Astianpesukoneen ja pyykkikoneen irrottaminen ja asentaminen itse?
Oletteko tehneet itse vai palkanneet ulkopuolisen?
Kommentit (27)
Siis palkannu jonku... ööö putkimihenkö 50€ tuntiliksalla laittaan letkun liittimeen kiinni? jepjep
Kyl ois isi hävenny silmät päästään, jos tyttö ei tota vertaa ois ite saanu tehtyä jo ekassa opiskelijakämpässään saati sitte aikuisena.
Tosin olen nähnyt aiemmin toisen laittavan, eli en ihan ohjekirjan varassa ollut. Vaikka yksinkertainen hommahan se oli kun tämmöinen täystumpelokin onnistui :)
olen itse näin sinkkuna muuttamassa ja mietin, että pitäiskö suosiolla palkata joku.
jos on itseasennettu, ja jos ei ihan osaakaan....
Vakuutus ei korvaa, vaikka asennat oikein ja kone sylkee silti vedet pihalle.
tiskikoneen on aina asentanut ammattilainen.
Pesukoneen jalkoja säädettäessä tarvitaan vesivaaka, jotta koneen saa tarkasti pystyyn. Ei keiku sitten lingotessa.
Olenko jotenkin outo, kun en pesukoneen yhteydessä oikein ymmärrä sanaa "asentaa"?
Onko tässä nyt jotain samaa kuin auton renkaanvaihdossa? Pitäähän tässä maailmassa jotain hyötykäyttöä miehillekin olla...
Ja voi siinä katketa kynnet, tai ainakin lakka lohkeilee.
Ehkä meillä on ollut jotenkin erikoisen yksinkertaisia koneita, jotka vaan laitettiin paikalleen. Sitten poistoletku sinne, mihin poistoveden kuuluu mennä ja tulovesi joko pikaliittimellä tai muulla letkuliittimellä vesihanaan. Vaikein vaihe oli tunkea tiskialtaan alle etsimään sen vesiletkun paikkaa.
Työkaluina oli meisseli tai joku putkipihdin sukuinen kapine, ehkä iso jakoavain. Kun tiivisteet ja letkut ovat paikallaan, avataan hana ja tarkistetaan, ettei mistään vuoda vettä.
Kyllä tiedän, että ihan minkä tahansa työn voi tehdä monella tavalla väärin. En kuitenkaan maksaisi putkihenkilölle kahden tunnin palkkaani sellaisesta työstä, jonka minä itse tekisin puolessa tunnissa.
Meillä (aso-asunnossa) isännöitsijä vaati todistuksen (laskun) siitä, että asentaja asensi. Firmalla piti olla y-tunnus jne.
Tiskikoneen asentamiseen ottaisin ammattilaisen, mutta kylpyhuoneeseen asentaisin itse pyykinpesukoneen.
Tiskikonen kuuluu ammattilaiselle, ainakin kerrostaloissa? Ja pesukonehan tietenkin liitetään itse jos kaikki on valmiina seinässä.
Vastuukysymysten vuoksi olen käyttänyt ammattilaista ja säästänyt tositteet asennustyöstä.
Pyykkikone on helppo asentaa. Jopa minä olen asentanut, vaikka olen tällainen blondi naisihminen. Tiskikoneen olen aina asennuttanut ammattilaisella.
Eikö se ole niin, että vakuutus ei välttämättä korvaa tai ainakaan yhtä paljon vesivahingon sattuessa, jos asennuksen on tehnyt itse?
eihän se ole oikeilla välineillä muuta kun iskee kiinni/irroittaa.