Sisarukset eri koteihin asumaan?
Onkos täällä ketään kenen lapsista toinen asuisi äidin, ja toinen isän luona eron jälkeen?
Tätäkin vaihtoehtoa olemme pohtineet, mutta onko julmaa erottaa sisarukset toisistaan aina viikoiksi?
Kommentit (6)
sisarukset eivät näkisi toisiaan kuin "vuoron vaihdossa", eli olisivat pian toisilleen aivan vieraita.
asumaan viikot erossa siskoistaan. Tämä on masentanut lasta kyllä jonkin verran:(
Äitini ja sisarensa erotettiin avioeron yhteydessä. Heidän suhteensa on koko aikuisiän ollut... mielenkiintoinen. Välillä ollaan niin läheisiä, välillä riitaannutaan pariksi vuodeksi. Serkkujen kanssa osaamme jo tälle naureskella, mutta lapsena rassasi tosissaan, kun ei koskaan tiennyt, milloin taas räjähtää ja tulee muutaman vuoden tauko kyläilyihin.
Yleensä riidatnliittyivät tavalla tai toisella siihen, että toinen koki toisen saaneen äidiltään enemmän, toinen taas toisen isältään.
Sisarukset tuntuvat päässeen nyt lopultakin erosta yli, kun kumpikin vanhemmista on haudan levossa.
mutta isompien kanssa periaatteessa voisin.
Meidän neljästä lapsesta eron yhteydessä 2 isointa (silloin 8v ja 6v) asuivat isänsä kanssa 2kk odotellessa koulun ja eskarin lukukauden loppua, ja muuttivat sitten lukukauden loputtua mun ja pienten (silloin 4v ja 10kk)luokse. Lapsista näki, että oli niille melkoisen hajottava kokemus tuo puolet ja puolet.
Sen sijaan omissa serkuissani neljä pienintä lasta jäi äidilleen erossa ja vanhin halusi jäädä isänsä luo. Jakoivat lapset sit niin kuin lapset tahtoi, turha teinin kanssa enää tapella siitä, kumman vanhemman luona asuu, ja oikeuskin kuuntelisi jo sen ikäisen lapsen mielipidettä.
Poika mun luona ja tyttö isänsä luona. Iät oli silloin 8 ja 6v. Oli kauhee miten tyttö vieraantui minusta, viikonloput lapset oli kuitenkin aina kahdestaan, joko minulla tai isällään.
Kun tilanne salli, tyttö muutti myös mun luokse ja nyt on kaikki taas ihan ok. Mutta kyllä se jälkensä on jättänyt silti.
sisarusten kuuluu asua yhdessä etenkin jos ovat muutenkin läheisiä...ja vaikka eivät olisikaan niin en erottaisi koska se ainakin saa heidät etääntymään toisistaan.