Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö väärin?

Vierailija
28.07.2012 |

Olen raskaana ja en aio kertoa lapsen isälle raskaudesta mitään, koska tiedän kokemuksesta että painostaisi aborttiin (olen jo tehnyt yhden painostuksesta). Meillä on ennestään yksi lapsi, jota isä tapaa harvoin. Olen siis kasvattanut pojan pienestä pitäen yksin.

Kerron vasta sitten, kun itse sen huomaa, jos huomaa. Mitä mieltä olette?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette asu yhdessä siis?

jos ette niin anna asian olla, anna vauvan kasvaa. kai hän joskus huomaa ja sitten voit sanoa että oho oikeesti, luuletko että olisin raskaana? pitää kai tehdä testi... esitä kuin et itsekään tietäis.

Vierailija
2/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt pitää tämän ja huolehtia vauvasta. Olen selvinnyt vastaavasta tilanteesta aiemmin ja sen teen nytkin. Harmittaa vaan toisaalta isän puolesta, mutta tiedän mikä olisi vastassa jos kertoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä sen lapsen kasvatat kuten ekankin. jos jaksat kaksi yksin niin hyvä vaan. isompi saa sisaruksen.

tsemppiä!!! älä tee aborttia jos se on sinusta väärin.

mutta ala käyttämään ehkäisyä niin se ei tapahdu uudelleen.

Vierailija
4/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo päättänyt neuvolassa ottaa heti esille sterilisaation, sillä olen oikeutettu siihen ikäni puolesta :)

Vierailija
5/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sinulla on kaksi lasta, kivempihan se on kuin yksi, ja teen sterin synnytyksen jälkeen niin ei tule enää yllätyslapsia eikä huolta.

hyvää raskautta sinulle!

Vierailija
6/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan sinua alkaa syyttämään jos jätät kertomatta. Kerro sitten kun raskaus on mennyt sen raskausviikkorajan yli minkä jälkeen ei saa aborttia tehdä. Jossain vaiheessa sun on kuitenkin kerrottava hänelle että hänellä on lapsi. Voin vain arvata että isä ei tule reagoimaan hyvin tuohon pimittämiseen.

Varaudu myös kertomaan muille ihmisille lapsesta. Joudut vastaamaan heillekin kysymykseen "Miksi et kertonut raskaudesta meille aiemmin". Jos aiot piilotella raskauttasi, joudut valehtelemaan kaikille etkä pelkästään miehellesi. Joudut keksimään tekosyitä miksi et ota esim. lasillista viiniä ja joudut esim. olemaan vaiti aamupahoinvoinneista. Älä jää kiinni tuijottamasta vauvatarvikkeita kaupoissa.

Minkälaisesta painostamisesta oli kysymys ylipäätään? Uhkasiko hän pahoinpitelyllä? Jättämisellä? Muulla määrittelemättömällä kostolla? Minusta abortti on aina naisen ratkaisu, eikä sitä mies voi tehdä naisen puolesta. Jos haluat välttyä miehen jankuttamiselta (painostukselta), kyllä sekin kelpaa tekosyyksi olla kertomatta lapsesta. Kunhan vain sanot sen ääneen. Miestä ei voi syyttää abortista tai aborttiin painostamisesta, ellei ole välitön väkivallan uhka. Sinun täytyy pitää puolesi. Se kuuluu hyvän äidin ominaisuuksiin. Nyt olisi oiva tilaisuus harjoitella oman (ja lapsen) puolen pitämistä kertomalla äijälle että "Lapsi on tulossa ja minä kasvatan sen. Onko kysyttävää?"