Astianpesukoneen ja pyykkikoneen irrottaminen ja asentaminen itse?
Oletteko tehneet itse vai palkanneet ulkopuolisen?
Kommentit (27)
Ihan itse. En edes ymmärrä, mitä "asentamista" on pyykinpesukoneessa. Tai pitihän kerran laittaa joku välikappale käytetyn koneen vesiletkun ja vesihanan väliin. Sitäkö tarkoitetaan?
Tiskikone on vähän vaativampi, että tulee varmasti kaikki riittävän tiiviisti ja usein se tulee vähän kauemmas varsinaisesta vesipisteestä ja viemäristä. Lapseni asuntoon sen laittoi ammattilainen nimenomaan vastuun vuoksi, kotona on laitettu itse.
Jos on vakuutus niin ulkopuolinen tekee ja todistus siitä.
Vierailija kirjoitti:
jos on itseasennettu, ja jos ei ihan osaakaan....
Motivakuutus ei sitten korvaa mitään, jos olet itse räveltänyt.
Pyykkikone ei ole niin hankala, kun yleensä on tilassa, jossa on lattiakaivo, mutta tiskari on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos on itseasennettu, ja jos ei ihan osaakaan....
Motivakuutus ei sitten korvaa mitään, jos olet itse räveltänyt.
Pyykkikone ei ole niin hankala, kun yleensä on tilassa, jossa on lattiakaivo, mutta tiskari on eri juttu.
Korjaan, kotivakuutus
Olen asentanut itse ja pesukone kuuluukin asentaa itse. Astianpesukone vähän vaikeampi koska liittimet ovat tiukemmin kiinni ja vanhan koneen liitin on voinut ruostua kiinni. Kerran olen joutunut pyytämään huoltomiestä irroittamaan vanhan astianpesukoneen letkun jota en saanut itse irti, kyseessä oli äitini asunto enkä halunnut tärvellä sitä vesivahingolla. Jos olisi ollut oma asunto nini olisin ruiskuttanut CRC:tä ja antanut muhia vuorokauden.
Ei se nyt ihon noin helppoa ole.
Pesukoneen asentamisessa ei kyllä ole mitään ihmeellistä, kunhan on oiken kokoinen tuloliitäntä vedelle.
Astianpesukoneen asentaminen sitten vaatii vähän tietämystä ja muutaman työkalun enemmän onnistuakseen.