pystyisitkö tähän? armeijan ruoka-ajat:
klo 6 aamupala, klo 12 lounas, klo 17 päivällinen.
elä sitten sillä??
Kommentit (40)
Iltapala oli ainakin meillä myös tarjolla muistaakseni klo 19 alkaen ja olisiko ollut yhdeksään. Mulla oli silti ihan koko ajan nälkä intin aikana. Mulle oli liian pitkät ateriavälit. Onneksi pysty sotkusta ostaan välipalaa jne.
Syön itsekin vain kolme kertaa päivässä. Sama paino pysynyt jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Väliajoilla ohjelmaa, ei napostelua kuten kotiäideillä. Mieheni lihoi armeijassa 13 kg, tuli lihasta.
Jos vaikkapa se 12 kuukautta,niin aikamoista että sai sinä aikana 13 kiloa lihasta,just joo,taisi suurinosa painosta olla sotkun munkkien aiheuttamaa
Vierailija kirjoitti:
ainakin Vekaralla on sellainen tarjolla. Sotkusta saa pizzaa ja munkkia pitkin iltaa, jos ei tilaa pizzaa tupaan.
Mä en ole Vekaran jälkeen syöny yhtään munkkia. Mä en pysty siihen enää. Mua alkaa etoo koko munkki. Olin 20v sitten siellä. Niitä tuli vedettyy siihen tahtii, et pthyiiiii vitttttt
Vierailija kirjoitti:
Kummasti ne hengissä yleensä selviää siellä pojat.
No mutku nimenomaan eivät selviä hengissä pois sieltä.. milloin ajavat väsyneinä ja nääntyneinä tai ovat sekaisin ampumaradoilla tms liian heikkoja niin ettö meningokokit leviää ja taas kuolee poikia.
Emmä syö kuin 2 kertaa päivässä.
Aamiainen/lounas 10-12 ja päivällinen 17-20.
Kahvia menee n. 4 kuppia päivässä, mut tosi harvon mitään välipaloja.
Pakko tähän kommentoidan vaikka vanha ketju.
Armeijassa pärjäsi vallan hyvin ruokaa tuli kerrallaan mätettyä kamalia määriä, mutta ehti sulaa mukavasti ennen marsseja ja aktiviteettejä.
Tolla pärjäsi paljon paremmin kuin joidenkin suomalaisten suosimalla "syö kokoajan"
Pääosa huippu urheilijoista nimenomaan syö tuhdisti tiettyina hetkinä eikä napostele pitkin päivää :D
Tuli kyllä silti laihduttua reilu viitisen kiloa mutta se johtui täysin myös Erikoisrajajääkärien pitkistä metsä ajoista ja kovista marsseista.
Tuollaisella määrällä "liikuntaa" ei mikään ruokamäärä pidä painoa samana :D
Vierailija kirjoitti:
Väliajoilla ohjelmaa, ei napostelua kuten kotiäideillä. Mieheni lihoi armeijassa 13 kg, tuli lihasta.
Aina kun tuli päivärahat sit mentiin sotkuun ja ostettiin kymmenkunta suklaamunkkia. KASVATTAA LIHAKSIA ;)
Vierailija kirjoitti:
klo 6 aamupala, klo 12 lounas, klo 17 päivällinen.
elä sitten sillä??
Klo 15 ja 20 kahvia ja munkkeja sotkussa.
Meillä oli myös iltapala, omenaa, banaania ja jogurttia jos vaan halusi, ei ollut "pakollinen".
En pärjää. Syön 5-6 kertaa päivässä, pieniä annoksia. Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.
Hah, täällä puolet ei kestä tuntiakaan ilman välipalaa kun laskee se verensokeri liikaa muuteen.
Eiku se oliki kilpirauhanen että pitää syödä ,tai raskaushormooni, vai oliko se sittenkin imetyshormooni.
Sellasia tanttoja että heti heikottaa kun ei ole se fazerin sininen kädessä.
Onhan siellä vielä iltapalakin, ja aika monta tuhatta ihmistä elää kokoajan tuollaisen aikataulun mukaan. Kun liikutellaan satoja ja tuhansia ihmisiä, niin ei siinä voi jokaiselle räätälöidä omaa aikataulua ja ruokavaliota henkilökohtaisten mieltymysten mukaan. Tekisi kyllä hyvää joskus tämänkin palstan kirjoittajille asettaa joku muu, kuin oma napa, tärkeysjärjestyksessä keulille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha joo ei tullut miehellesi 13 kiloa lihasta muutamassa kuukaudessa.
Itse laihduin yli 20 kiloa ja lihakseni surkastuivat. Sitä se metsässä eläminen ja täyspakkauksen kanssa vaeltaminen teetti. Kunto oli A+++ luokkaa, vaikka röökiäkin paloi aika reippaasti silloin.
No siitä onkin yli 15-vuotta aikaa.
Mikäs vika tuossa rytmissä on? Ainoa vika minkä keksin on että liian aikaisin alkavat syömään, kun itse en ole aamuihminen. Miten aloittaja itse syöt jos nuo ovat mielestäsi vaikeat tai huonot ruoka-ajat?
Tuostahan sen näkee, miten älyttömiä ne "viralliset" ruokasuositukset nykyään ovat. Koko ajan pitäisi olla jotain työntämässä suuhunsa riippumatta siitä, tekeekö fyysisesti rankooja asioita vai ei. Itselleni inttiaikoina alussa tuntui tuo kolme kertaakin vähän liioittelulta, mutta ajan myötä se muotoutui ihan sopivaksi ja ruoka maistui kun koko ajan tehtiin jotain fyysisesti rasittavaa. Mutta jossain toimistohommassakin pitäisi mukamas syödä 6 kertaa päivässä tai jotain? Ja sitten ihmetellään kun kansa paisuu.
Vierailija kirjoitti:
Iltapala oli ainakin meillä myös tarjolla muistaakseni klo 19 alkaen ja olisiko ollut yhdeksään. Mulla oli silti ihan koko ajan nälkä intin aikana. Mulle oli liian pitkät ateriavälit. Onneksi pysty sotkusta ostaan välipalaa jne.
Päivälläkin, vai oliko sinulla eväät mukana? Niin ne ajat muuttuvat. Ennen varusmiehillä oli palvelusta päivällä eivätkä joutaneet hengailemaan sotkussa ennen iltaa.
Ap tosiaan unohti iltapalan, jota on kai kaikissa paikoissa tarjolla, tai sitten saa kasarmille mukaan jotain ruokalasta, ei ole pakko mennä sotkuun.
Sitähän minäkin, että kai siellä iltapalaa on eikä tarvitse mennä sotkuun.
Tässä aiemmin mainitun Vekaranjärven ruokalan aukioloajat:
Aamiainen 06.00 - 08.00
Lounas 11.00 - 12.30
Henkilöstölounas Papula 11.00 - 12.30
Henkilöstölounas Herukka 10.45 - 13.00 (perjantaisin 10.45 - 12.30)
Päivällinen 16.00 - 18.00
Iltapala ma-to 19.15 - 20.30, pe-la 19.15 - 19.45, su 17.00 - 17.45
Toki syömään mennään asianmukaisessa järjestyksessä eikä ihan milloin sattuu mieli tekemään.