Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa kaikki ihmiset pystyvät syömään?

Vierailija
27.07.2012 |

Tero

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustoin maustamattomat broilerin rintafileet sitruunalla ja pippurisekoituksella, paistoin pannulla öljy-voiseoksessa.

Tein aurajuusto-herkkusieni kastikkeen tuoreista herkkusienistä, sipulitkin paistoin voissa ensin. Maustoin rippusella suolaa ja valkopippuria. Kastikkeen kaadoin tuorepastan joukkoon.

Lisukkeena vihersalaattia.

-> Ei syä vanha anoppikaan

Vierailija
2/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustoin maustamattomat broilerin rintafileet sitruunalla ja pippurisekoituksella, paistoin pannulla öljy-voiseoksessa.

Tein aurajuusto-herkkusieni kastikkeen tuoreista herkkusienistä, sipulitkin paistoin voissa ensin. Maustoin rippusella suolaa ja valkopippuria. Kastikkeen kaadoin tuorepastan joukkoon.

pizzaa, pastaa ja hampurilaisia kaikki pystyy jossain elämänsä vaiheessa vetämään.

Sen äidinmaidon lisäks tietty.

Tero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitai vesiallergikot,joita tosin on harvassa. Jos voi yleisimmät sitrus,pähkinä,muna,maito,vilja,kala-ongelmaiset rajata pois,niin helpottaa. Esim.riisiä ja höyrytettyjä kasviksia sekä broilerin tai sian fileepihvejä. Tai paisti uunissa ja lisukkeeksi itsetehtyjä veneperunoita. Salaattiainekset kukin omiin kippoihin. Pihvien ja paistin kanssa kastikkeet eri kulhoon,koska kaikki ei tykkää kastikkeista niiden kanssa. Jälkkäriksi sopii hyvin soijakermavaahto ja erilaiset marjat ja hedelmät,kaikki eri kippoihin laitettuna. Näin esim. Helpointa tietysti jos etukäteen tietää,mitä ruokia ei vieraat voi syödä. Sitten vain välttää niitä aineita.

Vierailija
4/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitai vesiallergikot,joita tosin on harvassa. Jos voi yleisimmät sitrus,pähkinä,muna,maito,vilja,kala-ongelmaiset rajata pois,niin helpottaa. Esim.riisiä ja höyrytettyjä kasviksia sekä broilerin tai sian fileepihvejä. Tai paisti uunissa ja lisukkeeksi itsetehtyjä veneperunoita. Salaattiainekset kukin omiin kippoihin. Pihvien ja paistin kanssa kastikkeet eri kulhoon,koska kaikki ei tykkää kastikkeista niiden kanssa. Jälkkäriksi sopii hyvin soijakermavaahto ja erilaiset marjat ja hedelmät,kaikki eri kippoihin laitettuna. Näin esim. Helpointa tietysti jos etukäteen tietää,mitä ruokia ei vieraat voi syödä. Sitten vain välttää niitä aineita.

Tero

Vierailija
5/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijarouhepihvit?

Tero

Vierailija
6/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasi oli hyvää!!

Vierailija
7/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä vihersalaatti. Ehkä porkkanapihvin kanssa?

Vierailija
8/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä tauti se olikaan, missä ei saanut syödä vihreitä vihanneksia?

soijarouhepihvit?

Tero

Vierailija
9/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvä

olen allerginen myös pähkinälle, perunalle, laktoosille, riisille, makaronille, parille yleis E-koodille, tomaatille (kurkkua pystyn syödä kuorittuna) sellerille, lantulle, sitrushedelmille, kiiville ja omenalle, vehnälle.

Sianliha saa mahan sekaisin joka kerta, kala turvottaa kurkkua, mutta pystyn syömään (kunhan ei ole lohta).

Vierailija
10/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvä

olen allerginen myös pähkinälle, perunalle, laktoosille, riisille, makaronille, parille yleis E-koodille, tomaatille (kurkkua pystyn syödä kuorittuna) sellerille, lantulle, sitrushedelmille, kiiville ja omenalle, vehnälle.

Sianliha saa mahan sekaisin joka kerta, kala turvottaa kurkkua, mutta pystyn syömään (kunhan ei ole lohta).

Nyttemmin kestän jo maitoa jos siiä ei ole laktoosia

Vierailija
11/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimelonille aika harva on tietääkseni allerginen, eikä sen syömiseen taida olla kenelläkään mitään eettisiäkään esteitä? Mustikat (kotimaiset) ja riisi taitaa olla kanssa aika hyvin siedettyjä ruoka-aineita (sopivat monille superallergisille lapsille, joille juuri mikään ruoka ei käy)? Tosin karppaajalle ei käy riisi, mustikoita hekin vissiin pienissä määrin syövät.

Vihreiden vihannesten syöntiä on rajoitettu ainakin jos syö Marevania.

Itse olen vegaani ja lisäksi allerginen liki kaikille hedelmille ja pähkinöille...en oleta, että mulle löytyisi joka paikasta aina sopivaa syötävää :)

Vierailija
12/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriporukka, jossa paljon ruokarajoitteisia. Keksitkö yhteisen mielellään vähän paremman ruuan + jälkkärin kun pöydässä on:

-keliaakikko

-maidoton ruokavalio (siis ongelmana maitoproteiini)

-pähkinä, manteli jne allergikko

-soija-allergiasta kärsivä

-karppaaja

-kasvissyöjä, joka syö joskus kalaa

-yksi joka ei voi syödä juureksia, herneitä ja muutamia muita kasviksia kuin ylikypsinä

-suklaa-allegia

-yksi jolle ei käy tomaatti

Mä en enää keksi, vaan täytyy mennä usemmalla ruualla.

Vierailija
13/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pizzaa, pastaa ja hampurilaisia kaikki pystyy jossain elämänsä vaiheessa vetämään.

Sen äidinmaidon lisäks tietty.

Tero

Vierailija
14/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimelonille aika harva on tietääkseni allerginen, eikä sen syömiseen taida olla kenelläkään mitään eettisiäkään esteitä? Mustikat (kotimaiset) ja riisi taitaa olla kanssa aika hyvin siedettyjä ruoka-aineita (sopivat monille superallergisille lapsille, joille juuri mikään ruoka ei käy)? Tosin karppaajalle ei käy riisi, mustikoita hekin vissiin pienissä määrin syövät.

Vihreiden vihannesten syöntiä on rajoitettu ainakin jos syö Marevania.

Itse olen vegaani ja lisäksi allerginen liki kaikille hedelmille ja pähkinöille...en oleta, että mulle löytyisi joka paikasta aina sopivaa syötävää :)

Mulla on monta ystävää jotka eivät syö vesimeloonia. Se rakenne tuntuu kuulemma kuvottavalta suussa. Olen aina ihmetellyt tätä...

Vierailija
15/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka Janne Kataja tulee kylään, sehän ei tainnut syödä oikeen mitään muuta kuin jauhelihaa.

Vierailija
16/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriporukka, jossa paljon ruokarajoitteisia. Keksitkö yhteisen mielellään vähän paremman ruuan + jälkkärin kun pöydässä on:

-keliaakikko

-karppaaja

-yksi joka ei voi syödä juureksia, herneitä ja muutamia muita kasviksia kuin ylikypsinä

-suklaa-allegia

Ja sitten muutamat eri lisukkeet, joista saisi valita? Voisiko jälkiruoka olla jotenkin kokoelmapohjalta josta kaikki saisivat noukkia lautaselleen mitä haluvavat? Silloinkin täytyisi tehdä useampi ruoka, mutta ei olisi niin suoraan sitä tunnetta että olisi eriannokset eri ihmisille.

Vierailija
17/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-keliaakikko

-karppaaja

-suklaa-allegia

Joo, en minäkään keksi. Meilläkin on läheisessä piirissä ihmiset joissa kasvissyöjä, keliaakikko, pähkinä allergia, maitotuotteita syömätön ja suklaa allergia, sitrus allergia, niin ja karppaaja pariskunta. Yksi ei myöskään voi sietää puolukita ja toinen meloonia. Teen aina erilaisia pikkupurtavia ja salaatteja, piirakkaa. Vähän sitä ja tätä siis pöytään.

Vierailija
18/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-keliaakikko

-karppaaja

-suklaa-allegia

tummaa suklaata. Näin suurin osa voi syödä sitä jääteöä ja suklaata, osa syö pelkästään jäätelöä ja karppaaja syö sitten sitä tummaa suklaata.

Vierailija
19/19 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäniksen jälkiä ja ohi ammuttua sorsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi