Kertokaa mikä on pitkän parisuhteen salaisuus?
Kertokaa te joilla on yli 10 vuotta kestänyt parisuhde, että mikä on pitkän parisuhteen salaisuus?
Oletteko onnellisia vai mistä pitkä suhde johtuu?
Kommentit (52)
että omatkin tunteet laimenevat alkuhuumasta. Minun on ollut hyvin vaikeaa ymmärtää, että en enää itsekään vatsa kihelmöiden odota mieheni tapaamista ynnä muuta vastaavaa. Heijastin kyseisen jutun pitkään mieheeni, pelkäsin hulluna että hän jättää minut eikä enää välitä minusta. Nyt olen vähitellen alkanut tajuta, että en itsekään ole enää niin huumassa hänestä, eikä se silti tarkoita etten välittäisi jopa enemmän kuin ennen.
Miehelläni Villellä on aivan tajuttoman kokoinen se ja hän osaa käyttää sitä hyvin Siinä syy
miksi takanamme on jo 15 vuoden avioliitto :o)
ja ehkä ohimennen sivuttu, mutta sanoisin, että tärkeää on osata antaa anteeksi. Se ei tarkoita kynnysmattona olemista, vaan sitä, että pystyy itse olemaan eheänä.
ja mun mies on hyvähermoinen. Sen mä ainan sanon kun tulee tämä kysymys eteen, ei mua kukaan muu kattelis. Miehen mielestä taas olen positiivisesti haastava, mun kanssani ei tule tylsää.
Meillä on suurimmaksi osaksi ihanaa ja romanttista ja rakastunutta tämä yhteielo, ei vielä kyllästytä, tosin ei tämä 12v olekaan vielä mikään mahdottoman pitkä aika.
Erilaisuuksien ja toisen piintyneiden tapojen sietäminen
Sen ymmärtäminen, ettei toista voi muuttaa, vain itseään.
Sen ymmärtäminen, ettei ole maailmanloppu, vaikka joskus jostain eri mieltä oltaiskin.
Tärkein kaikista on kuitenkin huumorintaju.
Ja kaiken pohjalla se, että pitkän aikavälin tavoitteet ja ajatustavat käy yksiin.
30 vuotta yksissä on oltu.
Olemme kasvaneet yhteen. Aluksi tapeltiin paljon, mutta jotenkin vaan jäätiin yhteen. Nyt on niin paljon yhteisiä kokemuksia ja asioita, että ero tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta. Onhan meillä lapsiakin.
Kumpikin ehti kokeilla muita, ennen tapaamistamme! Kumpikaan ei kuvittele, että jossain voisi olla joku täydellisempi pari itselle. Hyväksymme virheet niin toisessa kuin itsessäkin.
Toisen lapsen tulo oli vaikeaa aikaa, mutta on se vaan ihmeellistä, miten hyvät ajat palasivat.
Rakastamme toisiamme syvästi! :)
sopivasti samanluonteiset, sopivasti erilaiset. Yksi tärkeimmistä asioista on se, että huumorintajumme on hyvin samanlainen, nauramme samanlaisille asioille ja se on arjessa hyvin tärkeää. En tarkoita tällä pieru/kakkahuumoria tai vitsejä yleisesti, vaan tilannekomiikkaa, hyviä lohkaisuja, jotka hymyilyttää vielä illallakin. Hellyys, seksi.
eikä ruoho ole vihrempää aidan toisella puolella. Komppaan tuota Wagner kommenttia. Yhteiseloa neljännesvuosisata
Varmaan se että jaksaa sitä tasaisien "tappavaa" arkea
Meillä parisuhteen henkireikä on 2vk talvella etelän lämmössä ilman lapsia.Ei kuuntele, ei ymmärrä eikä välitä.
Hyväksyy toisen virheineen ja erehdyksineen. Ottaa toisen huomioon. Kun molemmat toimivat näin ja rakkautta ja lämpöä on olemassa (vaikka ajoittaim ehkä vähemmän) suhde säilyy. Yhdessä vasta 14 vuotta. Rakastuneita nytkin, enemmän kuin ikinä. Suurista vaikeuksista selvinneinä. Toivottavasti myös seuraavan 14 vuoden jälkeen.
yli 10 vuotta yhdessä ja seksiä lähes joka päivä.
silmänne pettämiseltä vai annateko vaan anteeksi?
lisäisin vielä sen, että ei saa olla liikaa yhteistä tekemistä, sillä ottaa pattiin, jos ei ole omaa elämää.
aviossa 42 v
joku kysyi, että suljetaanko silmät pettämiseltä?
Pettäminen ei taas kuulun ollenkaan siihen pitkään liittoon tai silloin toinen on tossun alla.
me ainakin olemme niin surkeita valehteölemaan, että heti joutuisimme kiinni, emmekä tiedä, miksi pitäisi pettää, kun vieäkin sairauksista huolimatta hormonit hyrrää ja intohimot leiskuaa tarpeellisen määrän.
Petturit pysykööt sinkkuina.
Mies istuu elinkautista Kakolassa ja minä käyn vieraissa. Suhde kestää ainakin tuon 12 vuotta.
Erilaisuuksien ja toisen piintyneiden tapojen sietäminen
Sen ymmärtäminen, ettei toista voi muuttaa, vain itseään.
Sen ymmärtäminen, ettei ole maailmanloppu, vaikka joskus jostain eri mieltä oltaiskin.
Tärkein kaikista on kuitenkin huumorintaju.
Ja kaiken pohjalla se, että pitkän aikavälin tavoitteet ja ajatustavat käy yksiin.
30 vuotta yksissä on oltu.
37-vuotta yhdessä olleet, pyhää arkea ,
Meillä parisuhteen henkireikä on 2vk talvella etelän lämmössä ilman lapsia.
mikä on kestettävä ja sitten 2 viikkoa ILMAN lapsia on sitä elämää.Säälittää siis ne lapset kun tajuavat, että äiti on onnellinen vain silloin kun he eivät ole paikalla.
Juuri vietimme 28v hääpäivää. Yhtä hyvin olisimme jo voineet erota, mutta ei ole saatu aikaan. Toisaalta haluan lapsille ehjän kodin. Olen aina säälinyt kahden kodin lapsia.
ollaan tavallan kasvettu yhdessä tähän mitä ollaan nyt,, hiottu toistemme kulmat. Elämä yhdessä on helppoa ja kivaa.