Vuokranantaja tulee kohta taas tekemään tupatarkastusta!
Jollekin halusin tämän ilosanoman jakaa joten olkaa hyvät!
Eikö sitä todella voi olla vuokraamatta asuntoaan jos ei sitten osaa pysyä sieltä poissa?
Kommentit (25)
Kaipa tuo laillista on, haluaa tulla "katsomaan tavaroitaan" (osittain kalustettu asunto).
Valtavan ärsyttävää silti. Ja ei, ei makseta vuokraa luonnossa.
Ja haluaa käydä täällä suunnilleen parin viikon välein. On sanonut ilmoittavansa tulostaan viimeistään vuorokautta ennen, silti tekee niin että jos se ei sopisi, inisee että hänhän ilmoitti tarpeeksi ajoissa - avaimet on joten eipä tässä juuri muuta voi kuin huhuilla onko se täällä kun itse kotiin tulee niinä ilmoituspäivinä.
Ja haluaa käydä täällä suunnilleen parin viikon välein. On sanonut ilmoittavansa tulostaan viimeistään vuorokautta ennen, silti tekee niin että jos se ei sopisi, inisee että hänhän ilmoitti tarpeeksi ajoissa - avaimet on joten eipä tässä juuri muuta voi kuin huhuilla onko se täällä kun itse kotiin tulee niinä ilmoituspäivinä.
Vuosien asuntojonot ja vapailla markkinoilla on jo kahdesti yritetty huijata.
järjetöntä touhua. Onko tollanen edes laillista että noin usein käy? Kohtuullista ei ainakaan... Mulla kävi joskus vuokranantaja tarkistaas noin 3 kk:n välein ja omasta mielestäni se oli vähän turhan usein, etenkin kun koskaan asunnolle en ollut mitään vahinkoa aiheuttanut ja aina oli siistiä yms. Nykyisessä asunnossa käy suunnilleen kerran vuodessa ja se tuntuu ihan ookoolta. Mutta että kerran viikossa?!
Se siis tulee "katsomaan että kaikki on ok" tavaroidensa suhteen ja välillä hakee jotain johonkin jemmaamiaan tavaroita. Kivaa on... Ymmärtäisin jotkut harvat käynnit jos seinät olisi edes sen omat mutta tämä on alivuokralaisasunto joten kyse on jostain aivan muusta kuin huolesta asuntoa kohtaan.
Ap siis täällä kuten kaikissa noissa aiemmissakin viesteissä joissa asiaa olen valottanut :D
on vastuussa. Siis sillähän kaikkein kusisimmat oltavat tossa teidän "kolmiossanne" on, joten tavallaan ymmärrän.
http://www.vuokralaiset.fi/
ja kysyisin kuinka usein noita vierailuja voi omistaja tehdä.
Ei tulisi kuuloonkaan että suostuisi tuollaiseen.
Asun vuokralla ja täällä tehdään kerran vuodessa kuntotarkistus ja siitä ilmoitetaan kirjallisesti ennakkoon. Tämä on mielestäni ok. Kyseessä kaupungin vuokra-asunto.
Ekan kerran jälkeen jos kaikki on ok, ei edes kehtaa sinne tunkea.
Yhtäällä kerrotaan, että vuokranantajalla on tarpeen vaatiessa oltava pääsy tarkastamaan asunto ja toisaalla, että vuokranantajalla ei ole ilman erityistä syytä aihetta käydä asunnossa. Se on näissä yhteistä, että ajankohta pitää sopia etukäteen. Itse tulkitsen sen niin, että se tosiaan sovitaan, eikä niin, että vuokranantaja vain ilmoittaa asian.
Tällä hetkellä vuokra-asuntotilanne kuitenkin taitaa sallia vuokranantajalle jonkinlaisen mielivallan. Jos vuokranantajan kanssa alkaa kovin riidellä, saanee myös varautua muuttamaan muualle.
No ei ole päävuokralaisena täällä mitenkään enemmän vastuussa kuin minä nyt. Vakuutukset menee sen mukaan mikä on sopimustyyppi joten mulla on vakuutettuna oman omaisuuteni lisäksi asunto ja päävuokralaisen tänne jättämät kalusteet. Siitä en osaa sanoa mitään onko hän noita itse mitenkään vakuuttanut saati asuntoa...
Mutta joo. Musta tää on ihan naurettavaa että tullaan tuollaisella varoitusajalla katsomaan että jotkut ikivanhat tuolit on yhä kunnossa ja samalla käydään läpi meidän ruokakaappi...
Nro 15 sitten ehkä voisi ottaa selvää eri maiden käytännöistä ennen tuomiotaan, esimerkiksi meillä täällä Ruotsissa alivuokralaisuus ei ole mitenkään harvinaista eikä heitä siten myöskään kohdella kuin paskaa kuten ilmeisesti Suomessa?
http://www.vuokranantajat.fi/vuokraus/alivuokraus/
mut joo, ei sillä mitään oikeutta pitäs mihkään ruokakaapeille olla mennä. Vai kattooko ettei ole toukkia tms kaapeissa? Kumminkin liian usein kyllä käy.
Kyllä toi kuule kuuluu ihan yleissivistykseen tietää että päävuokranantaja on vastuussa alivuokralaisen tekemistä vahingoista.
Vai sunko mielestä alivuokralainen voi rällätä miten haluaa. Entä kun vuokranantaja haluaa vahingonkorvauksia. Alivuokralainen pystyy luistaan kun koira veräjästä.
Kätevää huudella sieltä puskista, eikö?
Naurettavaa. Itse en päästäisi edes sisaruksiani, anoppia enkä parhaita kavereita kotiini noin usein. Ei teillä paljoa kotirauhaa ole.
No, ainakin on kokoajan koti siistinä kun täytyy olla jatkuvasti valmiina jonkun natsikenraalin pistokokeisiin...
Ollaan alivuokralaisia ja vahan valia kay. Toivottavasti tulee yon aikana, niin olen autuaan tietamaton, etta kavi. Siivoan vahan nyt illalla valmiiksi. Lupaan.
ja oli minusta ihan ok. Vuokranantajalla ol ihuonoja kokemuksia mistä tämä tapa johtui.
Oletko selvittänyt että on laillista.
Vai tuleeko perimään vuokraa luonnossa?