Hahaa! Mun 13v söi ekaa kertaa mitään kasvikunnan tuotetta varmaan kolmeen vuoteen
No peruna ja viljat menee. Mutta nyt söi 100 g mustikoita! Muusattuna, hyvin sokeroituna ja kermaan ja jogurttiin sekoitettuna. Jokohan se tästä alkaisi... :-P (varmana ei)
Kommentit (9)
että suostuin syömään vain harvoja vihanneksia ja hedelmiä. Nykyään (varsinkin kun karppaan) syönkin sitten tosi paljon erilaisia kasviksia päivittäin. Aloin niitä syömään pikku hiljaa uusiin makuihin totutellen aikuisempana vasta, joten eiköhän se sun lapsesikin pikku hiljaa opi. Pakottaminen on huono tapa yrittää saada ne kasvikset maistumaan, mulla ainakin toimi paljon paremmin se, kun sain itse maistella jos halusin. Voithan tosiaan koittaa jemmata niitä kasviksia ruokien joukkoon, ja muutenkin koittaa keksiä niistä mukavaa syömistä. Esim kasvistikut hyvän dipin kanssa voi huomaamatta maistuakin, jos niitä muu perhe vaikka illalla popsii.
Mun 13- vuotias ei ole syönyt kasvikunnan tuotteita oikeastaan ikinä. Maistanut on toki, mutta oikein syönyt ei. Ei syö edes mustikoita tai mansikoita, tai no mustikkapiirakkaa kyllä :-D Muut kaksi lasta syö kyllä, mutta tämä ei. Ei edes rahasta (uskokaa vaan, mutta sitäkin on koitettu). Ei vain maistu ja hrmittelee sitä itsekin, ettei voi sietää. On nimittäin kova urheilija nuorukainen ja haluaisi syödä terveellisemmin. Luotan kuitenkin siihen, että opettelee vielä aikanaan omasta halustaan syömään.
Ei kuulosta kovin heterolta mikään kasvisten syönti. Anteeksi vaan.
Kertoiko tuo ap onko hänen lapsensa poika vai tyttö? Mutta jos poika tosiaan on, niin ei kovin miehekkäältä kuulosta että juuri 13-vuotiaana aletaan yhtäkkiä syödä kasviksia.
Lapsi pomona?