G: Antaisitko 13-vuotiaan tytön mennä "me ollaan ihan vaan kavereita" pojan luo yöksi?
Kommentit (101)
ja poika tietysti tuttu pitkältä ajalta. Ja kaverina siis eli nukkumisjärjestelyt sen mukaiset. Muuten en todellakaan. Meidän just 15 v. täyttänyt tyttö oli viikonlopun kaveripojan luona ja ennen kuin ehdin mitään puhua asiasta, pojan äiti ilmoitti että yhdessä ei nukuta eikä saunota ym. Hyvin uskalsin päästää.
15v voi jumalauta ja ei saunota tai nukuta. Onko kyse kehitysvammaisista?
Mietin samaa. Kyllä mielestäni tuossa iäassä on ihan normaalia nukkua poikakaverin kainalossa.
Päästäisitkö lapsesi silti kavereiden, jotka ovat tyttöjä, luo yöksi? Eihän tyttäresi ole välttämättä hetero...
itse menetin neitsyyteni 14-vuotiaana. Poikaystävä tosin oli kiltti ja pitkäaikainen, kokemus hyvä ja sensellaista. Olin silti urpo, ja jos oma tyttöni pyytäisi näin, harkitsisin useamman kerran.
Äitikin tosin päästi minut yökylään poikaystävälle vasta kun olin melkein 16, jolloin siis oli neitsyyden puolesta myöhäistä. Eli kai ne muksut keinot keksii halutessaan. Eikä toisaalta mitään pahaa tapahtunut.
Päästäisitkö lapsesi silti kavereiden, jotka ovat tyttöjä, luo yöksi? Eihän tyttäresi ole välttämättä hetero...
Teetkö näin omille lapsillesi? Kaikista ärsyttävintä käytöstä vanhemmilta on se, kun soittavat jollekin lapsensa kavereilleen. Huh oikein sapettaa. Kirjoitin jo tuolla ylempänä siitä, että dumppasin yhden böönan, kun sen faija rupes soittelemaan.
Ei jumalauta. Mitä väliä, vaikka nussisivatkin? Tuskin se poika sun tyttöäs raiskaa. Sano tytölle, että jos jotain alkaa tapahtua, niin rutistaa kullista niin et poika alkaa itkeä.
Nykyajan holhousta tääkin
Mitä pahaa siinä on jos vanhemmat haluaa huolehtia? 13-vuotias on juuri ala-asteelta päässyt, eli se on vielä ihan lapsi ja mä en tosiaan usko et 13v on valmis huolehtimaan kakarasta? aina kun lähtee harrastamaan seksiä, niin tulis miettiä että olenko valmis huolehtimaan lapsesta jos satunkin tulemaan raskaaksi ja jos vastaa että olen, niin sillon on kypsä, on myöskin kypsä jos uskaltaa mennä ostamaan ehkäisyn jne. mut yksinkertasesti ei 13veestä ole kasvattamaan lasta ja sit jos joku tähän tokasee et ootsä kuullu abortista, NIIN SE ABORTTIKAAN EI OLE KUULE MIKÄÄN LÄPIHUUTOJUTTU! Että seksi on aikuisten/aikuisimpien nuorten juttu ja lapset ei tee lapsia piste. Seksin hyväksyn vasta kyseisen henkilön täytettyä 16v. 16-vuotiaana kun pystyy muutenkin sen kenen kanssa menstruoi niin valitsemaan vähän suuremmasta kaavasta, kun enää ei katsota et jos täysi-ikäinen koskee 13-vuotiaaseen niin sehän on lapsen hyväkskäyttö mut 16-vuotiaan kanssa se on ihan laillista ;)
13v flikka ei osaa kontrolloida noita seksijuttuja. huoran maineen se vaan saa ja sit ei oo kiva
ovat tutustuneet ihan hiljattain eli ei ole mistään pitkästä ystävyyssuhteesta kyse. En ole koskaan tavannut kyseistä pojua,kuullut vain kun puhelimessa kikatellaan ja heitetään läppää. En liioin tunne pojun vanhempia.
Edelleen olen sitä mieltä, että yökyläilyt vastakkaisen sukupuolen kans ehtii kyllä myöhemmin..
Olen antanut nukkua tyttären meillä kotona perhetutun veljeen rinnastettavan pojan kanssa samassa huoneessa. Mutta en todellakaan antaisi mennä kenellekään pojalle yökylään -oli sitten kaveri tai ei.
ovat tutustuneet ihan hiljattain eli ei ole mistään pitkästä ystävyyssuhteesta kyse. En ole koskaan tavannut kyseistä pojua,kuullut vain kun puhelimessa kikatellaan ja heitetään läppää. En liioin tunne pojun vanhempia.
Edelleen olen sitä mieltä, että yökyläilyt vastakkaisen sukupuolen kans ehtii kyllä myöhemmin..
No miten vain haluat, sinun lapseshan se on ja sun päätökses. Mut sinuna ensiks soittasin niille vanhemmille ja kuulostelisin millasia ne on. Tai hei, sithän mä keksin et SÄHÄN VOISIT KUTTUA SEN POJAN TEILLE YÖKYLÄÄN!! joten näin ollen... voisit pitää nuoria silmällä ja tehdä poikaan myöskin tuttavuutta ;D sit kellään ei ois paha mieli, vaan menis kaikkien toiveiden mukasesti! ne sais olla yökylässä toistensa kanssa, mutta sinä saisit myöskin valvottua ettei mitään pahaa tapahdu :)) mitäs ap tykkäisit tosta ratkasusta?
No miten vain haluat, sinun lapseshan se on ja sun päätökses. Mut sinuna ensiks soittasin niille vanhemmille ja kuulostelisin millasia ne on. Tai hei, sithän mä keksin et SÄHÄN VOISIT KUTTUA SEN POJAN TEILLE YÖKYLÄÄN!! joten näin ollen... voisit pitää nuoria silmällä ja tehdä poikaan myöskin tuttavuutta ;D sit kellään ei ois paha mieli, vaan menis kaikkien toiveiden mukasesti! ne sais olla yökylässä toistensa kanssa, mutta sinä saisit myöskin valvottua ettei mitään pahaa tapahdu :)) mitäs ap tykkäisit tosta ratkasusta?
[/quote]
Onko tämä joku feikki? :D Pitää nuoria silmällä...
13-vuotias on vielä LAPSI
Oletko sä ihan tyhmä??
samaa voisin kysyä sinulta..aikuisten maailmaan ehtii kyllä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teini-ik%C3%A4
" Teini on suomen kielessä historiallisesti tarkoittanut opiskelijaa. Nykyään sanaa käytetään merkitsemään yleisemmin nuorta ihmistä. Nykyinen käyttö perustuu 1900-luvun puolivälissä Yhdysvalloissa käyttöön otettuun teenager-sanaan, joka on johdettu lukujen 13–19 englanninkielisestä loppuosasta -teen (thirteen, fourteen jne.) tarkoittamaan vastaavaa ikäkautta 13–19 vuotta. "
Että näin on näreet saatana. Kysyn edelleen sulta, oletko sä vähän tyhmä??
Jos päästät sen niin huolehdi pillerit tai kortsupaketti mukaan. Mutta itse en tosiaan suositteli.
Nimimerkki: Menetin neitsyyteni idiootille ystävälle 13-vuotiaana
. " Että näin on näreet saatana. Kysyn edelleen sulta, oletko sä vähän tyhmä??
[/quote]
Ei ole totta..:D Mä en jaksa sun kans nahistella..voit oman lapsesi sysätä mun puolesta poikiin niin varhain kun haluat..meillä kuitenkin näin :))
16-vuotiaana kun pystyy muutenkin sen kenen kanssa menstruoi niin valitsemaan vähän suuremmasta kaavasta, kun enää ei katsota et jos täysi-ikäinen koskee 13-vuotiaaseen niin sehän on lapsen hyväkskäyttö mut 16-vuotiaan kanssa se on ihan laillista ;)
Siis mitä? Pystyy valitsemaan suuremmasta kaavasta kenen kanssa menstruoi :D
meidän 14v tytön luona. Olivat ihan vaan kavereita ja pelasivat koneella.
Miks ei päästettäisi yökylään kun kerrankin pytää
Olen 13.v tyttö ja olen ollut tämän ikäisenä poikapuolisella KAVERILLANI yötä ja emme harrastaneet seksiä. Teidänkö mielestä jos 13.v on toista sukupuolta oleva kaveri se on heti seksikaveri??!!!
Jos vanhempi ei päästä vastakkaisen sukupuolen luokse yötä näin 2021 ( tiedän et oon vähän myöhäs XD) niin ei pitäisi päästää myskään saman sukupuolisten kun eletään nykyisyydesä etkä välttämättä tiedä mitä lapsesi oikeasti ajattelee, eli voi päästää mutta joson ihan uusi tuttava niin kuinka usein menee oikeasti vain kavereillekaan kahden kuukauden tuntemisen jälkeen eli juu.
Jos nuo tyttö ja poika on ollu kavereita pienestä lähtien ja saaneet olla toistensa luona yötä silloinkin jne.
Sitten kun tulee murrosikä, alkaa tämä eristävä käytös.
Ihan niinkuin se murrosikä ois joku rangaistus sille lapselle - että enää ei saa tehdä niitä asioita mitä pienenä sai, vaikka ne asiat on ihan normaaleja? eli normaaliuttahan se on nuo yökylässä käynnit.
Mut se on todella surkeaa jos vanhemmat rupeaa tällä tavoin rikkomaan lasten ystävyyttä murrosiän tullessa...
Mulla itselläni ei ollut ihan tämmöinen tilanne. Mutta toisenlainen kuitenkin missä minä (oon itsekin naispuolinen henkilö, silloin toki tyttö) sit mulla oli pienenä kaverina toinen tyttö mutta hän oli vaan pari vuotta vanhempi .. niin mun ollessa 11v ja hänen 13v niin meitä alettiin eristämään toisistamme koska mun vanhemmat pelkäsi että mä ajaudun jo tuon ikäisenä hänen seurassaan tupakka ja alkoholi piireihin!!!! koska kuulemma 13-vuotiasta kiinostaa ihan sikana ne asiat
eli meidän ystävyys hyllytettiin sitten kahdeksi vuodeksi... TÄLLÄISEN TYPERYYDEN takia
Joten kannattaa sitä todellakin miettiä mitä suustaan päästää, eikä pilata lastensa elämää, ne tosiaan voi vaan olla ihan kavereita! oikeasti!
Tietysti tuon ikäsillä on riskinä, et niitä kiinostaa myös ne pippeli pimpsa asiat, et millanen alapää toisella on ja miltä se tuntuu ja miltä tuntuu seksi ja näin. Mut jos sun tyttö on viisas, etenkin ujo ja herkkä, niin se tuskin tulis tekee mitään sellasta. Aina ei kuitenkaan kannata pelätä sitä pahinta, vaan toivoa parasta!
Jos sä tunnet vielä tämän perheen/pojan niin ota heidän kanssaan asia puheeksi ja vaikka et tuntisikaan, voithan sä viedä tytön sinne ja keskustella hetken aikaa vanhempien kanssa niin et se poikakin on myös läsnä et teet selväks että et halua että sinun tyttäresi harrastaa vielä mitään seksijuttuja sitten... tai sitten vaan soitat niille vanhemmille, ennen kun päästät tai jopa sille pojalle