8kk vauvalle vettä?
Pitäisikö helteillä antaa vauvalle korvilleen lisäksi myös vettä? Jos pitää niin hanasta vai keitettyä?
Entä koska sitten ruuan ym. kanssa aletaan antamaan vettä ja voiko se olla suoraan hanasta?
Kommentit (28)
kukaan täysjärkinen kysy tällaista. Ei mikään ihme kun niitä vauvoja kuskataan nesteytykseen.
vauvalle ylipäätään aletaan antaa vettä? Meille on syntymässä esikoinen lokakuussa, ja tajusin juuri ettei mitään hajua tällaisesta(kaan) asiasta...
Oli kauhea helle tuolloin (lähemmäksi 30 astetta lämmintä) ja annoin keitettyä vettä lapselle. Tietenkään 8kk:n ikäiselle vettä ei tarvitse enää keittää.
Eikä pieni korvikeruokittukaan. Mutta kyllä silloin aletaan tarjota vauvalle myös vettä, kun kiinteät aloitetaan.
Toki se ei ole kovin merkityksellinen vielö ihan pienelle. Kyse enemmänkin siitä että tottuu myös veteen. Tuon ikäiselle ilman muuta antaisin vettä ruokajuomana, sitten korviketta aterian jälkeen.
Oikeasti, ei ole missään neuvottu vedestä. Ei sairaalassa ravitsemusterapeutit ei lääkärit, ei neuvolassa.
aluks tais olla keitettyä. Mulla oli niin jytyä maitoa, että huuhtasin vauvan suun sammaksen estämiseksi. Ja nelikuisesta on juonut nokkamukista vettä säännöllisesti. Silloin se tais olla ihan hanavettä.
ihan vauvallekin välillä. aikoinaan neuvolassa suositeltiin,ettei tule suuhun sammasta vai mitä se olikaan.
vauvasi vuoksi toivon, että et ole tosissasi.
Et kai sinä itsekään janoosi maitoa juo?
vauvalle ylipäätään aletaan antaa vettä? Meille on syntymässä esikoinen lokakuussa, ja tajusin juuri ettei mitään hajua tällaisesta(kaan) asiasta...
Lapsia tehdään, mutta mitään käsitystä edes vauvan juomisesta ei ole. Tiedätkö edes miten vauva puetaan, siis jos on pakkasta tai hellettä?
Oikeasti, ei ole missään neuvottu vedestä. Ei sairaalassa ravitsemusterapeutit ei lääkärit, ei neuvolassa.
Luulisi, että jokainen vanhempi osaisi ajatella myös omilla aivoillaan.....
Lapsia tehdään, mutta mitään käsitystä edes vauvan juomisesta ei ole. Tiedätkö edes miten vauva puetaan, siis jos on pakkasta tai hellettä?
Sinähän tietysti tiesit lapsista kaiken ennen kuin tulit äidiksi.
Voisiko joku antaa ihan oikeita ohjeita ja neuvoja? Ei tuo kuittailu auta ketään, vähiten ap:n vauvaa.
Jos joisin 900ml maitoa päivässä, niin tuskin minulla jano olisi? Paljonko sitä vettä pitäisi antaa? Siinähän ei ole mitään ravintoarvoja ja meidän pienen keskosen on tärkeää syödä paljon että kasvaa, jos vedestä täyttyy maha, niin pelkään että ruokaa mahtuu vähemmän.
lämpimällä antaa niin paljon kun haluaa juoda.
Meillä menee sakeutus maitoon refluksin vuoksi, pitääköhän se vesikin sitten sakeuttaa?
ton ikäselle koskaan vettä? et edes kesähelteillä? kyllä mä kesävauvalle annoin vettä jo ihan parin kuukauden ikäisenä. ei tullut masu niin kipeäksi kuin jos olisi litkinyt koko ajan janoon tissiä. vettä pysty juomaan vähön koko ajan ja tissiä sitten tietyin väliajoin.
En ole koskaan antanut vettä. Ei vielä ole helteitäkään ollut.
Ei sitä vettä määrättömästi tarvitse juottaa, mutta ruuan yhteydessä voi kyllä tarjota.
Itse olen kaikille lapsille antanut kiinteiden aloituksen yhteydessä vettä. Monesti kiinteiden aloitus kovettaa vatsaa ja veden antaminen sitten auttaa siihen. Ei sitä ole mennyt alkuun kuin puolisen desiä päivässä ja kuten joku jo sanoikin, niin tottumisestahan siinä enemmän on kyse.
Kovilla helteillä kiinteitä syövälle lapselle on kyllä syytä antaa jonkin verran vettäkin, se usein maistuukin helteillä paremmin kuin maito.
T: neljän lapsen äiti
8 kk ikäiselle toki voi jo antaa. Refluksista en osaa sanoa mitään.
Neuvolasta suositeltiin että opetellaan pikkuhiljaa juomaan vettä jotta kesällä saa lapselle nestettä imetysten välissä. Laps puolivuotias. Alkuun huoneenlämpöistä, tottuu kuulemma helpommin.
Otetaan siis hanasta kylmänä, ei koskaan lämmintä vettä, ja annetaan sen lämmetä huoneenlämmössä. Tai olen mä mikrottanutkin välillä kun on nopeasti pitänyt saada vesi hanakylmästä lämpenemään.