Naapuri halusi lainata maitoa:D
Asutaan kerrostalossa siis. Naapuri pölähti aamulla oven taakse ja kysäisi että oisko maitoa lainata, ettei tarttis kahvimaidon takia lähikauppaan juosta. Sanoin että juu tottakai ja pyysin sisälle ja menin keittiöön ja etsin jotain pulloa mihin olisin voinut maitoa laittaa. Otin sitten tuollaisen lasten eväsretkipullon ja olin kaatamassa maitoa siihen ja kysyin että paljonkos suurinpiirtein tarvisi. Naapuri tähän vastaa että "ei sulla ois avaamatonta purkkia jonka antaisit mukaan?". No ei kyllä ole, enkä nyt rupea jonkun kahvimaidoiksi kokonaisia maitoja jakamaan:D
Ei sitten kelvannut maito ja lähti harmistuneena siwaan siitä. Pitäisköhän munkin seuraavan kerran käydä naapurissa pyytämässä vaikka kaurahiutaleita, mieluiten koko avaamaton paketti aamupuurooni. Jos kävis joka naapurilta vinkumassa jotain niin pienenis kauppalaskutkin kivasti!
Kommentit (20)
lainaaminen kyllä tarkoittaa sitä, että se ois tuonut sulle sitten kans avaamattoman tilalle?
Varmaan säkin haluat lainaamasi määrän takaisin jossain epämääräisessä putelissa?
Minäkin pyydän tilkan kahvia maitooni.
Maalla on ihan tavallista lainata ruokatarvikkeita ja muutakin. Kaupunkilaiset tekee tästä hirveän haloon. Kaupungeissa linnottaudutaan omiin kömmänöihinsä eikä päästetä välttämättä edes sisälle ketään. Maalla on sitä yhteishenkeä.
ja kun "lainataan" niin kukaan ei odota että joku tuo takaisin jonkun pari dl maitoa (mikä varmaan ois riittänyt). En mä kyllä kehtais käydä vinkumassa avaamattomia maitoja, jos pari desiä riittää.
Maalla on ihan tavallista lainata ruokatarvikkeita ja muutakin. Kaupunkilaiset tekee tästä hirveän haloon. Kaupungeissa linnottaudutaan omiin kömmänöihinsä eikä päästetä välttämättä edes sisälle ketään. Maalla on sitä yhteishenkeä.
mutta lainaajalle ei kelvannut. Näinkö teillä maallakin?
Sitä paitsi lainaajalla kuuluu olla oma kippo mukana.
Jos lainaisin maitoa vaikka aika pienen putelinkin, veisin kokonaisen tölkin tilalle, tietenkin. Ei se nyt niin mahdottomia maksa ja se olisi ele samalla, että arvosti lainaa ja apua ja niin eespäin. Ei kai sitä nyt just millilitroittain tarvis samaa määrää mittailla takaisin vaan reilusti koko tölkki.
outoo johoki muovipulloon lirutella, huoh
ja kun "lainataan" niin kukaan ei odota että joku tuo takaisin jonkun pari dl maitoa (mikä varmaan ois riittänyt). En mä kyllä kehtais käydä vinkumassa avaamattomia maitoja, jos pari desiä riittää.
ja jos paikalla mieskin, olis litra jo siinä =)
tahdon uuden kannettavan, tää on raivostuttava
Sitä maitoa voi mennä sitten vaikka aamupalamaitonakin lasi tai pari.
No ainakin minä olisin automaattisesti antanut koko purkin.Sitä maitoa voi mennä sitten vaikka aamupalamaitonakin lasi tai pari.[/i
Olisin sanonut suoraan ettei minullakaan ole antaa kuin se kahvimaito. Mutta JOS minulla olisi ollut koko purkki niin olisin toki antanut. Ja tosiaan tämä naapuri taisi tarvita sen koko purkin ja siksi ap:n antimet eivät kelvanneet.
No ainakin minä olisin automaattisesti antanut koko purkin.Sitä maitoa voi mennä sitten vaikka aamupalamaitonakin lasi tai pari.[/i
No ainakin minä olisin automaattisesti antanut koko purkin. Sitä maitoa voi mennä sitten vaikka aamupalamaitonakin lasi tai pari.
Niin jos ap:lla oli vain yksi purkki niin eihän hän nyt sitä itse olisi halunnut tietenkään käyttää, kaikki naapurille vaan.:D
Jos lainaisin maitoa vaikka aika pienen putelinkin, veisin kokonaisen tölkin tilalle, tietenkin. Ei se nyt niin mahdottomia maksa ja se olisi ele samalla, että arvosti lainaa ja apua ja niin eespäin. Ei kai sitä nyt just millilitroittain tarvis samaa määrää mittailla takaisin vaan reilusti koko tölkki.
vaikka omaan kahviinsa? En kyllä mäkään koko purkkia lainais... tosin riippuu kyllä naapuristakin. Ok, jos tietää, että varmasti palauttaa!
ja mikä vielä hirveempää rimputellut muiden asukkaiden ovikelloja kertoakseni että olen x, teidän uusi naapurinne, tervetuloa kahville. Tuli kyläiltyä sitten muutenkin.
en asukaan jossain vitun maalla!
ap kertoisi täällä kiukkuisena että vitun naapuri ei sitten voinut lainata koko purkkia maitoa hänen aamukahviinsa, vaan oli tarjoamassa jotain lorausta mehupulloon, niin mammat olisi kilpaa haukkumassa ap:ta ahneeksi paskaksi jonka sietää itse hakea maitonsa jos ei naapuriapu kelpaa sellaisenaan.
että tuo sitten sinulle sen koko litran, kun käy kaupassa?:) Tai sitten nimenomaan ei, reaktiosta päätellen.:D