ompelen itselleni muutaman vaatteen.
Villasukat pitää siskolle neuloa ja varmaan pari tuubihuivia lapsille syksyksi uusissa väreissä.
Vanha 50-luvun nojatuoli odottaa verhoilukangasta, pohjatyöt tehty jo pari vuotta sitten, kiva olis saada jo käyttöön.