Vihaan viikonlopputöitä, kertokaa miten itse jaksatte?
Jotain positiivista haluaisin tsempiksi! :( Lapset molemmat ala-asteella, ja meillä molemmilla iltoja ja viikonlopputöitä. Olen itse jo vuodesta 2006 etsinyt välillä aktiivisemmin välillä passiivisemmin päivätyötä sitä koskaan saamatta. Alkaa hermo olla tapissa. Sanotaan että jos asialle ei voi mitään siihen pitää sopeutua, mutta miten ihmeessä?
Kommentit (14)
viikolla se tarkoittaa sitä että ylös on joka tapauksessa noustava kelloon kun lapset lähtevät kouluun! :( Lisäksi meillä on kesämökki joka on lähes käyttämättä koska voi olla viikkokausia kun meillä ei ole miehen kanssa yhteisiä vapaita ja kun on koulua ei auta edes yhteinen arkivapaa. Olen aivan rikki :( Ap
Koska se on kakkostyöni en saa mitään kompensaatiovapaita vaan seuraavalla viikolla väsyttää hirveästi.
Täytyy kyllä sanoa, että jaksan rahan vuoksi. Siitä yhdestä viikonlopusta saan yhtä paljon, kun puolen kuun palkan varsinaisesta työstäni.
Huomenna taas mennään viikonlopuksi töihin :(.
mikset onnistu saamaan päivätyötä? Hoitoala???
Ko. alalla ei ole minkäänlaista muuta työllistymis mahdollisuutta kuin kaupanala. Tai ainakin olen hakenut kaikkea maan ja taivaan väliltä, ilman täsmällisen oikeaa koulutusta ei tunnu pääsevän mihinkään. Ap
viikolla se tarkoittaa sitä että ylös on joka tapauksessa noustava kelloon kun lapset lähtevät kouluun! :( Lisäksi meillä on kesämökki joka on lähes käyttämättä koska voi olla viikkokausia kun meillä ei ole miehen kanssa yhteisiä vapaita ja kun on koulua ei auta edes yhteinen arkivapaa. Olen aivan rikki :( Ap
'
tai irtisanoa itsensä. Kai sä nyt olet aina tiennyt, että työssäsi joudut tekemään vkl työtä??? JOs noin monta vuotta olet jo kärvistellyt niin saat syyttää vain itseäsi. Hanki uusi ammatti, jos nykyisessä on mahdoton saada normaalia arkipäivätyötä!
Ryhdistäydy!!!!
Vaikeaa on perheellisen alkaa opiskella vaikka intoa olisi niin talous ei anna periksi. Lisäksi on tätä työtä ollut pakko tehdä koska työttömyys ei ole vaihtoehto todellakaan, aivan mitä tahansa ennen sitä. Minulla on aina kuitenkin ollut vakituinen työ, yritän olla siitä kiitollinen. Ap
Teetkö useamman vuoron peräkkäin vain miten käytännössä onnistuu?
Mutta voin kuvitella, jos olet normitöissä ma-pe, ja vielä yksi viikonloppu per kk töitä siihen päälle, niin varmasti on raskasta!! Tsemppiä!!!
Pittee nousta sellaiseen asemaan että vkolopputöitä on harvakseltaan vaikka tietääkin lisää vastuuta.. Esim yrittäjä vaatealalla/myymäläpäällikkö.
että vuorotyössä harvoin tarvitsee tehdä 5 päivääputkeen töitä.
Usein on esim. 3 töitä kaksi vapaata tai neljä töitä kaksi vapaata.
Joskus tietty tulee putkia että 6 töitä kaksi vapaata. Tai sitten saattaa olla 4 töitä yksi vapaa, kolme töitä kolme vapaata.
Ihanaa vaihtelua. Mä en jaksaisi tehdä töitä aina 5 päivää ja vkl vapaa.
Ja kyllä mua pyhälisät myös motivoi aikalailla. Ilman niitä en kyllä tätä työtä tekisi!
välivaiheen jolloin joutuu kahta kauheammin tekeen iltoja ja viikonloppuja. Silti mitään takeita ei ole nopeasti päästä siitä taas ylöspäin vaan tämä vaihe voi kestää vuosia ja näin ollen en ole leikkiin ryhtynyt. Kiukuttaa itseänikin tämä valittaminen mutta surettaa todella lapset, ei ala-asteikäisten pitäis joutua viettämään viikonloppuna päiviä yksinään. Ap
ja isot siivousfirmat ottaa töihin ihan kouluttamattomia ja kouluttavat itse työntekijöitään. Voi päästä tekemään vaikka minkälaista huoltotyötä! JOs ei töitä pelkää niin aina voi vaihtaa alaa!
Töitä en pelkää, tuntuu että työn laatukin olisi jo aivan yhden tekevää. Pitää taas aloittaa rumba, Tuntuu että jollain lailla itsensä on irtisanottava, (esim. juuri oppisopimus) Ja se tuntuu todella kauhealle peikolle kun on aina ollut vakityössä. Ap
meillä yleensä töissä viikonloppuisin rennompi tunnelma. Ja palkka juoksee vähän eritahtiin, ainankin sunnuntaisin ja la iltana :)
Ja onhan se kiva viettää viikolla vapaita!
Meillä 6 viikon listat ja niistä viikonlopputöitä on yleensä 4 viikonloppua.