Kuinka läheisiä olette kummilastenne vanhempien kanssa?
Tai vastaavasti omien lastenne kummien kanssa?
Me ei enää olla hirveästi tekemisissä, mikä on valitettavaa toki, mutta jotenkin se yhteydenpito yksipuolisesti on vähän vaikeaa.
Kommentit (8)
on edelleen paras ystäväni, hän on myös lapseni kummi, ja olemme erittäin läheisiä!
Loppujen kanssa on sukulaisuussuhde, ja siis läheisiä ovat hekin.
Kummilapseni äiti
Vierailija - 26.07.12 10:41 (ID 15271570)
on edelleen paras ystäväni, hän on myös lapseni kummi, ja olemme erittäin läheisiä! Loppujen kanssa on sukulaisuussuhde, ja siis läheisiä ovat hekin.
voi minä oon kateellinen teille :) Olisipa meidänkin välit pysyneet yhtä läheisinä. Käytännössä nähdään lähinnä synttäreillä, joululahjankin kummitäti laittaa kiertotietä.
kun ne vanhempien välit vaikuttavat myös kummin ja lapsen väleihinkin.
ja me hänen lapsensa kummeja.
Toisen kummilapseni äiti on ystäväni mutta välit ovat valitettavasti aika etäiset. Nähdään lähinnä synttäreillä ja joululahjojenjakotilaisuudessa. Eli ehkä 3 kertaa vuodessa. Elämäntilanteet ovat täysin erilaiset. Esim. 5 vuotta sitten nähtiin viikottain, sitten 3 vuotta sitten 6 kertaa vuodessa ja nyt vain pakollisilla synttäreillä.
Synttäreille kutsutaan ja jouluna odotetaan lahjaa. Ei koskaan mitään muuta yhteydenottoa. En ole koskaan saanut ainuttakaan kuvaa tai mitään lapsen tekemää. Itse olen yrittänyt pyytää kylään mutta eivät koskaan tule. Lapsi on 8v. Kyläily olisi tosi helppoa, välimatka lyhyt, aikaa olisi molemmilla osapuolilla, tahto vaan puuttuu täysin heiltä, nykyään myös minulta.
Haluaisin luopua kummiudesta..
ennen joulua ja ennen lapsen synttäreitä otetaan muhun yhteyttä ja kerrotaan lahjatoive, muuten ei vastata edes puhelimeen :( ja mä tyhmä olen muistanut vanhempiakin lahjalla jouluisin... haluaisin olla lapsen kanssa tekemisissä, mutta onhan se vaikeaa, kun ei vastata puhelimeen eikä edes ilmoiteta uutta osoitetta, kun perhe on muuttanut. miksi ihmeessä ut on kummiksi valittu??? no, jos seuraaavia lapsia perheeseen siunaantuu, niin toivottavasti valitsevat paremmin.