Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua puri eilen tämä öttiäinen ja jälki on inha:/

Vierailija
26.07.2012 |

http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/stad_bild/regnbroms.jpg

Tuo nimenomaan puree palan ihosta ja sen tuntee, oli oikein kunnon tuntemus kaupan kassalla:(

Nyt käsivarressa, kyynärpään kohdalla on n.10cm laajuinen punainen, turvonnut ja hillittömästi kutiseva hieman muuta ihoa lämpimämpi alue.

Miten tota hoitais, olen ottanut eilen ja tänäaamuna antihistamiinia ja sivellyt Hydrocortison-voiteella, muuta ei kai voi tehdä..

On vaan niin perkeleellisen kutiseva ja pahan näköinen:/

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zyrtec ja Hydrocortison-voide ihan yhtä tyhjän kanssa, käsivarsi on aikalailla pelistä pois:/

Turvotusta on niin ettei käsivarsi taivu kyynärpään kohdalta kunnolla, turvonnut punainen kuuma ja keskeltä hieman kova alue on sen 15cm laajuudeltaan ja tätä särkee ja kutittaa.

Perin vittumaista, anteeksi nyt kielenkäyttöni mutta yhden ötökän purema ja tällaiset fiilikset:(

ap

Vierailija
2/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puri varmaan ensimmäisen kerran alle kouluikäisenä.

No, ikäväähän se on, mutta ajan kanssa paranee. Hydrocortison auttaa kutinaan.

<a href="http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/stad_bild/regnbroms.jpg" alt="http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/stad_bild/regnbroms.jpg">http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/stad_bild/regnbroms.jpg</a&gt;

Tuo nimenomaan puree palan ihosta ja sen tuntee, oli oikein kunnon tuntemus kaupan kassalla:(

Nyt käsivarressa, kyynärpään kohdalla on n.10cm laajuinen punainen, turvonnut ja hillittömästi kutiseva hieman muuta ihoa lämpimämpi alue.

Miten tota hoitais, olen ottanut eilen ja tänäaamuna antihistamiinia ja sivellyt Hydrocortison-voiteella, muuta ei kai voi tehdä..

On vaan niin perkeleellisen kutiseva ja pahan näköinen:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt näyttämässä lääkärissä? Ettei ole tulehtunut. Minulla pari kesää sitten tulehtui ihan tavallinen sääskenpisto niin pahoin, että ab:t napsahti :(

Vierailija
4/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole käynyt lääkärissä kun aamulla tervneuvonnan sh sanoi, että jälki voi olla tosi pahakin ja kestää päiväkausia..jos rupeaa erittämään jotakin=mätää, niin sitten tietty lekuriin heti. Mutta en tiedä, aattelin soittaa allergia-ja astmaliiton neuvontapuhelimeen jonka nron bongasin netistä juuri mm tällaisten tapausten vuoksi.

ap

Vierailija
5/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kys nro ja palvelu tänään auki vaikka netti neuvoi muuta, meni vastaajaan.

No, ehkäpä tämä tästä, on vain todella inhottava ja epämiellyttävä ja kipeäkin.

Minun tuurillani sitten vkonloppuna jonnekin helvetin Peijakseen istumaan muutaman kymmenen kännikalan ja romanin sekaan muutamaksi tunniksi..

ap

Vierailija
6/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on ollut tosi paljon paarmoja.

Alkukesällä meille kaikille tuli isot reaktiot mutta nyt kun mökillä ollaan saatu puremia n. päivittäin, niin jälki jää enää pikkuiseksi kohoamaksi joka seuraavaksi päiväksi häviää.

Mua on ainakin 4-5 suppupaamaa purrut jo tänä vuonna, joka vuonna sama juttu lapsuudesta asti. Saaristossa niitä etenkin on. Eivät aiheuta suurempaa reaktiota, toki puraisu sattuu ja hetken syhyää mutta ei muuuta. Ehkä elimistö tottuu niin kuin hyttysenpistoihin. Pienille lapsillekin tulee yleensä isot reaktiot, myöhemmin lievene.

No sinulle tietäväiselle. Isäni silmä turposi

ton höttiäisen takia.(joutu käymään lekurissa) Juu ja ihan tuttuja ovat, kun ikänsä on maalla asunut.

Vierailija
7/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla tullut mätää siitä pistopaikasta. Punoitti kovasti laajalta alueelta, turposi ja oli lämmin.

Nro 13

Vierailija
8/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla kesti se punoitus ja turvotus?

ap

Ei minulla tullut mätää siitä pistopaikasta. Punoitti kovasti laajalta alueelta, turposi ja oli lämmin.

Nro 13

Vierailija
9/18 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppupaarma! en kuullut mitään ääntä, yhtäkkiä vaan tunsin aikamoisen kivun ihollani ja vaistomaisesti heilahdin ja liikutin käsivarttani niin tuo paska lähti lentoon ja pörräsi äänettömästi siinä naamani edustalla.

ap

Vierailija
11/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kärsi pitää käsivartta sohvan tyynyjä vasten kun tekee kipeää, tuo koko alue on arka ilm turvotuksensa vuoksi..

ap

Vierailija
12/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä voit lisäksi ottaa.

Pikaista paranemista!

Vierailija
13/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alue mikä on punainen, turvonnut, kuuma ja arka on 14cm!! kylmähoitoa, särkylääkettä ja antihistamiinia vaan kehiin, tosin eipä tuo antihistamiini ole auttanut kun kerta on pahentunut eilisestä.

ap

Vierailija
14/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ainakin 4-5 suppupaamaa purrut jo tänä vuonna, joka vuonna sama juttu lapsuudesta asti. Saaristossa niitä etenkin on.

Eivät aiheuta suurempaa reaktiota, toki puraisu sattuu ja hetken syhyää mutta ei muuuta.

Ehkä elimistö tottuu niin kuin hyttysenpistoihin.

Pienille lapsillekin tulee yleensä isot reaktiot, myöhemmin lievene.

Vierailija
15/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sain siitä vaivan koko kesäksi! :/ Jalkaan tuli tosi iso puaninen läntti, joka tummui parin päivän päästä. Meni varmaan kuukausi ennenkuin punotus oli jalasta kokonaan hävinnyt. Tämänkin jälkeen auringossa iho ärtyi pahasti siitä kohtaa ja alkoi punottta. Jalka oli tosi ruman näköinen ja kun kyseessä oli vielä pohje, niin jos halusi peittää, niin piti olla pitkä housut tai hame.

Vierailija
16/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ainakin 4-5 suppupaamaa purrut jo tänä vuonna, joka vuonna sama juttu lapsuudesta asti. Saaristossa niitä etenkin on. Eivät aiheuta suurempaa reaktiota, toki puraisu sattuu ja hetken syhyää mutta ei muuuta. Ehkä elimistö tottuu niin kuin hyttysenpistoihin. Pienille lapsillekin tulee yleensä isot reaktiot, myöhemmin lievene.

ton höttiäisen takia.(joutu käymään lekurissa) Juu ja ihan tuttuja ovat, kun ikänsä on maalla asunut.

Vierailija
17/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeastikin tämä jälki on tosi hurjan näköinen, aivan mansikkaakin tulipunaisempi lähes koko tuo 14cm alue, aivan uloimmainen reuna ehkä vähän vaaleanpunertavampi. Ja miten voikin olla noin kuuma tuo ihoaalue ja turvonnut, n.5cm alueelta myöskin hieman kovettunut.

Ikinä en ole tuntenut minkään ötökän puremaa ja esim hyttysen pistonhan huomaa vasta jälkeenpäin kun kutittaa ja on pikkupaukama, mutta tämän tunsin ja todella lujaa, piti ihan myyjälle sanoa että jokin puraisi käsivarresta että en ihan huvikseni tässä sätkyä sanaut ja huido..

ap

Ja sain siitä vaivan koko kesäksi! :/ Jalkaan tuli tosi iso puaninen läntti, joka tummui parin päivän päästä. Meni varmaan kuukausi ennenkuin punotus oli jalasta kokonaan hävinnyt. Tämänkin jälkeen auringossa iho ärtyi pahasti siitä kohtaa ja alkoi punottta. Jalka oli tosi ruman näköinen ja kun kyseessä oli vielä pohje, niin jos halusi peittää, niin piti olla pitkä housut tai hame.

Vierailija
18/18 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän jäljen ja sen oireet..

Terveysneuvonnasta sanoivat että suppupaarma ja paarmat yleensäkin aiheuttavat voimakkaita reaktioita ja juurikin tällaisia kuin minulla ja voivat kestää useita päiviä..

ap

Mua on ainakin 4-5 suppupaamaa purrut jo tänä vuonna, joka vuonna sama juttu lapsuudesta asti. Saaristossa niitä etenkin on.

Eivät aiheuta suurempaa reaktiota, toki puraisu sattuu ja hetken syhyää mutta ei muuuta.

Ehkä elimistö tottuu niin kuin hyttysenpistoihin.

Pienille lapsillekin tulee yleensä isot reaktiot, myöhemmin lievene.