Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut luulevat, että kaikki naiset haluavat tytön...?

Vierailija
26.07.2012 |

Siis apua.

Meillä on olleet lasten serkut lomailemassa viikon, ja hermot on niin loppu kuin voi olla. Mutta voi miten onnellinen olenkaan siitä, että minua ei ole tyttölapsella rangaistu! Enkä enää käsitä alkuunkaan sitä yleistä ajatusta että nainen tietenkin haluaa aina tytön ja useampaa poikaa pitäisi jotenkin surkutella, onko se sitten vain jotain kateellisten tyttölasten äitien toiveajattelua?

Itsellä on kolme poikaa ja jokaisen kohdalla on kyllä surkuteltu että no voi jospa teillekin kuitenkin vielä se tyttö tulisi. Itse en ole osannut surkutella kun en ole tyttöihin sen enempää tutustunut ja en ole mikään hirveä hattarahössöttäjä, joten edes se lupa pukea vauvaa vaaleanpunaisiin hörsöihin ei sillä tavalla houkuttele.

Mutta jahka tästä ajasta selvitään hengissä muistan kyllä joka päivä kiittää kohtaloa siitä, että olen kolme poikaa saanut. En todellakaan selviäisi täysijärkisenä tytön kanssa, nyt jo meinää mielenterveys mennä kun koko päivän odottaa että saa kakarat sänkyyn ja senkin jälkeen korvat soivat niin kauan, että aamulla se stanan loppumaton kimitys, naukuminen, vinkuminen ja ulina taas alkaa. lasten serkut ovat siis tyttö ja poika, poika on ihan mukava ja hyvätapainen, osaa leikkiä niin kuin normaalit lapset leikkivät ja kaikilla on hauskaa. Mutta tyttö ei tee mitään muuta kuin naukuu ja vinkuu ja valittaa, kaveeraa nyt täällä ollessa erään ystäväni samanikäisen tytön kanssa joka poikien kanssa ollessaan osaa olla ihan ihmisiksi, mutta yhdessä nämä molemmat kersat naukuvat ja vinkuvat.

Kun aamuseitsemään mennessä olen kuullut nimeni nau´uttuna jo 20 kertaa (nauuuuks, sejase tekee sitä ja tätä. Nauuuuuks, sejase ei tehnyt sitä. Nauuuuuks, en pysty syömään tätä/pukemaan sitä/tekemään tuota koska naukuti naukuti vitiviti nauks) niin alkaa pikkuhiljaa jo ilmät pullistua päästä pelkästä ajatuksestakin. Vttu kun mikään ei onnistu ja joka helkkarin asiaan vingutaan vastaan ja sellaisessa oktaavissa että ikkunat tärisevät. Pojille kun sanoo että nyt tehdään näin niin tekevät ja sillä hyvä. Näille tytöille kun sanoo jotain tai ei sano niin riippumatta siitä koko päivä on yhtä helvetin naukumista ja vinkunaa.

Nämä mukulat ovat siis alakouluikäisiä. Jos tyttöjä joku tuuppaa edes vahingossa saati sitten tahallaan vähän ärsyttää tai joku asia ei muuten suju, niin alkaa niin käsittämätön pikkuvauvamainen huuto ja itku, että ensimmäisellä kerralla luulin oikeasti että tarvitaan ambulanssia. Nykyään en enää reagoi siihen ulvomiseen mitenkään, jos oikeasti tarvittaisiinkin ambulanssia niin jäisi huomaamatta. Mutta voiko olla todellista että kouluikäinen kersa ulvoo ja rääkyy kuin alle puolivuotias ja ihan jatkuvasti mistä syystä milloinkin? Oma samanikäinen poika sanoo ja ehkä itkee vain jos oikeasti sattuu, ei todellakaan ulvo ja valita edes pikku kolhuista, saati siitä että joku kävelee väärään aikaan ohi.

Ainakin tämä toinen siis osaa käyttäytyä ihan kunnolla kun on keskenään meidän poikien kanssa, mutta tyttökaverin kanssa se naukuminen tuplaantuu. Serkkutyttö kai vinkuu ja naukuu 24/7, ei edes poikien esimerkki auta koska hänellä kuitenkin on velikin.

Ja tietenkään av-mammojen tytöt eivät ole ollenkaan tällaisia helvetin vinkuliisoja, mutta eivät ole nämäkään kakarat omien äitiensä mielestä... Kiinnostaisi kyllä tietää miten tuollaista vinkunaa voi kuunnella päivästä toiseen niin, että itse pysyy kuitenki järjissään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä poikaa ja yksi tyttö. Eilen taas lähdin pyöräretkelle 3v pojan ja 7v tytön kanssa. Poika ajoi ihan tyylikkäästi, tyttö parkui ja huusi puolet matkasta niin että koko kylä raikui, koska pyörän satula satutti takapuolta, me muut mentiin liian nopeasti tai hitaasti, joka puolella oli ötököitä ja joka paikkaa joko sattui tai kutitti. Huokaus, enpä taida taas vähään aikaan ottaa sitä vinkuliisaa mukaan...

Vierailija
2/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä sain toiveistani huolimatta vain yhden pojan ja useamman tytön.

Niitä lapsia kun ei yleensä voi valita ja omiaan on rakastettava olivat ne sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Vai helpottaisiko se sinua, jos minäkin lakkaisin pitämästä noista tytöistäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, että miksi aina oletetaan naisen haluavan tytärtä. Minulle on sukupuoli ollut ensimmäisen raskauden jälkeen sivuseikka. Ensimmäisessä raskaudessa vauva kuoli kohtuun rv 40. Ja sekin vauva oli muuten poika.

Mutta osaa ne pojatkin olla rasittavia välillä, ainakin noi meidän pojat. Ja pk:ssa työskennelleenä voin sanoa, että kummankin sukupuolen edustajat osaa käyttäytyä hyvin tai huonosti.

Vierailija
4/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistettäisiin pitkäksi ajaksi kylään serkkujen kanssa, niin kyllä se koti-ikävä todennäköisesti purkautuisi just naukumisena ja vinkumisena, jatkuvana valittamisena ja siihen "sijaisäitiin" tukeutumisena. Oiskohan tyttö vähän herkkä stressaamaan eikä vielä aivan kypsä olemaan erossa äidistään.

Vierailija
5/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyneet 3½v sisällä. Kun olivat allekouluikäisiä, oli tosi rankkaa. Kun valittelin tätä ihmisille, monet totesivat, että jos minulla olisikin kolmen tytön sijaan kolme poikaa, olisin ollut jo ajat sitten hullujen huoneella.

Myönnän kyllä toivoneeni tyttöjä. Iän myötä asiat ovat helpottuneet ja nyt tyttöni ovat jo teini-ikäisiä ja elämä on helppoa. En tiedä, millaista olisi ollut poikien kanssa enkä edes halua tietää.

Vierailija
6/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuitenkin tytön. On nyt neljän vanha. Mutta en kyllä tiedä mistä vinkumisesta ja naukumisesta AP puhuu. Omani on iloinen, reipas ja sosiaalinen lapsi, joka ei turhia valita.

Eli ap'lle tiedoksi, lapset ovat erilaisia persoonia joten ei kannata yleistää.

Vierailija
7/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan ei ole harrastanut naukumista, paitsi joskus kipeinä ja väsyneinä. Hyvin näitä olen jaksanut jo 15 vuotta.

Vierailija
8/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksilöitä. Vaikka sukupuoli vaikuttaa moneen asiaan, ei se ihan niin yksiöikoista ole, että tytöt on tommosia ja pojat tämmösiä :)

Enkä ole törmännyt tuohon "kaikki naiset tahtoo tytöt" -väitteeseen kuin av:lla. Ihan höpönlöpöä!Tiedän pari ainokaisen pojan äitiä, jotka ovat niiiiin ylpeitä pikku saavutuksestaan, että melkein nolottaa eikä kumpikaan aio hankkia lisää lapsia (ainakaan myönnä).

Vierailija
9/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko ilmiö oli mulle ihan vieras, ennen kuin tulin vauvapalstalle. En mä ole tajunnut että joillekkin se sukupuoli oikeasti on niin tärkeä. Itselläni on tyttö ja joskus joku poikalapsen vanhempi on harmitellut että kun itsellä on vain poika, eikä saa tällätä tyttölasta yms. Jotenkin outoa, mutta en ole silti ajatellut että olisivat ihan tosissaan harmissaan. Eihän se tyttökään mikään nukke ole. Samanlaisia rasavillejä ne on kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan