Auttakaa! Mulla jäi pieni pala piilolasia silmään. Kertakäyttölinssit ja nyt
en saa sitä irtopalaa pois. En löydä edes sitä enää, mutta tunnen selvästi että jossain silmäluomen alla se on. Yritin huuhtoa silmää mutta ei auta :/ Ikinä ei ole näin käynyt. Onko antaa vinkkiä miten kannattaisi nyt toimia? Muutaman tunnin ollut nyt silmässä.
Kommentit (11)
Toisinaan koko piilari katoaa jonnekin, mutta aina on viimeistään seuraavana päivänä löytynyt joko ulkoreunasta tai sisäreunasta luomen alta.
suihkuun ja avaa silmää jotta vesi huuhtoo pois. Jää varmaan kaivertava tunne vaikka lähteekin pois. Jos vaivaa vielä aamulla mene päivystykseen. P.s ei voi seikkailla avoissa
tuo huuhtominen taitaa olla ainut kotikonsti, kannattaa varmaan pitää välillä taukoa ja kokeilla uudestaan. Jos ei auta niin soita päivystykseen ja kysy onko siellä mahdollisuutta käydä poistattamassa
siitä linssistä silmään? Oon joskus koittanut repiä sellasen kertakäyttölinssin, niin sehän on ihan tajuttoman sitkeä, venyy vaan muttei repeydy. Kiinnititkö ne liimalla silmiis vai miten? Ei nyt oikein vakuuta...
Ja siitä sitten silmän sisäkulmaan jonka kautta helppo ottaa sormenpäällä pois. Myös joku karva tms voi aiheuttaa ikävän tunteen.
ja paina sormella samalla siitä päältä ja yritä sillä liikuttaa se linssipala alas ja pois.
siitä linssistä silmään? Oon joskus koittanut repiä sellasen kertakäyttölinssin, niin sehän on ihan tajuttoman sitkeä, venyy vaan muttei repeydy. Kiinnititkö ne liimalla silmiis vai miten? Ei nyt oikein vakuuta...
yhdessä piilaripaketissa kaksikin piilaria, jotka menivät rikki. Pieni halkeama repesi reunaan. Joku valmistusvirhe tms. ilmeisesti (sain vaihdetuksi uuteen pakettiin).
Mulla oli joskus varmaan päiviä kunnes huomasin silmänurkassa jotain omituista. Mulla on revenny kertakäyttölinssit vaikka kuinka usein silmään, en tiedä johtuuko kuivista silmistä tai mistä.
tullut ihan silmänurkkaan. Aika punakka mun silmä vielä on ja tuntuu että vielä hankaa. ap
Mulla repesi kanssa n. 1/3 palanen piilaria silmään. Ajattelin ettei se ole sen vaarallisempaa kuin muukaan roska silmässä ja että se tulee ajan kanssa itekseen pois. Se oli noin vuorokauden ja tuntui kaihertavalta yläluomen alla. Lopulta sain sen pois kun laitoin silmätippoja ja hieroin yläluomea kevyesti. Oli aika vaikea nähdä palasta mutta huomasin sen kun pyörittelin silmää ja palanen jäi vähän ryttyyn ja sain sitten sormilla napattua sen irti.