perhe-elämä turussa
mitä harrastatte tai lapsenne harrastaa
onko vaikea löytää uusia ystäviä
Kommentit (8)
mitä harrastatte tai lapsenne harrastaa
onko vaikea löytää uusia ystäviä
Tytär harrastaa pianonsoittoa, poika ei mitään ohjattua ja vanhemmat ei mitään. Kyllä täällä toki mahdollisuuksia olisi jos kiinnostaisi enemmän harrastaminen.
Ystäviä on tunnetusti Varsinais-Suomessa ulkopuolelta tulleen tosi vaikea löytää, siis aikuisten. Lapset on kyllä koulussa saaneet kavereita. Mutta me vanhemmat emme ole 6 vuodessa tutustuneet kuin omiin työkavereihin, tosin emme niin kauheasti ystäviä kaipailekaan kun meillä on toisemme.
että oot hyväksytty kun harrastat sitä tai tätä.
Minkälainen on ranskalainen päiväkoti? Aika kalliit on pk maksut.
Menet vaan yöllä halisiin tai varissuolle ja kävelet alueen läpi niin aika extremeä on :)
Onko sinulla edes henk. koht. kokemusta kys. alueista vai sanotko vaan sanomisen vuoksi ja koska haluat päteä?
että oot hyväksytty kun harrastat sitä tai tätä.
Minkälainen on ranskalainen päiväkoti? Aika kalliit on pk maksut.
Ei ole mitään tuollaista, turkulaiset eivät yleensä ole järin snobeja ja aika individualisteja muutenkin.
Lapset 4 ja 5 v käyvät muskarissa ja jumpassa. Sinäsähän jo tuon ikäisille olisi täällä kymmeniä erilaisia harrastusmahdollisuuksia.
Uusien ystävien löytäminen on itsestä kiinni. Moni täällä on kyllä sellaisesta perheestä, joka on jo monta sukupolvea asunut Turun seudulla, joten monella on jo ne vanhat tutut ja ystävät itsellään. Koska aika on rajallinen, niin aikaa uusille tuttavuuksille ei kauheasti monella tästä syystä ole. Aina voi kuitenkin etsiä esim. harrastusten, työpaikan tai ystävähakuilmoitusten kautta kavereita (viimeistä olen itse käyttänyt hyvällä menestyksellä)
Menet vaan yöllä halisiin tai varissuolle ja kävelet alueen läpi niin aika extremeä on :)
Onko sinulla edes henk. koht. kokemusta kys. alueista vai sanotko vaan sanomisen vuoksi ja koska haluat päteä?
Mä olen asunut opiskelijana tuolla Halisissa ja mulla oli silloin koira, joten iltalenkki tuli usein tehtyä yöaikaan. Joo ihan siellä kauhealta kaupungin vuokrataloalueella usein. En minä siellä koskaan pelännyt, vaikka itse en niissä taloissa olisi halunnut asua. Romanit, juopot, tietyt ulkomaalaiset jne harvoin häiritsivät muita, keskenään kyllä voivat tapella ja poliisiautoa kyllä näki niiden talojen edessä useinkin.
Sama Varissuo, siellä en ole asunut mutta käynyt kyllä myös öiseen aikaan, ihan jopa paikallisessa pubissa Suokukossa :-) Ei pelottanut. Jotkut juopot mulle huuteli kun kävelin bussista baariin mutta eihän sellainen vaarallista ole. Niin ne voi huudella vaikka Helsingin Malmin Novassakin vaikka keskellä päivää eikä niitä yleensä porukka pelkää.