kuinka "hippi" olet?
Onko teillä luovuttu yksityisautoilusta, kestovaippaillaan, imetetään kolmevuotiasta, lajitellaanko teillä kaikki jätteet? Jne!
Meillä näin:
Imetän taaperoa
Käytän kuukuppia
Lajittelen roskat
Kasvatan hyötykasveja itse
Kommentit (25)
On vielä parantamisen varaa kierrättämisessä. Mutta olen vege ja teen itse raaka-aineista ruuan ja leivon. Opetan lapsille järkevää kuluttamista,että elämässä muutakin kuin raha ja kuluttaminen. Hyvä aloitus ap!
Hienoa! Onko muita??
Teen kaikki ruoat itse ja ostan raaka-aineet pääosin tiloilta suoraan.
Kaiken muun mahdollisen ostan kirppareilta ja kierrätyskeskuksista. Ihan pakosta ostan kaupasta uuden.
Kierrätän kaikki jätteet. Meille ei tule sekaroskapusseja kuin 1-2 vuodessa. Omakotitalossa kun asutaan, niin roskapönttö nököttää pihassa ja joudun maksamaan se "tyhjennyksestä".
Meidän lapset ovat jo esiteinejä, mutta hyvin on heillekin mennyt oppi perille erityisesti jätteiden kierrättämisen ja ruoan terveellisyyden suhteen.
Teen kaikki ruoat itse ja ostan raaka-aineet pääosin tiloilta suoraan.
Kaiken muun mahdollisen ostan kirppareilta ja kierrätyskeskuksista. Ihan pakosta ostan kaupasta uuden.
Kierrätän kaikki jätteet. Meille ei tule sekaroskapusseja kuin 1-2 vuodessa. Omakotitalossa kun asutaan, niin roskapönttö nököttää pihassa ja joudun maksamaan se "tyhjennyksestä".
Meidän lapset ovat jo esiteinejä, mutta hyvin on heillekin mennyt oppi perille erityisesti jätteiden kierrättämisen ja ruoan terveellisyyden suhteen.
Kuulostaa hyvältä! En keksinyt muuta kuvaavaa sanaa kuin hippeily, ja senkin laitoin "", joten suonet anteeksi! Inspiroivaa :)
Meillä perhe kutsuu mua ituhipiksi!
mä näen hippeyden laaja-alaisemmin.
Mulle hippeys on "anna kaikkien kukkien kukkia"-asennetta. En siis arvostele muiden valintoja, elämää, hyväksyn kaikki sellaisina kuin ovat. Esim. en rajaa lapsieni kavereita sen mukaan, millaisista perheistä tulevat.
Olen parikymppisenä ollut varsinainen tiukkis kahdenkymmenen vuoden kova harjoittelu on kantanut hedelmää rentona elämänasenteena ja tässä- ja nyt , hetkessä eläminen-on ykkösjuttu. Se on musta hippeyttä ?
Voin olla kaverina itseäni huomattavasti nuorempien kanssa, tai vanhempien.
"Hippeys" on mulle rento elämänasenne, pyrin minimaaliseen pingotukseen, vakavuuteen jne.Toki täytyy huomioida hyvät käytöstavat kanssaihmiseten kanssa ja ihmisten ja elämän kunnioittaminen.
Asioita voi tehdä erilailla kuin mitä normisti ehkä odotetaan. Töissä toki käytävä, että saa rahaa kaatton pään päälle, vaatteisiin, ruokaan. Säästetään voidaksemme matkustella ja kohdata ihmisiä ja maailmaa.
kulutan aivan liikaa, ostan uusia vaatteita, en edes muista milloin viimeksi olin kirppareilla. Syy tähän tosin on että huomasin jatkuvasti saavani kapuapan alennusmyynnistä vaatteita halvemmalla kuin kirpparilta.
Luomua ostan, koitan välttää punaista lihaa, ostetaan kalkkunaa ja broiskua, se on tietysti taas tehotuotettua mutta olen kuitenkin lihan ja kalan syöjä, en vege.
Kasviksista nautitaan, samoin salaateista koko perhe.
Kierrätän huonosti roskia mutta vaatteet/huonekalut ja lähes kaiken muun kierrätän antamalla ystävilleni.
Olen oppinut miettimään lelujen kohdalla onko tämä tarpeellinen ja sen krääsän kerääminen onkin vähentynyt. Itselleni ostan harvoin mitään jollen oikeasti tarvitse.
Auto on käytössä aika pienilläkin matkoilla, siinä voisi petrata ja ostaa polkupyörän.
kulutan aivan liikaa, ostan uusia vaatteita, en edes muista milloin viimeksi olin kirppareilla. Syy tähän tosin on että huomasin jatkuvasti saavani kapuapan alennusmyynnistä vaatteita halvemmalla kuin kirpparilta.
Luomua ostan, koitan välttää punaista lihaa, ostetaan kalkkunaa ja broiskua, se on tietysti taas tehotuotettua mutta olen kuitenkin lihan ja kalan syöjä, en vege.
Kasviksista nautitaan, samoin salaateista koko perhe.
Kierrätän huonosti roskia mutta vaatteet/huonekalut ja lähes kaiken muun kierrätän antamalla ystävilleni.
Olen oppinut miettimään lelujen kohdalla onko tämä tarpeellinen ja sen krääsän kerääminen onkin vähentynyt. Itselleni ostan harvoin mitään jollen oikeasti tarvitse.
Auto on käytössä aika pienilläkin matkoilla, siinä voisi petrata ja ostaa polkupyörän.
-kestovaipat käytössä (samat jo 3 lapsella)
-imetän 2-vuotiasta
-liikutaan julkisilla
-syödään paljon kasvisruokia
-lajitellaan jätteet
-ostetaan paljon kirpputoreilta/huuto.netistä
-vaatteet siirtyvät vanhimmalta lapselta nuorimmille
Nuo nyt tuli mieleen.
tullut keskustelua!
Tosiaan tuo yleensäkin krääsän ostamisen välttäminen ja se että koittaa ostaa laadukasta ja kestävää ja vain tarpeeseen on tärkeää.
Ruokaakin kannattaa ostaa vain sen verran kuin sitä menee :S
ap
-Auto on uusi, pieni ja vähäpäästöinen. Pakollinen työmatkoihin, klo 04 ei ole julkista liikennettä. Kaupassa käyn autolla 2 x viikko, kissanhiekkaa ja koiranruokasäkkejä ei raahata julkisilla.
-Ostan kunnollista eli vaatteet, huonekalut ym. ostetaan uutena ja laadukasta, mutta vain tarpeeseen ja kestävät vielä seuraaviakin kuluttajia.
-Lajittelen kaikki jätteet.
-Ostan luomua aina, kun vain sellainen vaihtoehto löytyy.
-Käytän kirjastoa, en osta kirjoja, lehtiä, elokuvia.
-En tilaa Hesaria ja meillä on ilmaisjakelukielto.
Tässä ketjussa ei taideta tietä hippeydestä mitään. Hippeyteen kuuluu olennaisena usko vapaaseen rakkauteen ja kommuuneihin, joissa naidaan ristiin ja lapset kasvatetaan yhdessä. Huumeiden käyttö on hippien mielestä normaali osa valtakulttuurin vastaista toimintaa. Rock, rauha ja rakkaus!
Se mistä te puhutte on täysin normaalia valtavirran tomintaa. Olen yli 50-vuotias koulutettu kaupunkilainen enkä mikään hippi. On täysin luonnollista ja itsestään selvää, ettei meillä ajella autolla, kaikki jätteet lajitellaan, kierrätyskeskus ja kirppikset ovat käytössä, olemme osakkaina osuuspuutarhassa, josta saamme luomulaatuiset vihannekset jne.
vessatettiin vauva ja itse käytän kuukuppia... yritän mahdollisuusten mukaan vähentää tulevaa roskan määrää...
Liian suppea käsitys hippiydestä. Hipit vastustavat sotia ja militarismia. Motto on edelleen "make love not war". Hippi kannattaa mieluiten totaalikieltäytymistä. Kuinka suhtaudutte puolustusvoimiin?
Jotka listaa "hyvät työnsä"ja kuvittelee olevansa parempia kuin muut.Sitten paheksutaan muita ihan idioottimaisista syistä, kuten jätteiden pilkun tarkasta lajittelusta, aina, joka tilanteessa ja kaikkialla.Kaikki on niin mustavalkoista.Lisäksi se hippiuniformu, tietyt merkit joita suositaan, että muut hipit tunnistaa "täällä on hyvä ihminen".Itse teen varmasti enemmän kuin moni hippi, mutta ei ole tarvetta sitä korostaa.Olen ihan hyvä tyyppi niinäkin päivinä kun ostan saarioisten einespizzaa ja heitän kuoret sekajätteeseen.
Ette tosissanne nyt kuvittele että tulitte kertomaan meille tyhmille mitä hippeys tarkoittaa oikeasti??
Ettäkö kierrättäminen ei olekkaan hippeyttä? EIKÖ??!! Voi kun minä luulin että on hippi jos kierrättää...
Oikeasti, jokainen voi vaikka wikipediasta katsoa hipin määrtelmän mutta yhtä moni meistä myös tajuaa mitä tolla hippeydellä tänä päivänä tarkoitetaan.
Hippeys on muodostunut synonyymiksi ekoilulle, kantoliinailulle, kestovaipoille, koska kaikki tämä kertoo ihmisen välittämisestä luontoon ja tulevaisuuteen. Hipit mielletään luonnonlapsiksi jotka välittivät pehmeistä arvoista.
Se että joku ei ymmärrä mitä nykypäivänä hippeilyllä tarkoitetaan on omituista... tai sitten joku on taas olevinaan kun luulee ettei me muut ymmärretä :D Tyhmä olit sinä joka hippeyden määritelmää tulit tänne kertomaan, sori. Peace!
Eikä tartte vetää hernettä nenään tästä ketjusta kenenkään.
Minä en ainakaan tuomitse ketään, haluaisin vaan valistaa että kierrättäminen kannattaa jne. Kyllä meilläkin einespizzaa syödään ja käytetään tavallisia kertisvaippoja, mutta parhaassa tapauksessa joku inspiroituu tästä ketjusta yrittämään enemmän! relax!
Ja oma suhtaumiseni armeijaan on se, että jos olisin mies (monesti kiitän itseäni siitä että olen nainen), menisin siviilipalvelukseen (en totaalikieltäytyisi), mutta se ei ihan tämän ketjun aihepiiriin kuulu..
ap
Hippi antaa kaikkien kukkien kukkia, on suvaitsevainen, sinä et siltä vaikuta "Voihan ongelmajäte". Kierrätys on oma aatteensa.
Kantoliinat ja kestovaipat nyt vain eivät kuulu elämänvalintoihin enää siinä vaiheessa, kun ei ole pieniä lapsia.
Suomessa on aina ollut paljon ihmisiä, joita luonnonmukainen elämäntapa on kiinnostanut. Monet heistä ovat keski-ikäisiä, vanhoja, jopa vanhuksia. Suuri osa vanhuksista elää ekologisemmin kuin nämä nuoret "hipit", koska heille esimerkiksi ruoan heittäminen roskiin olisi yksinkeraisesti syntiä.
Itse asuin lapsuuteni hippikommuunissa, aikuiset osallistuivat politiikkaan, olivat liberaaleja, kommuunin itse tuotti niin vaatteet, materiaalit, ruuan. Oli kaikki siinä josta tehtiin. Mielenosoitukset muistan hyvin.
Samaan pyrin nytkin. Tosin kommuunissa en asu.
On vielä parantamisen varaa kierrättämisessä. Mutta olen vege ja teen itse raaka-aineista ruuan ja leivon. Opetan lapsille järkevää kuluttamista,että elämässä muutakin kuin raha ja kuluttaminen. Hyvä aloitus ap!