Miks salkkareissa osa II
Helenalla on sukkahousut ja kengät jalassa rakastelun aikana? Tokkopa tuon ikäisellä olisi stay upitkaan.
Kommentit (27326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suurin ero Gunnareissa on, että tällä uudella on jotenkin tosi päällekäyvä puhetyyli tai jotenkin vain semmoinen painostavamman kuuloinen. Vanhalla Gunnarilla oli taas tosi rauhallinen ja lämmin puhetyyli.
Ohjaaja on pyytänyt näyttelijää olemaan päällekäyvämpi, kun käsikirjoittajat ovat kirjoittaneet päällekäyvemmän roolin.
Siis väität, että kaikki äänenpainosta lauserakenteeseen on ohjaajan ja käsikirjoittajien vastuulla, eikä näyttelijä tuo mitään omaa hahmoon?
Selvästi heillä on täysin eri tavat näytellä. Miksi ohjaaja ja käsikirjoittajat olisivat muuttaneet Gunnarin luonnetta täysin uuden näyttelijän myötä? Saman tienhän olisivat vaan voineet kirjoittaa hahmon ulos sarjasta ja tuoda uuden tilalle.
En tiedä miksi käsikirjoittajat ovat Gunnarin hahmoa muuttaneet, mutta selvästi he niin ovat tehneet.
Eihän näyttelijä voi itse päättää, että nyt alankin tässä yllättäen haukkua Karia.
Tuo edellinen kirjoittaja sanoikin nimenomaan, että hänen TAPANSA sanoa asiat on päällekäyvämpi, oikea Gunnar olisi niin tehnyt myös, eli moittinut Karia, mutta eri tavalla. Samat vuorosanat siis, mutta eri sävy.
Vierailija kirjoitti:
Se kohtaus, jossa Alissa pyysi anteeksi, tarjosi snapsin, sanoi ymmärtävänsä nyt paremmin Akia, halasi tätä ja Akilta valui kyyneleitä oli tosi koskettava hetki. Saattoipa ehkä omakin silmänurkka kostua. Ja se, että Aki kertoi seuraavana päivänä Camillalle puhuneensa Alissan kanssa koko yön ja olo on parempi.
Tää oli ihana kohtaus. Oli ihanaa nähdä Alissastakin tuollainen huolehtivainen ja empaattinen puoli
Mua häiritsee uudessa Gunnarissa se jäykkyys. Vanha Gunnar oli rento ja hymyili usein, mutta uusi on kokoajan ilmeellä, että ois muurahaisia housut täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kohtaus, jossa Alissa pyysi anteeksi, tarjosi snapsin, sanoi ymmärtävänsä nyt paremmin Akia, halasi tätä ja Akilta valui kyyneleitä oli tosi koskettava hetki. Saattoipa ehkä omakin silmänurkka kostua. Ja se, että Aki kertoi seuraavana päivänä Camillalle puhuneensa Alissan kanssa koko yön ja olo on parempi.
Tunnetko itsesi nyt kovinkin tärkeäksi, kun selostit koko kohtauksen yksityiskohtaisesti tänne, vaikka me kaikki näimme sen mitä sinäkin ja tuo oli täysin tarpeetonta.
Miksi pitää valittaa vain valittamisen ilosta. Hyppää yli ne kommentit, jotka ei kiinnosta.
Minä tykkään antaa kiitosta käsikirjoittajille/näyttelijöille silloin kun ne mielestäni onnistuvat. Esim. Sepon jäähyväiskohtaukset oli tunnelmallisia, samoin yllätyin Tiia Elgin yllättävän hyvästä näyttelemisestä silloin kun löysi tajuttoman Monican saunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suurin ero Gunnareissa on, että tällä uudella on jotenkin tosi päällekäyvä puhetyyli tai jotenkin vain semmoinen painostavamman kuuloinen. Vanhalla Gunnarilla oli taas tosi rauhallinen ja lämmin puhetyyli.
Ohjaaja on pyytänyt näyttelijää olemaan päällekäyvämpi, kun käsikirjoittajat ovat kirjoittaneet päällekäyvemmän roolin.
Siis väität, että kaikki äänenpainosta lauserakenteeseen on ohjaajan ja käsikirjoittajien vastuulla, eikä näyttelijä tuo mitään omaa hahmoon?
Selvästi heillä on täysin eri tavat näytellä. Miksi ohjaaja ja käsikirjoittajat olisivat muuttaneet Gunnarin luonnetta täysin uuden näyttelijän myötä? Saman tienhän olisivat vaan voineet kirjoittaa hahmon ulos sarjasta ja tuoda uuden tilalle.
En tiedä miksi käsikirjoittajat ovat Gunnarin hahmoa muuttaneet, mutta selvästi he niin ovat tehneet.
Eihän näyttelijä voi itse päättää, että nyt alankin tässä yllättäen haukkua Karia.
Tuo edellinen kirjoittaja sanoikin nimenomaan, että hänen TAPANSA sanoa asiat on päällekäyvämpi, oikea Gunnar olisi niin tehnyt myös, eli moittinut Karia, mutta eri tavalla. Samat vuorosanat siis, mutta eri sävy.
Itse uskon, että hyvä näyttelijä kyllä pystyy säätelemään sitä, kuinka päällekäyvä on. Siksi viittasinkin aiemmin ohjaajan merkitykseen.
Salme on kuitenkin vanha nainen kyllä nyt pitäisi jo vanhoilla päivillä sopia riidat ja erimielisyydet kun Salmekin on niistä kärsinyt koko elämänsä! Myöhemmin voi alkaa kaduttaa
Toivon että tuotanto näkee tämän: teitte paskamaisen virheen! Tarjotkaa Antti Sepälle miljoonapestiä että hän susotuu tulemaan takaisin!!! En siedä uutta "Gunnaria"
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tuotanto näkee tämän: teitte paskamaisen virheen! Tarjotkaa Antti Sepälle miljoonapestiä että hän susotuu tulemaan takaisin!!! En siedä uutta "Gunnaria"
Antti Seppä on eläkkeensä ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kaipaan Antti Sepän Gunnaria kovasti, mutta eihän näyttelijää voi eläkkeeltä repiä ruutuun. Tuskinpa tulisi isostakaan rahasummasta. Eläkkeelle jääminen on ollut hänen päätöksensä ja sitä kunnioitan.
Harmi ettei palstalle voi kirjoittaa klo 23 jälkeen niin ei pääse suoriltaan kommentoimaan fiiliksiä Tuhmiksista.
Jos jotain pitää syyttää on tuotanto. Antti on vamasti kertonut hyvissä ajoin, että aikoo jäädä eläkkeelle ja hänet oisi voitu kirjoittaa arvokkaasti sarjasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei palstalle voi kirjoittaa klo 23 jälkeen niin ei pääse suoriltaan kommentoimaan fiiliksiä Tuhmiksista.
Perustakaa tuhmiksille oma ketju! Ei kuulu salkkariketjuun koska ketään ei kiinnosta.
Tuhmikset on eri ohjelma, joten eri ketjukin olisi paikallaan.
Yhtään Salmea puolustelematta täytyy silti todeta, että Aki on otettu jo kolme vuotiaana huostaan. Tavallaan ymmärrän ettei noin pieni lapsi pysty tuomaan kovin selkeästi asiaa ilmi ja kukapa haluaisi uskoa rakasta ihmistä hirviöksi.
Minulle tulee uudesta Gunnarista epämiellyttävä olo XD Sellainen, etten haluaisi olla samassa tilassa hänen kanssaan. Vaikuttaa aina vihaiselta ja ilkeältä. Ihan koko ulkoinen olemus, ei pelkkä rooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Seppä on eläkkeensä ansainnut.
Noh, jos Antti ei halua tulla takaisin olisi hänet pitänyt kirjoittaa sarjasta ulos! Hahmon pilaamista tällainen.
Olipa herkullinen tämä Tuhmien tätien kolmas kausi, etenkin sen loppu! Yllätyksiä yllätyksien perään. Monia kysymyksiä jäi auki; nyt, kun on selvää, että myös nettisarjojen tapahtumat voivat jollain tavalla olla sidoksissa runkosarjaan (vaikka tätä moni epäilikin, kunnes Lola Vinberg todisti sen toisin) niin lienee mahdollista, että Marianna joskus palaa sarjaan. En kyllä mitenkään osannut odottaa
Mariannan olevan musta nunna, joten kun näytettiin Mariannan kasvot sen jälkeen kun edelleen tuntematon käsi silitteli koiraa, olin ihan ällikällä lyöty. Yleensä sarja on aika ennalta-arvattava, mutta nykyään olen huomannut että käsikirjoittajat ovat tsempanneet yllätyksellisyydessä paljon.
Ainakin tässä Mariannalla oli myös veli Jesse (miksiköhän tämä nimi on puhkikulutettu tässä sarjassa, Kallen säädönkin nimi oli sama ja tuntuu että on monta muutakin) ja Rakelkin oli kaiken järjen mukaan elossa. Tämä tuskin kuitenkaan oikeassa sarjassa olisi mahdollista, koska Rakelin ruumis selkeästi löydettiin. Itse en henkilökohtaisesto kylläkään haluaisi Mariannaa takaisin sarjaan, se olisi vaan sitä samaa sekoilurumbaa kolmannen kerran, ei mitään uutta. Tuhmiksissa oli kuitenkin
Mutta se, mikä oli todella mielenkiintoista, oli Kentsun kirje Camillalle! Jos täällä muistetaan, niin Camillahan muisteli hänen ja Kenin hääpäivää Tuhmisten ekalla kaudella. Viime kauden lopussa vihjattiin Lola Vinbergistä, eli on täysin mahdollista, että myös Ken tulisi takaisin sarjaan! Miksi muuten tuollainen kuvio olisi ollut tuossa lopussa?
Pointti oli siis, että tietyt asiat, kuten Rakelin ja Jessen olemassaolo tai esiintyminen runkosarjassa on varmaankin mahdotonta, mutta sen sijaan Mariannan elossaolemisesta annettiin aika selkeä merkki tämän kauden avulla ja myös Kenin mahdollisesta paluusta. Oli kyllä mielenkiintoinen kausi, toivottavasti lisää tulee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustakaa tuhmiksille oma ketju! Ei kuulu salkkariketjuun koska ketään ei kiinnosta.
Taidat olla ainoa ketä ei kiinnosta, joten älähän yleistä.
Kummallista, että aina kun uusi nettisarja tai kausi julkaistaan, niin täällä tietyt tyypit alkavat valittaa ja määräillä, mistä saa puhua, aivan kuin omistaisivat ketjun.
Olen lukenut tätä ketjua sen ensimmäiseltä sivulta asti, ja täällä on puitu ja puidaan edelleen ihan kaikki Salkkareihin liittyvä, niin näyttelijöiden yksityiselämästä käsikirjoittajien ajatuksenjuoksuun, maskeeraajien tuotoksiin, katsojien henkilökohtaisiin patoutumiin hahmoja kohtaan, lavasteista jankkaamiseen ja tiettyjen hullujen kaitsemiseen.
Millekään näille ei ole perustettu omaa ketjua eikä perusteta nytkään. Tuhmat tädit on osa Salkkareita siinä missä kaikki edellä mainittukin. Samat hahmot, samat luonteet, vaan paikoittain eri ympäristössä. Ja hyvinkin saattaa loppujen lopuksi liittyä itse Salkkareihin, kuten toisella kaudella nähtiin.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään Salmea puolustelematta täytyy silti todeta, että Aki on otettu jo kolme vuotiaana huostaan. Tavallaan ymmärrän ettei noin pieni lapsi pysty tuomaan kovin selkeästi asiaa ilmi ja kukapa haluaisi uskoa rakasta ihmistä hirviöksi.
Silti oli itsestäni ainakin aika tilannetajutonta Salmelta alkaa puolustaa omaa toimintaansa kehumalla tätä poikansa hyväksikäyttäjää hyväksi ja miellyttäväksi ihmiseksi.
Siis anteeks mut mä en oikeest vaan pysty sietää uutta Gunnaria. Näyttelijä ehk ihan hyvä ja näin mut mul on vaa tosi huonot fiilikset tosta uudesta eikä se oo oikeestaa ees sen syytä, mut en usko et tuun tottumaan siihen, että lempihahmoni näyttelijä vaihtui lennosta toiseen.