Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auringolta suojaan...

Vierailija
28.07.2012 |

Kuinka suojaan puolivuotiaani auringolta?? Meillä ei ole autoa, joten ulkoilemme paljon. Tänä kesänä ei hirveästi ole tarvinut murehtia auringon vaaroja, mutta esim. eilen oli tosi kuuma.

Olen päätynyt ratkaisuun, että lapsi oli lyhythihaisessa bodyssa (ei housuja lain). Vaunuissa kaikki räppänät auki. Oon vaihtanu siihen jo sen yhdistelmävaunujen "istumaosan", tosin on vielä makuuasennossa tai hieman selkänojaa kohotettuna, mut se on jo yksin ilmavampi, kuin ne umpikopat.

Jos on pilvipouta mulla on se kuomu alas laskettuna, et lapsi näkee paremmin, mut muuten se on suojaamassa auringolta. Paljaat jalat suojaan löyhään neulotulla kesäviltillä, jonka pingotan ikäänku kanneksi, eli ei lämmitä yhtään. Tuulikin menee mukavasti läpi, mut suojaa auringolta.

Toistaiseksi ei palanutta ihoa, eikä liian kuumissaan olevaa hikoilevaa vauvaa. Mut esim. se pelkässä bodyssa olo on sit taas herättänyt kummastusta joissakin äideissä. Hänen lapsensa oli päästä varpaisiin puettu, luulen et just auringon takia, kun onhan se tosi vaarallista palaa, varsinkin noin nuorena. Mut tosiaa ite oon ratkaissut asian noin. Ja vielä kuumemmalla luulen, et kaveri tulee olemaan pelkissä vaipoissakin vaunuissa.

Eli löyhä puuvillaviltti kantena, vauva vähis vaatteissa, ei liikaa pehmuketekstiilejä, mitää pusseja varsinkaan. (Mulla on vauvan peitto taitettuna siel pohjalla.) Kuomu ylhäällä/alhaalla riippuen auringon määrästä. Lisävaatetusta aina mukana lapsen hoitolaukussa!!! Ja sadesuoja vaunuihin. Onko OK? Onko teillä jotain muuta käytäntöä??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huolehtimista :) söpöä. Iloa vauva-aikaan! Tulet huomaamaan että aina joku kummastelee valintoja lasten kanssa ja se on vaan kestettävä.

Vierailija
2/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suojaan puolivuotiaani auringolta?? Meillä ei ole autoa, joten ulkoilemme paljon. Tänä kesänä ei hirveästi ole tarvinut murehtia auringon vaaroja, mutta esim. eilen oli tosi kuuma. Olen päätynyt ratkaisuun, että lapsi oli lyhythihaisessa bodyssa (ei housuja lain). Vaunuissa kaikki räppänät auki. Oon vaihtanu siihen jo sen yhdistelmävaunujen "istumaosan", tosin on vielä makuuasennossa tai hieman selkänojaa kohotettuna, mut se on jo yksin ilmavampi, kuin ne umpikopat. Jos on pilvipouta mulla on se kuomu alas laskettuna, et lapsi näkee paremmin, mut muuten se on suojaamassa auringolta. Paljaat jalat suojaan löyhään neulotulla kesäviltillä, jonka pingotan ikäänku kanneksi, eli ei lämmitä yhtään. Tuulikin menee mukavasti läpi, mut suojaa auringolta. Toistaiseksi ei palanutta ihoa, eikä liian kuumissaan olevaa hikoilevaa vauvaa. Mut esim. se pelkässä bodyssa olo on sit taas herättänyt kummastusta joissakin äideissä. Hänen lapsensa oli päästä varpaisiin puettu, luulen et just auringon takia, kun onhan se tosi vaarallista palaa, varsinkin noin nuorena. Mut tosiaa ite oon ratkaissut asian noin. Ja vielä kuumemmalla luulen, et kaveri tulee olemaan pelkissä vaipoissakin vaunuissa. Eli löyhä puuvillaviltti kantena, vauva vähis vaatteissa, ei liikaa pehmuketekstiilejä, mitää pusseja varsinkaan. (Mulla on vauvan peitto taitettuna siel pohjalla.) Kuomu ylhäällä/alhaalla riippuen auringon määrästä. Lisävaatetusta aina mukana lapsen hoitolaukussa!!! Ja sadesuoja vaunuihin. Onko OK? Onko teillä jotain muuta käytäntöä??

Jatkaa samaan malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eka lapseni ja oon yrittänyt kysellä neuvoja. Mut mummoilla molemmilla on vähän kummallinen käsitys asioista, vaikka ihania ovatkin. Kavereilla ei lapsia juurikaan, et vois vertailla tapoja. :)

Ap

Vierailija
4/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sadesuoja?

Vierailija
5/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sadesuoja?

pidän sitä ja hoitolaukkua aina mukana lenkeillä yllätysten varalta. Ei ole kyllä sade yllättänyt ku kerran, mut sillo se alko ihan tyhjästä ja kotiin matkaa jonkin verran.

Ap

Vierailija
6/6 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi on tyytyväinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi