Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuvatko isot lapsenne olemaan rattaissa? =)

Vierailija
26.07.2012 |

Tuohon rattaillakuljetusketjuun viitaten: ei minua olisi haitannut kulkea ilmaiseksi bussissa siihen saakka kun nuorempikin on 5v. Mutta kun vanhempi kieltäytyi rattaista 3v (kaverit jo kiusasivat niistä) ja nuorempi myös 3v (isoveli kiusasi niistä), niin en alkanut väkisin rattaissa istuttamaan.

Eikö isojen lasten kaverit hoidossa ja pihalla naura kun isot ipanat kömpii rattaisiin? =)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyivät ehdottomasti täytettyään 4v, sitä ennenkin mielummin kuljettiin fillarilla tai jalan koska rattaat ovat minusta kömpelöitä.

Vierailija
2/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tultiin parin kilometrin päästä leikkipuistosta ja isompi (4v) tilttasi aivan täysin, koska on juossut siellä tuntikaupalla syömättä ja juomatta. Oli vaan ihan tyytyväinen että pääsi pienemmän sisaruksen kanssa rattaisiin ja sai laittaa potkulaudan rattaiden alle.

Ei mun lapsella ole sellaisia kavereita, jotka tällaisesta tekisivät kiusaa. Ylipäänsä tosi vähän kiusaavat toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saattaisivat kyllä kuvitella mun vitsailevan, jos edes ehdottaisin. Meillä 2,5v ilmoittaa myös kävelevänsä itse, eikä rattaisiin suostu kuin ollessaan tosi väsy (tai jos liikutaan kaupungissa, kun pelkää autoja ja mopoja)

Meillä on aina siirtynyt isompi kävelemään, kun seuraava on syntynyt, tuplia tai seisomalautoja yms ratkaisuja ei olla käytetty. Niinpä tuo 2,5v joutuu kohta myös kävelemään.

Kyllä mua huvitti, kun huomasin, että jos HSL:n alueella liikkuu rattaiden kanssa siten, että rattaissa on alta kouluikäinen lapsi, niin pääsee ilmaiseksi julkisilla. Ei mun tän syksyn eskari tirskumatta rattaissa istuisi. Pitäisi sitä varmaan vitsinä.. vaikka onkin pienikokoinen ja rattaisiin mahtuisi helposti :D

Vierailija
4/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodista tultiin kävellen kotiin, rattaat ja seisomalauta kelpasivat hyvin, sen verran olivat väsyneitä.

Lisäksi rattaat olivat usein mukana, kun lähdimme tunneiksi ulkoilemaan puistoon. Aina joku väsähti ihan täysin.

Koskaan en kuullut että lapsia olisi tästä kiusattu.

Vierailija
5/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin nyt viisi, niin rattaita ei olla käytetty yli kahteen vuoteen. Tarpeen vaatiessa lapset ovat kävelleet useammankin kilometrin. Myös sen tuntien huvipuistossa juoksemisen jälkeen on jaksettu kävellä kilometri autolle.

Vierailija
6/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin nyt viisi, niin rattaita ei olla käytetty yli kahteen vuoteen. Tarpeen vaatiessa lapset ovat kävelleet useammankin kilometrin. Myös sen tuntien huvipuistossa juoksemisen jälkeen on jaksettu kävellä kilometri autolle.

Kaikilla ei ole autoa eli me tullaan julkisilla kotiin sieltä huvipuistosta ja kyllä ne rattaat tulee niin tarpeeseen.

Vierailija
7/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi talsittiin sieltä huvipuistosta kotiin se 7 km. Vanhemmat saivat mukavan iltalenkin ja lapsi sai istuskella siellä rattaissa.

Mutta kiva tietää, että olisi oikein autolla pitänyt kotiin mennä!

Kaikilla ei ole autoa eli me tullaan julkisilla kotiin sieltä huvipuistosta ja kyllä ne rattaat tulee niin tarpeeseen.

Vierailija
8/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytitte autoa?

Vierailija
9/9 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne mielestäni vaatisi sitä, että isomman lapsen pitäisi istua rattaissa, hän kyllä istuisi niissä, halusi tai ei! Meillä lapsi oli tasan 5v kun istui viimeisen kerran rattaissa (tai no, jos nyt jalka katkeisi niin varmaan istuisi vielä). Olimme etelänmatkalla ja kävelimme siellä todella paljon, yhtenäkin päivänä tyttö käveli ilman yhtäkään vastalausetta reilu 5km päässä olevaan nähtävyyteen ja takaisin (osa matkasta vielä hankalaa maastoa ja luonnollisesti hellelukemat). Joten mielestäni tyttö sai istua illalla pikkuveljen rattaissa, kun veljellä riitti vielä virtaa ja tytöllä ei...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi