Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottava naispuolinen "ystävä"?

Vierailija
23.07.2012 |

Meillä on mieheni kanssa yhteinen ystäväpariskunta, jonka kanssa vietämme satunnaisesti aikaa. Nyt jo muutamien edelliskertojen aikana olen tämän ystäväpariskunnan naispuolisen toimesta ollut rivien välistä huomaavinani selvää piruilua minua ja elämänvalintojani kohtaan; näin jälkeenpäin ajatellen hän on harjoittanut sitä minua kohtaan jossain määrin aina. Heitot ovat pirullisen piikitteleviä, sellaisia muka ohimennen sivulauseessa heitettyjä arvostelevia lausahduksia.

Esimerkiksi jos kerron pesseeni mattomme hän saattaa tympääntyneenä puuskahtaa, että "eiköhän se ollut jo aikakin". Tai kun olen kertonut yrittäjän arjestani ja töiden vaihtelevasta määrästä, hän saattaa heittää, "ettei voisi itse kuvitellakaan heittäytyvänsä elämään miehensä rahoilla" ja muka "puuhastella joidenkin taskurahojen toivossa". Mitä ihmettä?! Ei minusta kuulosta ystävän puheelta.

Olen tähän mennessä lähinnä ihmetellyt tyypin heittoja ja laittanut ne epävarmuuden, huonon itsetunnon ja älyllisen yksinkertaisuuden piikkiin, mutta tarkemmin ajatellen alan saada tarpeekseni.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen tilanne. Tuttavapariskunta, jonka naispuolinen henkilö arvostelee muiden tekemisiä varmaan omaa surkeuttaan pönkittääkseen. Tää nainen poikkeaa meistä kolmesta muusta (hänellä ei korkeakoulutusta, ei uraa, rehellisesti sanottuna myös ulkoinen habitus on hieman huolittelemattomampi) ja varmaan kokee olevansa hieman ulkopuolinen. Keskusteluissa hänellä ei ole paljoakaan annettavaa, siksi tavakseen on tullut tehdä itsensä tärkeäksi muita mitätöimällä. Ensisijaisena kohteena olen minä saman sukupuolen edustajana.

Nainen on naiselle susi, sen hän on todistanut käytöksellään.

Vierailija
2/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitten saa ajatella että tahtoo tehdä itsekin perheen elatusta eikä tahdo elää miehen kukkarolla?

Tai jos peset maton niin minusta se on lähinnä vitsi jos joku sanoo että jo oli aikakin. Mä tunnen tälläisiä ihmisiä jotka sanoo jotain mutta ne on asioita joille nauretaan.

Olis kiva tietää miten toi maton pesu juttu vaikka eteni. Se katsoi sua tuimasti ja syytti vaan laiskuudesta, onko se sun äitis?

Vai onko teillä ehkä toooosi sontasta että ihan aiheesta piikitti? No se oli se VITSI!

Mutta hei: kuka tässä nyt ottaa tosissaan ja syyttää toista yksinkertaseksi, epävarmaksi? Vai siis puhuitko sä itsestäsi? Koska sitähän tuo sinulta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

99%:n varmuudella naisen piikittelevyys johtuu kateudesta sinua kohtaan. Ehkäpä itseasiassa jopa mustasukkaisuudesta?

Osoittaako hänen miehensä sua kohtaan positiivisia tunteita? Hakeutuuko läheisyyteesi?

Epävarma nainen yrittää sellaisessa tilanteessa kampittaa toista ja keksimällä keksiä vikoja joita voi alleviivata sun ns. ylivertaisuuttasi heikentämään...

Vierailija
4/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi olla omaa mieltään, mutta eikö osoita jonkinlaista tilannetajun vakavaa puutetta esittää tuollainen jyrkkä & ahdasmielinen näkemys heti sen jälkeen kun toinen on juuri kertonut työtilanteensa vaihtelevuudesta? Itse ottaisin totisesti nokkiini tuollaisen heiton jälkeen. Selvää kettuilua ja toisen työn mitätöimistähän tuo on. Ihan millä mittarilla tahansa tulkittuna. Ehkä häntä vain harmittaa oma elämänsä ja siksi haluaa mitätöidä muiden valintoja?

Vierailija
5/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tuollaista.

Vierailija
6/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muillakin mielipiteet ja kai niitä saa sanoa vaikkei olla samaa mieltä?

Mitä ihmeen väliä?

En tajua miten te seisotte siinä tuppisuuna sanomatta mitään jos loukkaannutte? No miksi et kysy että mitä ihmettä niin siinä toinen sanoo mitä meinaa kuin että te mietitte sitä viikkokausia omassa päässänne yötä myöten ja puhutte miehelle että mitäköhän se sillä meinas???

Oikeesti. Miksi te puhutte kenellekään mitään jos kaipaatte vaan sitä ettää teidän mielipiteet saa kannatusta?

Kyllä minusta sinulta se tilannetaju puuttuu jos et voi suutasi avata ja kysyä siinä ihmiseltä että anteeksi miten?

Koska siinä missä täällä saitilla ymmärtää väärin mitä lukee niin kyllä ihmisetkin tulkitsee kaikkea päin sanonko mitä.

Ei se ihminen välttämättä paha ja kamala ole. Te ette vaan tajua toisianne etkä sä koskaan tule ymmärtämään kuin oman kaltaisiasi jotka ei koskaan puhu kuin sivistyneitä ja ole arvokkaita.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Menen nytten nukkumaan.

Vierailija
7/17 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tuollaisissa tilanteissa ei voi avata suunsa ja kysyä että mitä? Itselläni tuollainen ihmettely tulisi suorastaan reaktiona jos joku piilokettuilisi. Ja minusta olisi mahtavaa jos minulle sanottaisiin heti jos joku tulkitsee minun sanomisiani tai huonoa huumoriani väärin. En voi sietää selän takana puhumisesta joka yleensä tuollaisista tilanteista seuraa. Jos kysymällä ja puhumalla selviää että toinen on tarkoituksella ja nimenomaan piiloveetuillut niin sittenpä tietää ettei sen henkilön kanssa tarvitse enää puhua. Koskaan.

Vierailija
8/17 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot aivan pipi! Mua lähes naurattaa:D Suorastaan sietämättömän älyvapaa. Ja joo, ei sun kirjoitusta voi ymmärtää väärin, se on niin selvästi sellaista idiootin sepustusta.

Lyön pääni pantiksi, että olet useammankin ihmisen mielestä k:pää! Sun kamut aina jotenkin häipyy takakautta matkoihin, eiks niin? entäs miehes?? Haaveilee varmaan herttaisemmasta ihmisestä? Kysyppä siltä.

Vierailija
9/17 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänen sanomisensa minun yöuniani vie tai aiheuta yökausien filosofista pohdiskelua. Ajattelin lähinnä aloittaa mieltäni askarruttavasta aiheesta keskustelun, koska en koe palstalla tyypillisiä päivällisgalluppeja, astiastokyselyitä tai anoppikeskusteluja omaa elämääni niinkään koskettavina teemoina.

Kuten joku tuossa aiemmin kertoi, myös meidän tilanteessamme tämä piikittelevä naispuolinen on se vähiten kouluttautunut ja työssään suorittavassa asemassa, naisvaltaisella tavis-alalla. Poikkeaa meistä muista monellakin tavalla, mutta en koskaan ole antanut tämän vaikuttaa mihinkään. Hän itse on tainnut ottaa sen ongelmakseen.

Fakta kuitenkin on, että keskusteluissa hän jää hieman taka-alalle, minusta riippumattomista syistä. Miehensä on miellyttäväkäytöksinen ja korrekti, en ole kokenut hänen ystävällisyyttään mustasukkaisuutta aiheuttavaksi, mutta mistäs sitä tietää?

Naisina olemme monellakin tavalla erilaisia, mutta niin ovat useimmat ystäväni muutenkin. Ainoastaan hänen kanssaan olen tällaiseen ongelmaan törmännyt. Hänellä on aina tavatessamme tarve kerskailla tekemisillään, mutta itse koen ne ihan aidosti viihdyttävinä kertomuksina. Kuuntelen & kyselen mielenkiinnolla ja jätän mainitsematta, että itse olen kokenut monet näistä asioista jo vuosia sitten. Tietysti voisin "ilmaista rehellisesti mielipiteeni", mutta minusta se olisi häntä kohtaan tosi noloa. En itse tahdo väheksyä hänen puheitaan tai aiheuttaa hänelle kiusallista tilannetta...

Vierailija
10/17 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänen sanomisensa minun yöuniani vie tai aiheuta yökausien filosofista pohdiskelua. Ajattelin lähinnä aloittaa mieltäni askarruttavasta aiheesta keskustelun, koska en koe palstalla tyypillisiä päivällisgalluppeja, astiastokyselyitä tai anoppikeskusteluja omaa elämääni niinkään koskettavina teemoina.

Kuten joku tuossa aiemmin kertoi, myös meidän tilanteessamme tämä piikittelevä naispuolinen on se vähiten kouluttautunut ja työssään suorittavassa asemassa, naisvaltaisella tavis-alalla. Poikkeaa meistä muista monellakin tavalla, mutta en koskaan ole antanut tämän vaikuttaa mihinkään. Hän itse on tainnut ottaa sen ongelmakseen.

Fakta kuitenkin on, että keskusteluissa hän jää hieman taka-alalle, minusta riippumattomista syistä. Miehensä on miellyttäväkäytöksinen ja korrekti, en ole kokenut hänen ystävällisyyttään mustasukkaisuutta aiheuttavaksi, mutta mistäs sitä tietää?

Naisina olemme monellakin tavalla erilaisia, mutta niin ovat useimmat ystäväni muutenkin. Ainoastaan hänen kanssaan olen tällaiseen ongelmaan törmännyt. Hänellä on aina tavatessamme tarve kerskailla tekemisillään, mutta itse koen ne ihan aidosti viihdyttävinä kertomuksina. Kuuntelen & kyselen mielenkiinnolla ja jätän mainitsematta, että itse olen kokenut monet näistä asioista jo vuosia sitten. Tietysti voisin "ilmaista rehellisesti mielipiteeni", mutta minusta se olisi häntä kohtaan tosi noloa. En itse tahdo väheksyä hänen puheitaan tai aiheuttaa hänelle kiusallista tilannetta...

niin säälittävähän se mimmi on. Anna armon käydä oikeudesta ja siedä. On eri asia jos joku pahuuttaan vittuilee mutta jos toinen on altavastaaja niin taloudellisesti koulutukseltaa kuin muutenkin, niin jotenkin mä itse kokisin myötätuntoa, koska itsellä kaikki paremmin. Hyvässä lykyssä se joku päivä lopettaa ja tajuaa itsekin motiivinsa.

Vierailija
11/17 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sellainen vaikutelma, että myös sinun sanasi on helppo ymmärtää piilohalveksinnaksi. Ehkä olet loukannut ystäväsi tunteita, ja hän on herkistynyt kuulemaan puheessasi enemmänkin halveksuntaa kuin ehkä tarkoitat, ja reagoi siihen?

Vierailija
12/17 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun, jota voit halveksia? Siksi ehkä olet hakeutunut selvästi sinua tukalammassa tilanteessa olevan seuraan?

t. 17

vähän sellainen vaikutelma, että myös sinun sanasi on helppo ymmärtää piilohalveksinnaksi. Ehkä olet loukannut ystäväsi tunteita, ja hän on herkistynyt kuulemaan puheessasi enemmänkin halveksuntaa kuin ehkä tarkoitat, ja reagoi siihen?

Vierailija
13/17 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä naista nolaa jos kysyt esimerkiksi "Mitä tarkoitit tolla?" tai "Anteeksi en kuullut, mitä sanoitkaan?". Minusta on normaalia kysyä mitä toinen milläkin jutulla tarkoittaa jos jää epäselväksi.

Vierailija
14/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin törmää noin avoimen ilkeään kuittailuun, yleensä se naamioidaan vähän syvemmälle sivulaiuseisiin ja esitetään vihjailevammin. Hänen täytyy olla ktaallinen sulle, en keksi muut syytä noin avoimeen vihamielisyyteen. Annan sen nähdä että viesti on mennyt perille. Katso mitä tapahtuu: otttaako opikseen vai meneekö ystävyys. Kumpikin on mahdollista mutta vain jos itse näytät että olet huomannut piikittelyn. Ei tuollaista ainakaan kannata sietää

Vierailija
15/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain itseasiassa sinua vastaan. Kateus?

Tämä yleisin syy (vaikka sitähän täälä ei tunnusteta).

Oletko joskus loukannut, tai onko ollut riitaa?

Jos ei, niin syy löytyy em.

Vierailija
16/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin seuraavalla kerralla "Mitä sinä tuolla tarkoitit?"

Eiköhän se siitä lähde selkiytymään, vittuileeko tarkoituksella, vai onko vain tyhmä.

Vierailija
17/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä pariskunta ei ole enää tervetullut meille. Jos mies haluaisi kaveerata mehen kanssa, se olisi ok, mutta itse kieltäytyisin tapaamasta naista. Kun tarpeeksi monta kertaa sulla on jotain muuta, kun he ehdottavat tapaamista, eiköhän "ystävyys" kuivu kokoon itsestään aika nopeasti.