G: Antaisitko 13-vuotiaan tytön mennä "me ollaan ihan vaan kavereita" pojan luo yöksi?
Kommentit (101)
13-vuotias on juuri ala-asteelta päässyt, eli se on vielä ihan lapsi ja mä en tosiaan usko et 13v on valmis huolehtimaan kakarasta? aina kun lähtee harrastamaan seksiä, niin tulis miettiä että olenko valmis huolehtimaan lapsesta jos satunkin tulemaan raskaaksi ja jos vastaa että olen, niin sillon on kypsä, on myöskin kypsä jos uskaltaa mennä ostamaan ehkäisyn jne. mut yksinkertasesti ei 13veestä ole kasvattamaan lasta ja sit jos joku tähän tokasee et ootsä kuullu abortista, NIIN SE ABORTTIKAAN EI OLE KUULE MIKÄÄN LÄPIHUUTOJUTTU!
13v flikka ei osaa kontrolloida noita seksijuttuja. huoran maineen se vaan saa ja sit ei oo kiva.
Mie olen just 13-vuotta ja olen aina joutunu huolehtimaan pikkusisaruksista ku vanhemmat 24/7 töissä... hean päiväkodista jos vaan mahd ja laitan ruuan ja laitan päikkäreille ja vaihan vaipat ja kuuntelen 7-v tytöt murheet... että ite varmaan pärjäisin lapsen kanssa kun olen tähän saakkaki pärjänny 3 sisaruksen kanssa. Huomaa heti että isosisko on paljon läheisempi ku oma äiti ku tulee itku ku meinaan lähtee vkl kaverille. Ainii joo; mitäväliä siitä huoran maineesta ku huoraksi on muutenki jo kaikki toppia käyttävät leimattu?
okei pakko sanoo...
olin 11-12-v mun kaverilla vkl pe-su ja sillä on mua 2v vanhempi isoveli eikä mutsi sanonu mitään... me nukuttuun sitäpatsi sen huonees kaikki yhessä ilmapatjalla. sillee et jos mää kyssyisin siltä et pääsisinks mää nyt vaikka Mikolle yöksi nii se varmaa päästäis. täs pari päivää sitte oli pari poikaa meillä eikä mutsi sanonu mitään siitäjkkää et toinen niistä oli mun kaverin poikkis. mut muuten mutsi on tosi tarkka näitten poikien suhteen,mut se kyl mkuuntelee jos mää sanon et me ollaan vaa kavereit.
Mikäli siis olisi kunnon poika, eikä mikään prätkäjätkä. Ja antaisin kondomin mukaan, ihan varmuuden vuoksi.
Ei todellakaan. Kolmen vuoden päästä ehkä jo käy.
Terveisin isä, joka ymmärtää ja tiedostaa teinipoikien valtavat hormonimyrskyt.
poika oikeasti on, kun et ole tavannut?
EN todellakaan, ja onneksi ei ole niin hassua tyttöä että olisi edes kysynyt. Nyt lähes 17v ja yhtään yökyläilyä ei ole vielä ollut. eikä siis seurusteluakaan, ehtii ihan hyvin myöhemmin.Ulkonäössä ei ole vikaa:)
En todellakaan. Tuo on niin vanha vitsi että siihen ei usko kukaan. Jos ne on vain kavereita pyydä etä poika tulee teille yöksi ja laita nukkumaan eri huoneeseen. Keskustele tyttäresi kanssa asiasta. Yritä saada hänet ymmärtämään ettei seksi kuulu tuon ikäisen elämään vielä pitkään aikaan. Ja myös se että murkkuikäsillä pojilla hormoonit hyrrää kovemmin kuin se vähäinen järki. Ym....
Oma "ihan vaan kaveri, oikeesti usko jo" on nykyisin kihlattu ja lapseni isä. Olin tosin jo täysikäinen kun näin vanhemmilleni väitin ja siitäkin on vuosia aikaa.
Tuon ikäisenä minulla oli kaveriporukka, jossa oli minun lisäksi neljä poikaa. Kaikki oltiin kaikkien vanhemmille tuttuja, ja vanhemmat keskenään tuttuja. Sain olla yötä heidän luona ja heistä joku saattoi joskus olla meillä yötä.
Nukuttiin ihan vierekkäin, tai sohvalla tai patjalla lattialla, riippuen kenen kodissa oltiin, eli millainen huone kenelläkin oli. Käytiin yhdessä saunassakin, mutta meidän välillä ei koskaan tapahtunut mitään seksuaalista.
Oltiin kiltti porukka, ei ollut karkailuja ja vastattiin aina puhelimeen vanhemmille, eikä koskaan tarvinnut valehdella missään ollaan ja kenen kanssa.
Muiden poikien luokse en saanut mennä, eikä meillä saanut olla, oikeastaan täysi-ikäisyyteen asti.
Jos omalle lapselle muodostuu vastaavia ystäviä, jotka rehdisti tulevat meille ja joiden vanhempien kanssa ollaan tekemisissä ja voidaan soitella ja tavata, niin antaisin tytön mennä tuon ikäisenä yöksi.
Sun pitäis tapaa se poika 13 14 15 16 ei sillä oo väliä jos se poika on mukava, oma äitini ei antanut joten lähdin salaa
Onko vanha lapsudenystävä vai uusintuttavuus?
Itse tuossa iässä olin yökylässä kaveripojan luona aina joskus. Olemme olleet parhaita kavereita vaippaikäisestä. Meidän suhde oli hyvin sisarellinen ja perheemme olivat myös hyviä tuttuja.
Tällaisen yökyläilyn sallisin.
Jumalauta, mä tiedän henkilökohtasesti tunteen kun joko mutsi tai faija estää menemästä tyttöystävän luokse, usko vaan, estämisestä ei tule muuta kuin kotoa karkailuja ja lisää puhutteluita..Kunhan käyttävät suojausta, ettet tule pöperöksi mummoksi jo
mut antaisitko tytön mennä "ollaan vaan kavereita" tai "ollaan rakastuneita toisiimme" tytön luokse? voihan nekin olla seksisuhteessa. eihän siinä ole paksuksi pamahtamisen pelkoa, mut kaikki muut liian varhain aloitetun seksin seuraamukset (mitä ne muuten on?)?
ei 13 vuotiaana tarvitse alkaa viettää toisten luona yötä. En myöskään päästä tyttöä kenenkään vieraan luokse yöksi eli ennen kun olen tavannut tämän kaverin.
Nipo, ehkä, mutta kyseessä on kumminkin lapsi
siitä että turhan vapaamielinen kasvatus
mut oli sen verran hyvin kasvatettu ettei ees tullu mieleen mennä poikien luo yöksi lapsena
siitä että turhan vapaamielinen kasvatus
mut oli sen verran hyvin kasvatettu ettei ees tullu mieleen mennä poikien luo yöksi lapsena
Meidänkin tyttö 13 v silloin pyysi päästä yöksi kaverinsa luo joka oli poika, loukkaantui tosi paljon kun selitin miksen voi antaa lupaa. Hän oli niin lapsi vielä ettei tullut mieleenkään nähdä siinä mitään likaista, ihmetteli mua kun en vaan päästänyt.
Sen ikäisen lapseen perään pitää katsoa.
Eivät tuossa iässä ole enää pelkkiä kavereita.
mutta seksiä et sillä estä, sitä he harrastavat halutessaan ihan päiväsaikaankin, yötä siihen ei tarvita.
Omalleni sanoisin, että menee tyttökavereilleen yöksi ja poikakavereilleen päiväkylille vaan.
Mulla oli kyllä niin ihanat väit äitiini, ettei tarvinnut valehdella, että oltas vaan kavereita, sain sanoa ääneen, että tehdään muutakin. En tosin silti päässyt yökylään.
Pakko YHTYÄ tähän ihmettelyyn. Ei helvetti et ärstyttää, kun ihmiset käyttävät sellaisia sanoja, joita ei itse ymmärrä.
Ai se tyttö menkkaa jonkun muun kanssa? Ruiskiiko siis kuukautisverta jonkun päälle vai? :D ei jumalauta mikä vammanen tuo kirjoittaja. Sun kanssa kukaan ei varmaan olekaan nussinut koskaan, eikä tule.