Kotiäideillä liikaa vapaa-aikaa.
Nykyajan YH- ja kotiäideillä on selvästi liikaa vapaa-aikaa, kun teillä on mahdollisuus roikkua netissä 24/7. Muksut saa ilmeisesti einesruokaa ja pesukone pesee pyykit itsestään.
Kommentit (21)
Mies teki eilen sen verran ruokaa, että riittää meille täksi päiväksi ja siivooja käy perjantaisin. Mies tuo pyykit pesulasta töiden jälkeen.
Juu, haistapa perse einesruokinesi...
Tulepa tänne meille valvomaan kuukauden ikäisen mahavaivaisen vauvan kanssa ja kuuntelemaan uhmaikäisen taaperon kärttyilyä. Pesukone pesee pyykit itsestään..juu...tottahan se on! Kun vaan jossakin perhanan välissä saisi ne pyykit ripustettua kuivumaankin. Mitä tulee netissä roikkumiseen, niin esikoinen on isin kanssa kenkäostoksilla ja vauva kerrankin nukkuu hyvin valvotun yön jäljiltä, joten enköhän mä ole ansainnut nyt tään kahvikupposen ja pienen huilin.
en oo av-määritelmän mukaan kotiäiti vaan vain äitiyslomalla, ni saan ihan rauhassa roikkua netissä :)
Mulla on neljä lasta joista nuorimmat 2v ja 6kk ja mulla on ihan liikaa vapaa aikaa. kämppä kiiltää,ruoka on tehty,ollaan ulkoiltu,eikä mulla ole muuta tekemistä kun roikkua netissä!
Tylsää on ja ikävä työpaikan kiireeseen.
Aivot vaan surkastuu kun viettää kaiket päivät av:lla, niin kuin on kaiketi ap:llekin käynyt.
Dr.Phil ohjelmassa käsiteltiin samaa aihetta ja eräs kuuluisa amerikkalainen tohtori oli tehnyt asiasta tutkimuksen, jossa todettiin että kotiäideillä on noin 40 vapaa-aikaa viikossa.
Ps. Kun pyykit on koneessa tai vauva on nukkumassa voi puuhastella omiaan. Samaa ei voi tehdä palkkatyössä.
40 tuntia viikossa vapaa-aikaa on todella paljon
minusta tuntuu että ei sitä ainakaan liikaa ole jos on koko ajan paria pikku lasta ja laittaa ruokaa ja pesee pyykkiä
KOTIÄITIYS ON NAISEN RANKIN JA VAATIVIN JA HAASTAVIN AMMATTI!!!
-------------------------------------------
piste.
40 tuntia viikossa vapaa-aikaa on todella paljon
Silloin se on paljon. Minä en laske vapaa-ajaksi esim. niitä paria tuntia, jolloin lapset ovat päikkäreillä. Olen kuitenkin koko ajan vastuussa heistä enkä voi lähteä esim. kahvilaan yksin, kuten vapaa-ajalla voisi tehdä.
KOTIÄITIYS ON NAISEN RANKIN JA VAATIVIN JA HAASTAVIN AMMATTI!!!
-------------------------------------------
piste.
terv. yksi kotiäiti
Dr.Phil ohjelmassa käsiteltiin samaa aihetta ja eräs kuuluisa amerikkalainen tohtori oli tehnyt asiasta tutkimuksen, jossa todettiin että kotiäideillä on noin 40 vapaa-aikaa viikossa.
Ps. Kun pyykit on koneessa tai vauva on nukkumassa voi puuhastella omiaan. Samaa ei voi tehdä palkkatyössä.
ehkä, jos lapset käy kodin ulkopuolella kerhossa tai päiväkodissa, mutta onko se oikeasti vapaa-aikaa, jos kuitenkin pitää olla koko ajan vastuussa lapsista ja niiden tekemisistä. Ja jos joku vahinko sattuu, on edessä heti poliisitutkinta ja epäillään heitteillejätöstä.. niin onhan se vapaa-aikaa, ku käy kesken kahvikupillisen pyyhkimässä pyllyn, sovittelemassa riidan jnejne.. hohhhoijjaa... kotiäitiys täällä ja kotiäitiys jossain Britanniassa on kaks aivan eri asiaa..
- einesruuat mahdollistavat äidille kädet vapaaksi lasten kanssa kerhoissa ja harrastuksisa ja ulkona leikkimiseen, siivoamiseen, laskujen maksamiseen...
- pyykkikone mahdollistaa pyykinpesun- 7 koneellista päivässäpestyä pyykkiä joku myös ripustaa, silittää, viikkaa, pukee lasten päälle...
VAIKKAIN ALIARVOTETUIN SUOMEN AMMATEISTA JA PALKATON AMMATTI
VAIKKAKIN ALIARVOSTETUIN SUOMEN AMMATEISTA JA AINOA PALKATON AMMATTI
VAIKKAIN ALIARVOTETUIN SUOMEN AMMATEISTA JA PALKATON AMMATTI
siihen olisi koulutus kuten millä tahansa muulla ammatilla. Enpä olekaan tiennyt, että omien lasten hoitaminen on ammatin harjoittamista.
-se sama kotiäiti-
ja varsinkin kotiäideiltä :D
Mitä enemmän mulle on tullu ikää sitä enemmän ihmettelen sitä, et onko ihminen luotu vain palkkatyötä tekemään? Kaikki muunlainen oleminen on kiellettyä.
Olenkohan kuolinvuoteella onnellisempi jos olen hullun lailla paiskinu duunia koko elämän läpi? Tuskinpa vaan.
Jos voisin myisin koko omaisuuden ja muuttaisin asumaan alkeellisiin oloihin johonkin pieneen mökkiin. Olisin ja nauttisin vaan elämästä ilman työn tuomaa rasitetta. Mutta lapset ei tähän varmaan suostu (siis asumaan keskellä ei mitään) eli toistaseks mennään näin..
T: äitiyslomalainen ja ikää 40 vuotta
Kaverilla on samanikäinen 5 vuotias muksu ja usein ollaan toistemme luona kylässä. Lapset leikkivät keskenään ja me rupatellaan tunteja.
Vauvojen hoito sujuu helposti, kun tehdään yhdessä ruoka jne.
Ainoa miinus on, että ylimääräistä rahaa ei ole.
Tylsyyteen asti. Kaksi lasta, alle 3v.
Kun laskee että ainakin pinen vauvan kanssa sitä on "töissä" 24/7 Eli viikossa jossa pitää olla hälytysvalmiudessa onkin 168 tuntia joista siis tämä 40 tuntia on omaa aikaa. Työssäkäyvän viikko on 40 tuntia viikko, viikonloput vapaat
Kotiäiti valvoo yöt, herää aamut ja on valmiina lastaan varten ympäri vuorokauden. Viidessä päivässä tästä tulee 120 tuntia kun työssäkäyvällä on se 40 tuntia.
Tähän vielä viikonloput päälle.
Onpa paljon omaa aikaa joo, kun vertaa työssäkäyvään jolla on 8-16 5päivää viikossa, jää aika paljon enemmän omaa aikaa...
Tää oli muutenkin huono.