Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti tekee näin:

Vierailija
27.07.2012 |

3v lapsi sanoo, että on jano. Äiti sanoo, ettei nyt oteta mitään, koska tunnin päästä syödään. Ja samalla itse lipittää vettä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina vettä tarjolla. Taaperollekin juomapullossa, kun ei osaa itse vielä käydä hakemassa hanasta. Ulkona on omat vesipullot mukana kaikilla. Ja hyvin on ruoka ainakin tähän mennessä maistunut.

jos syödään tunnin kuluttua.

Minusta on tärkeää että lapset syö, eikä täytä vatsaa vedellä.

Pidän huolen että lapset juo riittävästi, itse taas laihdutan ja mielummin tankkaan nestettä enempi.

Jos lapsella on oikeasti jano niin antaisin hömpsän vettä mutta silloin kun on janontunnetta niin kroppa jo kuivuu. Eli miettisin sitä lasten juottamista vähän enempi.

Jos äiti juo vettä, niin lapset saattaa vaan tahtoa itsekin vettä koska äiti juo, eli kulaus äidin juomasta riittäisi?

Paha sanoa kun ei tiedä tilannetta ja perhettä.

Mutta jos lapset saa ravintoa ihan järkevästi nii ei ne oikeasti kaipaa vettä tuntia enne ruokaa.

T. tiukkis

Vierailija
22/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti: ei lapsi tartte vettä jos kohta (tunnin päästä) se istuu syömään ruokaa.

Oma kokemus meinaan on ettei sitä ruokaa sitten syödä ja tämä on taas oma kuoppansa koska lapsella on sitten seuraavaan ruokailuun taas odottelua mutta teillä varmaan käydään välillä syömässä vaikka pullaa jos tulee nälkä?

5

Nälässä pärjää mutta jano on kurjempi juttu, ihan omasta kokemuksesta. Olen varmaan sitten ollut tosi tyhmä äiti, kun olen antanut lapsilleni vettä näiden ilmoittaessaan janosta. Ruokaa olen pyytänyt odottamaan, eikä asiassa ole ollut ongelmaa.

Oikeaoppisesti tietysti olisi kuulunut sanoa: Sinulla ei voi olla vielä jano, koska vasta 2 tuntia sitten olet juonut. Seuraava juontiaika on tunnin kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuvitellut että vedenjuonti tuntia ennen ateriaa ei poista nälkää???

Vesi on vettä eikä se täytä muuta kuin hetken. Meillä menee ruokakin paremmin alas kun ennen ruokailua kaikki juo ensin vettä. Ei tarvii kuivin suin ruokaa niellä tai litkaista maitolasi heti tyhjäksi janoon.

Meillä lapset saa juoda aina vettä ja niin paljon kuin haluavat. Siihen oikein kannustetaan. En siis voi ymmärtää miksi joku estäisi lastaan juomasta vettä koska tunnin päästä on ruoka!!!

Sellainen äiti varmaan myös päättää koska lapsella on kakka- tai pissahätä "äiti, mulla on kakkahätä" "ei voi olla, illalla vasta pääset kakalle".

Vierailija
24/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä koko ajan eli teini- ja opiskelijatyttöset, jotka kulkevat vesipullon kanssa joka paikkaan ja hörppivät koko ajan. Se ei ole tarpeen. Samoin yhden jumppatunnin jaksaa jumpata, jos on ennen hörpännyt vettä. Ihmettelen näitä juomataukoja jumpan aikana, lapsellista. Sitten on kauheet vessajonot heti jumapan jälkeen.

Oikeastaan sitä pitäisi tuputtaa vähän joka käänteessä. Vesi viipyy mahalaukussa vain muutamia minutteja eli se ei siellä tilaa vie ruualta.

Työssäni työterveyshoitajana en ole vielä koskaan tavannut yhtäkään ihmistä, joka olisi juonut liikaa helteillä. Kukaan ei ole juonut edes tarpeeksi, ei edes lähellekään.

Vierailija
25/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä koko ajan eli teini- ja opiskelijatyttöset, jotka kulkevat vesipullon kanssa joka paikkaan ja hörppivät koko ajan. Se ei ole tarpeen. Samoin yhden jumppatunnin jaksaa jumpata, jos on ennen hörpännyt vettä. Ihmettelen näitä juomataukoja jumpan aikana, lapsellista. Sitten on kauheet vessajonot heti jumapan jälkeen.

Mitä haittaa veden juonnista on? Harva kuitenkaan juo kymmentä litraa joka päivä. Kyllä, otan vesihörppyjä jumpan välillä, koska kuiva suu tuntuu ikävältä.

Vierailija
26/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan sitä pitäisi tuputtaa vähän joka käänteessä. Vesi viipyy mahalaukussa vain muutamia minutteja eli se ei siellä tilaa vie ruualta.

Työssäni työterveyshoitajana en ole vielä koskaan tavannut yhtäkään ihmistä, joka olisi juonut liikaa helteillä. Kukaan ei ole juonut edes tarpeeksi, ei edes lähellekään.

Jääkiekkoilijat ryystää vaihtoaitiossa - kai sen 40 minuuttia nyt jaksaa pelata juomatta? Entäs maratoonarit? Kai nyt pari tuntia jaksaa hölkätä juomatta, jos on hörmännyt vettä ennen lähtöä?

Vierailija
27/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tanssija

Vierailija
28/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiallinen veden juominen vaarallista. Elimistössä laskee "suolat" liian alas, ja se on hengenvaarallinen tila. Iäkäs äitini oli tuon takia henkihieverissä sairaalassa, vaikkei mitenkään aivan tolkuttomasti ollut juonut. Mutta sitten on niitä ääripäitä, jotka ei tarvi vettä juomissa kuin kahvinkeittoon...

Vierailija
29/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tulisi mieleenkään kieltää lasta juomasta vettä janoonsa. Mehut sun muut on sitten asia erikseen. Niitä annan yleensä silloin kun tuntuu ettei lapsi ole juonut muuten tarpeeksi esim. helteellä.

Vierailija
30/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheata kontrolloimista, mammat!!

Jos lapsi pyytää vettä, sille annetaan. Ja lisäksi huolehditaan, että muutenkin juo tarpeeksi.

Mutta jos lapsi pyytää, ja keksitään tekosyitä, miksei sitä vettä voi antaa, niin voi luoja.

Vierailija
31/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otti kerran aivan vitutukseen asti, kun mies bussissa siemaili juomaansa ja muksu parku janoansa.

Oli vielä jumalaton helle.

Lapsi pyysi juomaa, mutta lapsen isä ei antanut.

Vierailija
32/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoda vasta ruokailun päätteeksi ja siksi ettei maitoa vain kulu liikaa. Vituttaa ylikaiken nämä natsit stna navetan taa ja vesiletkuperseeseen ja pumppausta niin kauan että perse halkee.

Vierailija
33/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄNÄÄN ON HELLE PÄIVÄ. Itse tyrkytän pojille juomaa ja he ovat jo 8v. ja 10v.

Itselleni tuli tosi heikko olo kaupassa ja syynä liian vähäinen juominen.

Vierailija
34/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei mitään maininnut helteestä. Osa lapsista on vaan kovia juomaan ja korvaisivat juomisella syömiset. Tällöin on rajoitettava juomista, näin mulle on ihan neuvolasta sanottu. Tietysti helteellä on eri säännöt kun pakkasella.

TÄNÄÄN ON HELLE PÄIVÄ. Itse tyrkytän pojille juomaa ja he ovat jo 8v. ja 10v.

Itselleni tuli tosi heikko olo kaupassa ja syynä liian vähäinen juominen.

Vierailija
35/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä lapselle oli tarjottu vettä mutta ei kelvannut kun olisi pitänyt saada vaikka mehua! Oli ehkä tuollainen neuvottelu käynnissä.

Miksi te heti ajattelette että lasta pidetään janossa..Haaskat!

Vierailija
36/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittävät, että lapsen ruokahaluun vaikuttaisi mm. perheen ilmapiiri. Minkähänlainen mahtaa olla ilmapiiri, jos äiti päsmäröi jopa lapsen veden juomista tyyliin "ei liian monta ruokalusikallista tuntia ennen ruokaa"... Kääk. Relatkaa joskus. Ihan varmaan ei desi vettä tuntia ennen ruokaa romahduta ruokahalua, siihen on joku muu syy.

Vierailija
37/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa sun sepustuksessa ole mitään järkeä! Jos on jano niin kroppa on jo kuivumassa, jos lapsella on jano en anna vettä (vaikka silloinhan lapsen kroppa on jo kuivumassa)koska syödään tunnin päästä jolloin se vesi ei edes siellä mahassa enää ole. Minä kyllä juon kun laihdutan, lapsi saa janoissaan katsella vieressä?

Tuo on jo lapsen kiduttamista. Toisessa vaiheessa sanot että pidät huolta että lapset juovat riittävästi, mutta kun sitten onkin jo kuivumassa kun on jano niin et annakaan vettä?

Vai tarkottiko tämä nyt että lapsi vaan feikkaa janoa, kyllä sinä tiedät että on juonut riittävästi kun olet pitänyt siitä huolen.

Meillä kyllä lapset saa juoda aina kun on jano, en ole lasten ruumiintoimintoja säätelevä kontrollifriikki:O

jos syödään tunnin kuluttua.

Minusta on tärkeää että lapset syö, eikä täytä vatsaa vedellä.

Pidän huolen että lapset juo riittävästi, itse taas laihdutan ja mielummin tankkaan nestettä enempi.

Jos lapsella on oikeasti jano niin antaisin hömpsän vettä mutta silloin kun on janontunnetta niin kroppa jo kuivuu. Eli miettisin sitä lasten juottamista vähän enempi.

Jos äiti juo vettä, niin lapset saattaa vaan tahtoa itsekin vettä koska äiti juo, eli kulaus äidin juomasta riittäisi?

Paha sanoa kun ei tiedä tilannetta ja perhettä.

Mutta jos lapset saa ravintoa ihan järkevästi nii ei ne oikeasti kaipaa vettä tuntia enne ruokaa.

T. tiukkis

Vierailija
38/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ensin juodaan se maito ja sitten ei olekaan enää nälkä. Ja nälkä on kyllä ihan terve tunne, ei ole tervettä syödä väkisin enemmän kuin kuluttaa.

Ravinnon ja nesteen saamisesta on huolehdittava säännöllisesti, että ei tule jano, eikä nälkä.

Juominen on jo myöhäistä siinä vaiheessa, kun se päässyt yllättämään.

Eli säännölliset ruoka-ajat 2-3 välein ja vettä puolta tuntia ennen ruokailua. Ruoka juomaksi lapsille aina maitoa.

Ja riittävästi sitä unta, niin ei tarvitse kiukutteluja kuunnella.

Vierailija
39/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoitopaikassa, siis kun olin pieni, oli sellainen ruokanatsi, joka ei antanut juoda vasta kuin ruokailun päätteeksi.

Muistanpa useammankin kerran jauhaneeni perunaa suussani ja haikailin kulausta juotavaa, että sen olisi saanut alas.

Tästäkin aiheesta on keskusteltu ja tutkittu. Ruuan kanssa juominen ei ole mitenkään pahasta. Puhumattakaan siitä, että ottaisi vettä tuntia ennen ruokaa...

Vierailija
40/47 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

janon ja nälän suhteen toimii, ennen kuin aikuinen menee ne kontrollillaan tuhoamaan. Sitten syntyy syömishäiriöitä ja ylipainoisia ihmisiä. Lapsi kyllä tietää onko hänellä nälkä tai jano. Mikä teitä mammoja oikein vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi