Toimittajat: mikä on työssänne ärsyttävintä?
Kommentit (25)
Vapaa-aikani on jo muutenkin todella, todella kortilla, joten valitsen tarkoin miten sen haluan käyttää.
Äärimmäisen ystävällisesti siis aina kieltäydyn, mutta silti saan näitä aggreiluja vastineeksi. Mikä neuvoksi?
...tosin tällä kerralla ei näemmä heti onnistunutkaan. :(
Työni ohella käyn täällä lukemassa ja kirjoittelemassa, kun tarvitsen ajatustaukoa. Työpäivät usein 14-16 -tuntisia, joten muutama pieni taukokin niihin hyvin mahtuu. Haastattelut puolestaan tuntuvat enemmän työltä kuin tauon pitämiseltä, joten kieltäydyn ellei ole ilmeistä että hyödyn siitä itse, vaikka korvausta ei maksetakaan (= useimmiten).
t. 21
Sitä en saanut, mutta sain sijaisuuden, jonka hoidin hyvin. Menin vuodeksi muualle ja sit mut pyydettiin takaisin ja sain vakipaikan.
Kannattaa siis hakea.
Miten olette itse löytäneet nykyisen työpaikkanne? Itse olen äitiysvapaan jälkeen töitä hakemassa, mutta tuntuu tosi vaikealta päästä mihinkään tällä alalla.
Joskus menee tosiaan paljon aikaa, ja silloin rupeaa turhautumaan. Etenkin jos kyse ei ole mistään kovin isosta jutusta.
Tottakai jutunteko vaatii haastateltaviltakin aikaa, ei sitä kukaan kiellä. Silti haastatteluista ei kuulu maksaa.
Mun on vaikea kuitenkin uskoa, että toimittajat jatkuvasti piinaisivat jotakuta tavista joka järjestelmällisesti kieltäytyy haastatteluista.
Onko vaikeaa löytää haastateltavia?
Teki mieli huomauttaa, että aikaa menee minullakin haastattelun antamiseen, tarkistamiseen, kuvia varten laittautumiseen jne., ja minulle siitä ei edes makseta palkkaa toisin kuin teille toimittajille! Vapaa-aikani on jo muutenkin todella, todella kortilla, joten valitsen tarkoin miten sen haluan käyttää.
Äärimmäisen ystävällisesti siis aina kieltäydyn, mutta silti saan näitä aggreiluja vastineeksi. Mikä neuvoksi?
Minulle on muutaman kerran toimittaja lähes suuttunut, kun en ole lähtenyt esittelemään kotiani sisustuslehdessä tai parisuhdettani naistenlehdessä. Yhdeltä sain hirveän avautumisnalkutuksen siitä, kuinka en varmasti voi edes kuvitella miten kauan aikaa menee sopivan haastateltavan löytämiseen. Teki mieli huomauttaa, että aikaa menee minullakin haastattelun antamiseen, tarkistamiseen, kuvia varten laittautumiseen jne., ja minulle siitä ei edes makseta palkkaa toisin kuin teille toimittajille! Vapaa-aikani on jo muutenkin todella, todella kortilla, joten valitsen tarkoin miten sen haluan käyttää.