Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivieraita ja syöminen

Vierailija
24.07.2012 |

Meille tulee viikonlopuksi kahdeksi yöksi lapsivieraita, kaksi tyttöä 7- ja 5-vuotiaita. Ovat käyneet ennenkin, mutta ruoan suhteen pähkäilen aina. Tytöt ovat kovin nirsoja, ja rehellisesti sanottuna mikään ei oikein maistu (paitsi pillimehu, jos se on oikeaa laatua).

Omat lapseni ovat 7- ja 5-vuotiaat pojat sekä 2-vuotias tyttö ja kaikki syövät monipuolisesti ja paljon. Olen aiemmin kysellyt tyttöjen äidiltä, mitä tytöt mahdollisesti syövät ja olenkin saanut vinkkejä esim. aamupalaksi puuroa ja ruisleipää. Isompi söi vähän puuroa, pienempi ei mitään, ja ruisleipä oli kuulemma väärää merkkiä. Sain vinkin tehdä spagettia ja jauhelihakastiketta. Pienempi alkoi itkeä, kun näki spagetin, ei kuulemma syö spagettia. Onneksi löysin edellispäivän jämiä (perunalohivuokaa), jota tyttö söi sitten pari lusikallista. Jäätelö ja jopa keksitkin ovat meillä vääränmerkkisiä, joita jompikumpi (yleensä pienempi) ei syö. Tiedän, etteivät nyt nälkään kuole, mutta ihan kiva olisi, kun edes pari lusikallista menisi aterialla.

Nyt sitten en kysele mitään. Kävin juuri kaupassa, ja päätin tehdä makaronilaatikkoa, koska olen nähnyt heidän syövän sitä kotona ja koska omat lapseni siitä pitävät. Laitan tarjolle salaattiaineksia erikseen, koska viimeksi meillä oli outo salaatti, josta ei voinut poimia mitään. Päivälliseksi ajattelin tehdä kanakeiton - ihan vain siksi, että omat lapseni siitä pitävät. Iltapalaksi lettuja, viimeksi söivät lettuja pari kappaletta eli eivät mene nälkäisenä vuoteeseen.

Aamupalaa (ja välipalaa) varten olen ostanut vesimelonia, mansikoita ja banaania sekä kolmea eri lajia leipää. Jälleen sellaisia aineksia, joita omat lapseni syövät.

Olenko hirveä emäntä, kun en kysele mieltymyksiä (kun ne eivät pidä paikkaansa) enkä edes yritä miellyttää näitä tyttöjä vaan lähinnä omia lapsiani? Jotenkin vain ei ymmärrys oikein jaksa riittää näitä nirsoilijoita kohtaan. Toivoisin vastauksia erityisesti nirsojen lasten äideiltä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan olis ihan ikävää toi syömättömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla