Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut naiset eivät luota miestensä taitoihin pitää heidän lapsistaan huolta?

Vierailija
28.07.2012 |

Olen nimittäin kuunnellut muutamien naisten ainaista nalkutusta ja kitinää siitä, ettei mies tee lastenhoidossa mitään oikein. Aina on väärää ruokaa, väärät vaatteet, väärin kammattu tukka, väärään aikaan iltapesu, väärin nukutettu, väärin syötetty, väärin pidetty sylissä, väärin työnnetyt vaunut, väärin vaihdettu vaippa, väärä elokuva, väärä ulkoiluaka, väärä kouluunlähtöaika yms yms yms.

Vai ovatko nämä ihmiset jotain perfektionistisia pirttihirmuja?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli justiin esim. 2vkoa lasten kanssa mökillä (lapset 6v ja 1,5v), eikä käynyt edes mielessä etteikö mies osaisi lapsia hoitaa..

Vierailija
2/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on mm. ilmaantunut leipäveitsi kädessä luokseni, pudonnut portaikosta ja karannut avoinaisesta ovesta pihalle. Toki myös kompastunut housuihin, joiden puntit olivat liian pitkät (kaapissa odottamassa lapsen kasvua).

Mies ei nähtävästi vain pärjää. Lastani en jätä heitteille, joten varmistan itse, että hän on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee nuo mainitut asiat väärin, niin onhan se ihan selvää, etten luota miehen taitoihin hoitaa sitä lasta.

Ja en varmasti ole perfektionisti pirttihirmu.

Vierailija
4/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä saa käyttää leipäveistä lapsen ollessa paikalla? Kynsineenkö pitää siitä ranskanlimpusta riipiä viipaleet?

Vierailija
5/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen omaa tyhmyyttä jos on valinnyt miehekseen tuollaisen vähä-älyisen pölvästin.

Vierailija
6/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän lapsistaan viitaten ikään kuin vain kyseisiin naisiin eikä miesten lapsiin lainkaan. Omista lapsistaan olisi viitannut siihen, että lapset todellakin molempien ja vastuu sen mukainen.

Vierailija
7/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on mm. ilmaantunut leipäveitsi kädessä luokseni, pudonnut portaikosta ja karannut avoinaisesta ovesta pihalle. Toki myös kompastunut housuihin, joiden puntit olivat liian pitkät (kaapissa odottamassa lapsen kasvua).

Mies ei nähtävästi vain pärjää. Lastani en jätä heitteille, joten varmistan itse, että hän on kunnossa.

Vierailija
8/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen omaa tyhmyyttä jos on valinnyt miehekseen tuollaisen vähä-älyisen pölvästin.

kun mies ei osaa. Oikeesti kuuluisi syyttää anoppia, kun ei oo opettanut. HAH HAH

Vierailija
9/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän lapsistaan viitaten ikään kuin vain kyseisiin naisiin eikä miesten lapsiin lainkaan. Omista lapsistaan olisi viitannut siihen, että lapset todellakin molempien ja vastuu sen mukainen.

Vai yritätkö olla hienohelmainen äidinkielipoliisi?

Vierailija
10/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut naiset eivät luota heidän aviomiestensä taitoihin sen asian tiimoilta, että nämä aviomiehet pystyisivät huolehtimaan pariskunnan lapsista, jotka he ovat yhdessä hankkineet?

Vierailija
11/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten mielestä eri tavalla kuin itse tekisi = VÄÄRIN. Tämän ajattelun takia täällä palstallakin tapellaan ja haukutaan.

Vierailija
12/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut naiset eivät luota heidän aviomiestensä taitoihin sen asian tiimoilta, että nämä aviomiehet pystyisivät huolehtimaan pariskunnan lapsista, jotka he ovat yhdessä hankkineet?

Vierailija
13/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies ei osaa. Oikeesti kuuluisi syyttää anoppia, kun ei oo opettanut. HAH HAH

Mies joka karkailee ja putoaa portaista?

Vierailija
14/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä tulee supernatural äitisankari, hän oivaltaa suuremman kosmisen todellisuuden vaipanvaihdon takana, johon miehen putkiaivot eivät ikinä pysty.

Vierailija
15/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka karkailee ja putoaa portaista?

"istu", "paikka" ja "ei karkaa" komentoja.

Ei myöskään ole tarpeeksi harjoitellut portaissakävelyä. Todennäköisesti mies siis jalostettu portaattomassa asunossa. Tällaisia yksilöitä voi joskus olla erittäin vaikea pitää asunnossa, jossa on useampi kerros.

Vierailija
16/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee nuo mainitut asiat väärin, niin onhan se ihan selvää, etten luota miehen taitoihin hoitaa sitä lasta.

Ja en varmasti ole perfektionisti pirttihirmu.

Vierailija
17/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole ongelmia luottaa mieheni taitoihin.

Sen sijaan toisinaan en usko, että hän tietää tarpeeksi, minkä vuoksi jätän hänelle lappuja, laitan tekstareita ja pidän miniluentoja. Näiden tarkoituksena on välittää informaatiota jostain sellaisesta asiasta, jonka minä tiedän ja mies ei. Esim. "ostin uuden aurinkorasvan, se on eteisen kaapissa" tai "kouluun ei vielä tänä vuonna saa mennä fillarilla, et voi edes saattaa, koska en ehdi hakemaan ja lapsen pitää tulla yksin pois".

Toisaalta minä saan ihan vastaavia informaatiotuokioita aiheista, joista mies tietää ja minä en.

Mies on ollut hoitovapaalla lasten kanssa yhteensä melkein kaksi vuotta, suunnilleen yhtä kauan kuin minä. Lisäksi hän on matkustanut lasten kanssa kotimaassa ja ulkomailla yksin paljon enemmän kuin minä. Saatan minä noille reissuillekin soitella jostain särkylääkkeiden annostelusta tai iltasatukirjojen kohdista, mutta ei se ole epäluottamuslause mieheni hoitotaitoja kohtaan.

Toisaalta ymmärrän hyvin, miten jotkut äidit kitisevät lastensa isistä. Olen ollut seuraamassa joitain tilanteita, joita voi olla vaikea uskoa todeksi, jos ei itse pääse näkemään. Valitettavasti on kuitenkin niin, että kun se tenava on tehty, ei voi isää taitavammaksi vaihtaa, vaikka miten kävisi ilmi, ettei se pysty huolehtimaan ruoka-ajoista, pukemisista tai oikein mistään muustakaan.

Vierailija
18/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se onkin aika hupaisa ilmiö! Satun nimittäin olemaan yh-isä, joka on hoitanut lapsiaan yksin jo ihan vauvasta lähtien. Ei ole ollut turvaverkostoja,ekat kolme vuotta meni ilman minuutinkaan taukoa (paitsi se aika, kun lapset olivat tarhassa).

Lisäksi lapset olivat sairaalloisia juuri nuo kolme ekaa vuotta. Siitäkin selvittiin. Kuvittelen siis tietäväni jotain lastenhoidosta. Varsinkin kun opetan työkseni tulevia ammattikasvattajia.

Hupaisaa on, että murkkuikäisetkin tytöt ilman ainuttakaan jälkeläistä katsovat sukupuolensa perusteella voivansa "neuvoa" minua lastenhoidossa. Siis ohjetta piisaa niin pirusti!

Aivan omaa luokkaansa on tietysti heidän äitinsä. Joka neuvoa toitottaa mua joka asiassa, jos siihen antaa vain tilaisuuden.

Naurettavaksi tämän tekee se, että tuskin kukaan nyt ylipäänsä voisi minulle kertoa mitään uutta lastenhoitoon liittyvää. Tai jotain sellaista, mitä en olisi tähän ikään mennessä kuullut tai nähnyt.

Kyseessä on sukupuolittuneesta vallankäytöstä. Naiset määrittelevät lastenhoidon omaksi "alueekseen", jossa käydään tietynlaista diskurssia, jolla osoitetaan omaa erinomaisuutta. Ja nimenomaan suhteessa siihen mieheen.

Kun toinen nainen aloittaa tämän keskustelun, niin toinen menee siihen mukaan ja näin osoitetaan itselle ja miehille "rajoja".

Erityisen perverssiä on kuulla ex-vaimoni höpöttelevän tällaista diskurssia, esim. lastenhoidon raskaudesta. Hän näet ei paljon edes halunnut tavata lapsiaan ensimmäisten kolmen vuoden aikana. Lisäksi edesottamukset olivat sitä luokkaa, että lastensuojelun mielestä olisi pitänyt aluksi kokonaan kieltää tapaamiset äidin kanssa. Ja tämän jälkeen vain valvotusti turvakodissa.

Niin tältä tyypiltä on sitten kiva kuulla lastenhoito-ohjetta. Joka ei tänäkään päivänä tunnu edes tietävän, minkäkokoisia vaatteita hänen lapsensa käyttävät (soitti ja kysyi multa sitä).

Tutkimusten mukaan miehet verrattuna naisiin kyllä ovat suurpiirteisempiä ja antavat lasten mellastella rajummin...

Vierailija
19/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin lasten äidille viestin, että milloin haluaisi seuraavan kerran tavata lapsiaan? Soitti, kun olin uimarannalla ja sain vältteleävän vastauksen, että on töitä (jos on työpäivä, niin eihän keneltäkään äidiltä voi odottaa, että katsoisi omia lapsiaan, selvähän se!) Ja sitten on menossa johonkin kesätapahtumaan. Että katotaan sitä myöhemmin...

Mutta ohjetta alkoi heti tulla. Olethan rasvannut lapset, että iho ei pala? Ja sitä rataa...

Mutta ei lupausta, että ottaisi lapsia. Ympärilläni on paljon naisia, jotka oikeastaan sukulaisuuden yms. perhesuhteiden perusteella voisivat AUTTAA. Siis oikeasti AUTTAA minua lastenhoidossa.

Apua ei paljon ole näkynyt näiden vuosien aikana. Yleisesti ottaen lapset ovat aina kanssani. Mutta sitä ohjetta. Ja neuvoa, niitä on piisannut aina!!!

Vierailija
20/20 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin lasten äidille viestin, että milloin haluaisi seuraavan kerran tavata lapsiaan? Soitti, kun olin uimarannalla ja sain vältteleävän vastauksen, että on töitä (jos on työpäivä, niin eihän keneltäkään äidiltä voi odottaa, että katsoisi omia lapsiaan, selvähän se!) Ja sitten on menossa johonkin kesätapahtumaan. Että katotaan sitä myöhemmin...

Mutta ohjetta alkoi heti tulla. Olethan rasvannut lapset, että iho ei pala? Ja sitä rataa...

Mutta ei lupausta, että ottaisi lapsia. Ympärilläni on paljon naisia, jotka oikeastaan sukulaisuuden yms. perhesuhteiden perusteella voisivat AUTTAA. Siis oikeasti AUTTAA minua lastenhoidossa.

Apua ei paljon ole näkynyt näiden vuosien aikana. Yleisesti ottaen lapset ovat aina kanssani. Mutta sitä ohjetta. Ja neuvoa, niitä on piisannut aina!!!