To3-mausteesi joita käytät eniten ruoanlaitossa? Entä käytättekö
Kommentit (51)
En käytä aromisuolaa. Olen maistanut sitä työpaikalla mutten tykännyt.
Mustapippuri, chilijauhe ja maustepippuri. Suolaa en laske mausteeksi, ruususuolaa enimmäkseen käytämme. Maustepippuria rakastan, sillä se on ainut oikea mauste perinteiseen äitini tekemään ruskeaan jauhelihakastikkeeseen ja makaronilaatikkoon. Valkosipuli ja jeera ovat myös usein käytössä.
Suolana ruususuola, jos liemikuutiota tarvitsee, se on luomukasvis- tai lihaliemikuutio. Chiliä, valkosipulia ja maustepippuria kuluu myös perusruuanlaittoon.
paljon menee myös korianteria, sitruunaa tai muita happamia (lisäksi basilikaa ja oliiviöljyä paljon italiaistyyppisissä ruoissa)
suolaa en käytä paljoa
paprikajauhe savustettu, suolaton sitruunapippuri ja rubino-pippuriseos. Jos joku tahtoo tietää näistä lisää ei muuta kun heittäkää kysymyksiä ilmaan ? suolaton sitruunapippuri on ehkä maailman paras keksintö.
tällä hetkellä nuo.
oon tosi huono käyttää mausteita.
aromisuolaa käytän mutta tosi harvoin, unohtuu yleensä kaapiin.
Hieno merisuola,kuivattu basilika, paprikajauhe, lisäksi oregano,kesällä tilli
Sipulia ja valkosipulia on kyllä melkein joka ruuassa myös, mutta sipulihan nyt ainakin kuuluu vihannes-kategoriaan, eikös;-)
ja aromisuolaa en käytä.
Sipulia ja valkosipulia on kyllä melkein joka ruuassa myös, mutta sipulihan nyt ainakin kuuluu vihannes-kategoriaan, eikös;-)
Mausteseoksia grillausmauste ja broilerimauste, kumpikin ilman arominvahventeita ja hiivauutetta.
Emme käytä aromisuolaa.
Tandoorimauste on ehdoton suosikki.
2. varmaan paprika ja 3. curry
Suolaa ei tarvitse lisätä, kun muuten maustaa hyvin.
Aromisuolaa ei käytetä.
Lemppareita ovat pizzamauste, yrtit esim.basilika ja rakuuna, broilerimauste ja yrttisuola.
Chili, pippurisekoitus, valkosipuli-yrttisekoitus.
Hmm, onkohan meillä edes aromisuolaa?
mä olen pyrkinyt siirtymään perusmausteisiin, ja jättämään nuo sekalaiset sekoitukset pois (kuten grillausmausteet ja aromisuolat, jauhelihamausteet, jne.), koska paitsi että niissä on epämääräinen määrä sitä suolaa, jonka voin itsekin lisätä edullisesti, ja niitä aromivahventeita, niin noiden sekoitusten maku myös vaihtelee valmistajalta toiselle, joten tuntuu vähän arpapeliltä mitä saa.
Eli siis suolaa, mustapippuria, valkosipulia, basilika, oreganoa, caynne..
Mutta jos satun sille päälle, niin kyllä mä saatan sen purkin aromisuolaa ostaa, on se vaan niin hyvää joissain tietyissä ruoissa, lapsille välttelen antamasta, mutta oman annoksen saatan ylisuolata ja myrkyttää sillä.
Tällä hetkellä ei kaapissa ole, vaan on yrttisuolaa, herbamare.