Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsiekseema-atoopikkolapsi ja kesä :(

Vierailija
28.07.2012 |

meillä kesäsiin on kädet aina ihan auki ja alkaa konstit jo loppua. Kun ei saisi lapsi mitään kivaa tehdä, ei läträtä vedellä, hiekalla, kasveilla leikeissään: koko ajan iho punainen, turvonnut ja tulehtunut. Kortisonitauot tuntuvat ikuisuuksien mittaisilta eikä kortisoniviikollakaan ehdi kädet tulla kuntoon. Talvella helpompaa kun on rukkaset suojana, eli meillä menee "väärinpäin".

Lapsella myös eläin- ja siitepölyallergiat sekä muutama ruoka-aine. Allergialääkäreillä ja lastenpolilla ravataan jatkuvasti.Vertaislohtua vastaanotetaan. Tietämättömiä neuvoja ei, sanaa homeopatia tai muut höpöhöpöt en halua kuullakaan. Olen jo nyt ihan rasittunut tästä ainaisesta pulmasta.

Ihan loppu, kun koko elämä menee käsien kunnon vahtaamiseen ja ei, nyt ei voi tehdä muovailuvahalla kun kädet on niin huonona :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kädet välillä todella pahassa kunnossa, olen joutunut sairaslomallekin kun en voinut edes pitää mitään kädessä, hyvä että sain puetua vaatteet kun käsien iho vaan rapsahteli rikki...Aivan järkyttävää. Olen syönyt kortisoni- ja antibioottikuureja ja tuntui että ne auttaa aina ehkä viikon ajan ja sitten iskee taas yhtä pahat ihottumat. Mulla stressi pahentaa, varsinkin öisin jos nukun huonosti niin joka kerta kun herään, raavin kädet auki. Keväällä mun kaksi työkaveria suositteli just tuota jonkun mainitsemaa kookosrasvaa (sitä voi siis sekä syödä että käyttää rasvana) ja päätin kokeilla kun ei mikään muu tuntunut enää auttavan. Söin joka päivä ruokalusikallisen sitä ja hölväsin käsiini vaikka sen kymmenen kertaa päivässä. Sitähän voi mättää vaikka minkä verran, luonnontuote ja täysin vaaraton. Minun kädet oikeasti parani sen avulla! Yleensä juuri kevät ollut pahinta aikaa mutta nyt ei ole kuin pientä kutinaa jos syön allergisoivia ruokia. Ja huom! Mulle tuo kookosöljy ei käy yhtään muualle ihoon, esim. kasvoihin laitettuna vain pahensi ihottumaa. Mutta kädet on siloiset!!! Koittakaa ihmeellä jos ette ole vielä koittaneet?

Vierailija
22/23 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ollut hyötyä kunnon ihotautilääkärin määräämistä käsirasvoista (ja puuvillahanskoista) ja käsien todella hyvästä suojaamisesta. Rasvaaminen ja tiettyjen altistusten välttely ollut avain onneen mun kohdalla

täältä löytyy hyviä lisähoitovinkkejä
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/kasiekseema-vaivaa-monia/#.VPWpjOGgR-U