Miten juhlitte eidiä?
minä ajattelin että mennään joko Linnanmäelle tai Korkeasaareen. Ja syödään herkkuja ja lapsille puetaan kauniit vaatteet :)
Kommentit (14)
muslimeille tarkoitettuihin ketjuihin, onpa hauskaa. Meillä vieteään Eidiä niin, että ensin lapset avaavat lahjat kotona, sitten yhteisrukous, sitten kotiin syömään ja ip jonnekin missä lapsilla on hauskaa, esim hoplop.Ja kyllä, muslimeillakin on oikeus juhlia vaikka asumme kristityssä maassa. täällä on nk uskonnon vapaus, kuvitelkaapa. Vaikka nimettömänä on niin hauskaa pilkata.
myös kristittyjen, ettekai tekään sokerista ole. Mitä idioottimaista siinäkin on jos ihmettelee että vuoden suurinta juhlaa vietetään mm. jossain roskaruokapaikassa? ja parveillaan ostoskeskuksissa.
vaikkapa somaleita hienoissa ravintoloissa? never.
mutta en taida kun koko pk-seudun muslimit on tulossa :-/
Varmaan teen niin, että käydään Lintsillä iidin jälkeisenä päivänä, iidinä vaan ravintolaan syömään & lahjat
Mitä juhlitaan? Heidiä?
En juhli mitenkään, vaikka olen Heidi :D
Kukaan muukaan lähde jouluna istumaan mäkkäriin (mitkä mm. on mustanaan kirjaimellisesti) tai muuhun roskapaikkaa suurena juhlapäivänä.
Kuuluu juosta ympyrää, rummuttaa ja huutaa Eieidi. Hienoissa pitseissä mieluiten.
Mäkkäri on länsimaista ja Lintsi myös. Rukoilkaa kotona. Mies päättää.
Mäkin luulin, että kysymys käsitteli tätä valtakunnallisestikin merkittävää Heidin ja unikeon päivää. Mutta jos kerran ei, niin enpä sitten kerro, millaista juhlahumua tämä päivä on henkilökohtaisesti ollut...
Tai ollaan itse menty ystävien luo kylään. Tänä vuonna mies on Eidin matkoilla, niin voitais vaikka mennä ravintolaan (EI mäkkiin!). Ei ollakaan koskaan Eidinä syöty ulkona.
Mäkkäri on länsimaista ja Lintsi myös. Rukoilkaa kotona. Mies päättää.
Monet muslimit kritisoi Eidin viettoa kauppakeskuksissa ja mäkkäreissä... mutta Eidinä rukoilla kuuluu aamulla suuressa yhteisrukouksessa, jonne jokaisen on velvollisuus mennä. Ei siis rukoilla kotona.
T. Olinkohan 8
Ja ei, en pelkää että pettää. :)
8
muslimeille tarkoitettuihin ketjuihin, onpa hauskaa. Meillä vieteään Eidiä niin, että ensin lapset avaavat lahjat kotona, sitten yhteisrukous, sitten kotiin syömään ja ip jonnekin missä lapsilla on hauskaa, esim hoplop.Ja kyllä, muslimeillakin on oikeus juhlia vaikka asumme kristityssä maassa. täällä on nk uskonnon vapaus, kuvitelkaapa. Vaikka nimettömänä on niin hauskaa pilkata.
ja vältetään kaikkia muslimeja iidinä vetäviä paikkoja, kuten just mäkkäri, hoplop jne. Ikävä kyllä muslimeilla on mun tuttavapiirin huonosti käyttäytyvimmät lapset :( niin ei myöskään kutsuta ketään meille, etten joudu siivoamaan myöskään.
t palstamuslimi