Jos laina on miehen nimissä ja menee hakemaan sitä lisää, niin
ei kai minua tarvita mukana tai minun tuloja ja menoja tartte syynätä? Mies siis hakee lainaa lisää veneen hankintaa varten, en ole tuossa lainassa osallisena mitenkään.
Kommentit (6)
miksiköhän? En minä pystyisi maksamaan lainanlyhennyksiä, ei lainaa ole suhteutettu mun tuloihin ollenkaan. Mies tienaa moninkertaisesti muhun nähden.
teidän vakituista asuntoa niin silloin pitää olla sinun suostumus. Koska kotia ei voi pantata ilman puolison lupaa. Koskee myös avoliittoja tai ainakin itse olen avoliitossa ollessani joutunut kirjoittamaan paperit suostumuksesta.
Siis sinun tuloja ja menoja ei syynätä. Vain suostumus tarvitaan kodin panttaukseen jos koti on vakuutena lainalle. Jos käytetään muuta panttia niin sinua ei tarvita.
teidän vakituista asuntoa niin silloin pitää olla sinun suostumus. Koska kotia ei voi pantata ilman puolison lupaa. Koskee myös avoliittoja tai ainakin itse olen avoliitossa ollessani joutunut kirjoittamaan paperit suostumuksesta.
minun suostumustani ei ole koskaan kysytty, kun mies on lainaa ottanut ja koti on panttina. Se on 100% miehen, ei lainkaan minun, joten mies saa avoliitossa tehdä sille ihan mitä tahtoo, vaikka myydä.
Itse olen ajatellut ostaa sijoitusasunnon joskus tulevaisuudessa, enkä ajatellut että siihen tarvittaisiin tietoja miehen tuloista.
Mun piti mennä mukaan antamaan suostumukseni, kun mies haki lisää asuntolainaa, koska asun k.o. talossa, vaikka siis laina kokonaan miehen nimissä.
Musta se oli vähän outoa, itsellä sijoitusasuntolaina, ja sillä saan tehdä mitä lystään ilman kenenkään lupia.