Onko teidän lapset nielleet jotain kiellettyä (=kolikoita tms.) tai työntäneet nenään jotain?
Tuolla nenä jutulla tarkoitan sellaista asiaa, että olette joutuneet menemään lääkäriin asian takia.
Kommentit (19)
mutta korvaan pajunkissan. meni just niin syvälle etten saanu pinseteillä pois, mut lääkärissä hoitu nopeaan poisto. eikä oo sen jälkeen ajatellutkaan tunkevansa mitään ylimääräistä mihinkään aukkoon itsessään. pikkusiskonsa tykkää onneksi enemmän subbarin aukoista ja muista kodin piiloista :)
kolikoita ja sellanen keskikokoinen lego on mennyt.
Ai niin ja metallinen verhonipsukin on nielaistu.
Tekevälle sattuu.
Lapsia kolme, joista vanhin jo 11v. Keskimmäinen joskus pari-kolmevuotiaana tosiaan veti sen herneen nenään. Olihan siinä pitkä operaatio että saatiin se nenästä pois, mutta vitutti ajatuskin jonku herneen vuoksi lähteä päivystykseen kökkimään, joten saatiin se väkipakolla omin keinoin ulos.
Onneksi saatiin itse pinseteillä pois, vaikka tiukkaa tekikin.
Seuraavaksi tuo tunki nenäänsä ison helmen, joka ei suostunut tulemaan ulos. Jouduttiin siis menemään päivystykseen.
Tuon jälkeen jätkä (silloin n. 3v) ei enää tunkenut nenään mitään.
Vatsaan on mennyt pari pikku legoa ja kahden euron kolikko. Kaikki tulivat kakan mukana ulos.
oli vieressä sängyllä (sellainen Disney). Ja tilattiin ambulanssi (kakoi ja kakoi ja pelkäsin että tukehtuu). Meni onneksi mahaan ja tuli parin päivän kuluttua pois. Tajusin onneksi heti mistä on kyse.
Esikoinen "kuunteli korvanapeilla" päiväkodissa eli tunki pikkukiven korvaansa... Lääkärireissuhan siitä tuli.
Itse olen tunkenut purkan nenääni, koska halusin tietää multä se tuntuu. Eipä tuntunut kivalta, kun purkka wi lähtenytkään muutoin kuin lääkärin avustuksella ja olin sentään kouluikäinen jo.
söi miehen nikotiinipurkkaa. Apteekista lääkehiiltä perään varmuuden vuoksi. Ei mitään oireita.
toinen lapsi oli sellainen. Vuoden ikäisenä söi 2 sentin kolikon. Tuli pois, mutta aika paljon piti antaa laksatiivia.
Ja n. 3-vuotiaana räkä valui jatkuvasti, eikä loppunut. Ihmettelimme, miksi se oli vain toinen sierain. Poika oli työntänyt nenään siemenen/pienen käveyn, sellaisen soikean herneen kokoisen.
Ei uskaltanut sitä itse tunnustaa... Lääkäri sai pois.
Tunki legon nenäänsä ja nukuttaan jouduttiin ennen kuin saatiin se pois.
Poika oli muistaakseni 2v. kun tunki poppiksen jyviä nenäänsä. Voin sanoa, että oli homma ottaa niitä ulos. Räkäisiä ja pyöreitä.
Yhteensä niitä oli tungettu sinne viisi.
Alunperin en yhtään tiennyt, kuinka monta niitä oli sinne mennyt, mutta poika hieroi kovasti nenäänsä ja poskea ja itki, joten jouduin soittamaan päivystykseen, mitä tehdä. Käskivät vielä yrittämään saada poika aivastamaan. Jos vielä valittaa eikä jyvät tule ulos niin sitten lääkäriin.
Onneksi sain kaikki itse pois.
se on sitten hengenvaarallista jos menee sieraimesta keuhkoon-> henki pois
avuksi voi olla: toinen sierain kiinni ja puhalla täysiä lapsen suuhun niin voi tulla ilmavirran mukana ulos
ei ole leikkijuttuja vaikka mukava onkin lukea että moni selviää säikähdyksellä
(ja jos kurkussa on jotain niin nilkoista ylösalaisin tai heimlich JA soitto 112)
ja nielaistu on erikokoisia ja -arvoisia kolikoita, myös yksi lapsista kunnostautui pesuaineen ja lääkkeiden nielemisessä - se piru oli taaperona nopeampi kuin salama, aina siellä mihin aikuisen selkä osoitti.
kaikki lapset silti hengissä ja lääkärissä on säästöpossujen ja maistelijoiden kanssa ravattu.
styroksipallo korvaan. Kivi otettiin pois nukutuksessa kun muuten ei saatu ja styroksipallot lähti vesihuuhtelulla.
isoäitinsä laukusta lääkkeitä ja ehti syödä pari. Toinen nielaisi kerran eräästä lautapelistä isohkon lasisen "kiven" (8-vuotiaana). Molemmista selvittiin onneksi säikähdyksellä.
Rusina tietenkin pullistui isommaksi, kun kostui nenässä. Mentiin päivystykseen, sillä omin avuin rusinaa ei saatu pois, ja keuhkoihin asti päästyään se olisi ollut hengenvaarallinen.
Odottelimme iltamyöhään päivystyksessä (tietenkin nenään pitää tunkea jotain noimenomaan nukkumaanmenoaikaan) ja parin tunnin jälkeen lapsi aivasti oikein kunnolla. Rusina lensi kaaressa ulos, mikä helpotus! Meitä vanhempia alkoi kauheasti naurattaa. Muita jonottajia tilanne oudoksutti... Jos ikinä vastaavaa ilmenee, niin pitää muistaa, että tarjoaa lapselle jotain "aivastuspulveria":)
Sellaisen pienen lieriön muotoisen, juuri korvaan sopivan. Lääkärireissu tuli, isälle.
kerran askartelussa käytettävä pieni muovinen silmä. Ihmettelin, kun parkuessa puhui silmästä ja osoitti nenää. Onneksemme se valahti ulos niistämällä, kun sai itkun ansiosta vähän eritteitä vauhdittamaan ulostuloa.