Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö pääkaupunkiseudulla kauppaan autolla?

Vierailija
26.07.2012 |

Miksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan. Mutta kuljetankin nolosti ostoksia sekä lähes 4-vuotiasta rattaissa :) Jos sataa, menen bussilla, muuten kävellen.

Vierailija
22/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkään ei välttämättä ole ihan kulman takana kauppaa ja kuten joku alussa osuvasti totesi, itse voi kyllä kävellä mutta kassit ei kävele.

Kaupassa voi käydä usemmin

Tai hommata sen mummokärryn, jos ei jaksa kantaa.

Pakko mennä kävellen tai julkisilla! Pk-seudulla EI SAA mennä autolla kauppaan!

Joo, en ehdi kauppaan useammin kuin 1-2 krt viikossa, joten jatkossakin aion käydä autolla kaupassa, vaikka se miten harmittaisi sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkään ei välttämättä ole ihan kulman takana kauppaa ja kuten joku alussa osuvasti totesi, itse voi kyllä kävellä mutta kassit ei kävele.

Kaupassa voi käydä usemmin

Pakko mennä kävellen tai julkisilla! Pk-seudulla EI SAA mennä autolla kauppaan!

Joo, en ehdi kauppaan useammin kuin 1-2 krt viikossa, joten jatkossakin aion käydä autolla kaupassa, vaikka se miten harmittaisi sinua.

Viittaan tuohon toiseen keskusteluun. Aikuiset voivat käydä autolla kaupassa, kun se helpottaa elämää, vaikka kauppa olisi nurkan takana, tietyn ikäiset lapset eivät saa istua rattaissa, vaikka se helpottaisi kävellen kaupassa käyvien elämää.

Vierailija
24/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä vaikka heti ikkunan alla menee moottoritie.Bussipysäkki tuossa on mutta se menee keskustaan ja sinne on 45 min matka.

Olemme tällainen jäänne Helsingin menneiltä ajoilta.Tähän ei ole lähiötä viereen rakennettu eikä siksi kauppaakaan.Meillä ei esimerkiksi ole tonttia vaan tila kuten ennen nimitettiin maa-alueita joissa on asuintalo.

Vierailija
25/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne matkaa parisataa metriä. Talvella tuon yleensä ostokset isommasta kaupasta työmatkalla (julkisilla).

Mutta näin loma- ja pyöräilyaikaan käydään kyllä monesti isommassa kaupassa (matkaa kävellen reilu kilometri) autolla. Usein tosin yhdistettynä johonkin muuhun reissuun, mutta välillä ihan asiaa tehdenkin. Miksipä ei? En näe mitään syytä tehdä elämästä liian hankalaa, jos kerran se auto on. Liikuntaa saadaan kyllä muutenkin.

Vierailija
26/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asutaankin Etu-Töölössä. Jossain Espoon ja Vantaan maaseudulla taitaisi olla aika mahdotonta.

Vierailija
27/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto yleensä miehen käytössä, eli hän käy useimmiten kaupassa töistä palatessaan. Olen itse kotona kahden pienen lapsen kanssa, ja käyn heidän kanssa kaupassa bussilla vain tekemässä täydennyksiä. Mieluiten itsekin käyn kaupassa yksin, autolla. Autossa on se etu, että voi kerralla kuljettaa isompia määriä, eikä tarvitse miettiä kuinka monta purkkia maitoa tms. PYSTYY kuljettamaan rattaiden tavarakorissa tai pyörän korissa, jos olen pyörällä liikenteessä.

Sinänsä pk-seudulla pärjäisi ilman autoakin, mutta koska sellainen on hankittu, sitä kannattaa käyttää, eikä säästää. Autottomana emme esim. vierailisi 80km päässä mummolassa niin usein kuin nykyään käymme, eli auto on melko kätevä olla!

Kieltämättä turhiakin reissuja tulee heitettyä, mies varsinkin kun hän käy kuntosalilla parin km päässä autolla!

Vierailija
29/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edullisempaa ja järkevämpää käydä kaupassa kerran viikossa.

Vierailija
30/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa on n 3 - 4 km, autolla kestää vain pari minuuttia. Ostetaan aina mm viikon maidot kerralla. Pitkin viikkoa sitten ostelen pieniä ostoksia, tänään meni taas n 10 euroa rahaa. Ne tuon käsipelillä, kun kuljen julkisilla.

Vierailija
31/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen lähikaupasta himaan ja pidemmällä olevasta joko dösällä tai sitten taksilla jos on painavampaa.

YH

Vierailija
32/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km lähimpään kauppaan. Busseja menee huonosti, ja kauppakassit ei kävele.

Vierailija
33/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 km, kerran viikossa ostan 6 hengen ruuat. Tarvittaessa tuoretta tai maitoa täydennän joko kävellen lähikaupasta siitä ohi kävellessä tai jostain toisesta kaupasta siitä ohi ajaessani.

Vierailija
34/34 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omista autoa/korttia.Helsingissä asun ja lähin kauppa 1km päässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi