Laihdun paremmin ilman liikuntaa, vain syömisiä
rajoittamalla. Liikunta aiheuttaa vain turvotusta ja nesteen kerääntymistä. Muita?
Kommentit (15)
Kaloreistahan kaikki on kiinni ja liikunnassa ei loppujen lopuksi paljoa kulu.
Liikunta lisää mielihyvän oloa, parantaa verenkiertoelimistön toimintaa. Tekee hyvää keuhkoille, sydämelle, nestekierrolle. Raju liikunta saattaa kyllä muka nostaa painoa hetkellisesti, kun lihakset rasittuvat/ turpoavat/ kerääävät nestettä, mutta ei se lihomista ole. Älä rehki liikaa.
paremmin. Liikunta aiheuttaa aivan hirvittävän nälän. Jos käyn töiden jälkeen vaikka spinningissä (vai mitä lie xyclingiä se nyt nykyään onkaan...) tai body-pumpissa niin illalla saa syödä melkein kaksinkertaisen määrän ruokaa, että nälkä lähtee.
ruokavaliolla ja 2-3 krt liikuntaa viikossa (24 kg laihdutettu).
Kuitenkin liikunnan kanssa saa olla tosi tarkkana, etten päädy sen jälkeen ylensyömiseen. Jos en olisi liikkunut, en varmaan olisi kiintetynyt yhtä paljon. Jo 62 kiloisena sopi koko 36 ihan kevyesti päälle.
se syömisen määrä ja laatu ratkaisee. Joku on sanonut, että 95% painonpudotuksesta on kiinni siitä mitä suuhunsa laittaa...
ja siinä ei ole vielä yhtään liikuntaa mukana. Vähitellen kävelylenkit ja uiminen tulleet kuvioihin. Syksyllä suuntaan kuntosalille, mutta vain siksi että pidän siitä hyvästä fiiliksestä urheilun jälkeen.
mitä kovempaa treenaan, sitä kovempi on nälkäkin.
Onnistuin laihtumisessa vasta kun jätin liikunnan kokonaan pois. Liikunta nimittäin kasvatti minulla ruokahalut niin valtavaksi että en pystynyt hillitsemään syömisiäni riittävästi että kalorimäärä olisi pysynyt tarpeeksi pienenä laihtumiseen.
Sohvaperunana oli helppo pysyä 1500 kcal päivässä dieetillä ja paino laski tasaisesti tavoitepainooni.
Itse laihduin 30kg. En jaksanut alkaa liikkumaan, tai tiesin että alkuinnostuksen hälvettyä kilot tulis takaisin. Joten muutin ruokavalioni, enkä liikkunut metriäkään enempää kuin ennen.
Pelkällä ruokavaliolla paino ei heilahda juuri mihinkään. Liikunnan merkitys on todella suuri.
Liikunnan vähäinen merkitys taitaa olla kuitenkin melko tavallista. Minullekin ravintoterapeutti väitti ettei liikunnalla ole juuri mitään vaikutusta painonpudotuksen kannalta.
Minulla on vissiin outo aineenvaihdunta :p
olisi turvonnut ja nesteinen. Se naistenlehtien lukeminen kuntopyörässä ja ykkösellä polkeminen ja pikkupainoilla vimputtaminen ei ole liikuntaa.
fiksua!!! Laihdutat sit ilman liikuntaa eli hävität viimeisetkin lihakset ja haluat että luiden päälle jää väin vähän läskiä Näytät sitten laihtuneena varmaan tosi hyvälle kun löysää ihoa ja selluliittia on enää jäljellä! Ensimmäisenä tuolla tyylillä lähtee ne lihakset jotka pitää vartalon ryhdikkäänä ja hyvän mallisena, mut jos on nin laiska ettei jaksa urheilla niin on parempi pysyä läskinä. Mun mielestä ainakin näyttää paremmalta että on kiintee läski kuin laihalöllö
Sohvaperunana oli helppo pysyä 1500 kcal päivässä dieetillä ja paino laski tasaisesti tavoitepainooni.
että mun aivot on toiseen suuntaan vinksallaan. Mulla ollut myös semmoinen 10 kilon painonpudotus ajankohtaista (puolet mennyt), ja aion/haluan ehdottomasti jatkaa sitä nimenomaan liikuntaa lisäämällä (luonnollisesti ruokavaliota tarkkailemalla myös). En halua vain tuijottaa kaloreita ja vaakaa, vaan samalla rupeamalla kohentaa kuntoa, lisätä lihasmassaa, tiivistyä ja saada liikunnan luontevaksi osaksi elämääni, että en sitten jonkun 1500 kalorin DIEETIN jälkeen sitten liho takaisin.
Tavoitepainolla on itselleni vähäisempi merkitys, kuin sillä, miltä näytän. Mieluummin painan pari kiloa enemmän ja olen tiiviimpi paketti, kuin painan ne kilot vähemmän, mutta tilalla on pelkkää löysää.
Harrastan myös liikuntaa, mutta en mitään rankkaa. Kävelen koiran kanssa päivittäin n. 1h ja venyttelen iltaisin, sekä ajan pyörällä kauppaan yms.
treenasin pari kesää sitten 4 kertaa viikossa, paino heitteli kilon alas kilon ylös. Ruualla kikkailu onnistuu multa paljon paremmin. Paljon vaan kasviksia peliin niin johan paino laskee!