Minkä ikäisenä olette siirtäneet lapsen nukkumaan taaperosänkyyn?
Kommentit (7)
3v halusi itse nukkua pinniksessä ja nukkui siellä hyvin :)
pojat siirtyneet "isojen poikien sänkyyn" n.1,5-2 vuotiaina. Ihan siitä syystä, että siinä vaiheessa kun ovat keksineet alkaa kiipeilemään pinnasängyn kaiteen yli niin minusta se on alkanut näyttää liian vaaralliselta. Meillä sänky otettu aluksi oman sängyn viereen, jotta oppii pysymään siellä ja pikkuhiljaa hivutettu kauemmas. Lopulta viereiseen huoneeseen. Nyt ovat jo n.vuoden nukkuneet omassa huoneessa ja kumpikaan ei ole kertaakaan sängystä tippunut.
Pojat 2 1/2 ja kohta 4.
pinnasängyistä aika heti 1v synttäreiden jälkeen, kiipeilysyistä :)
kun siirty pinniksestä pois. Hyvin ois kyllä vielä mahtunut siinä nukkumaan eikä kiipeillyt laitojen yli, mutta annettiin pinnis tutulle tarpeeseen.
Hauskinta oli, että aluksi toinen ei ymmärtänyt että sieltä sängystä voi ihan itse tulla pois ilman kiipeilyjä:)
Meillä esim. kuopus siirtyi isoon, aikuisten kokoiseen sänkyn 1 v. Sama sänky käytössä vielä nyt 8v ja tulee varmaan olemaan niin kauan kun kotona asuu!
Oli jo kerennyt pari kk kiipeillä itse pois pinniksestä joten parempi oli vaihtaa isojen sänkyyn vaikka onkin taitava kiipeilijä :)
Kuten otsikko kuvastaa, en nyt tiedä, minkälaisesta sängystä on kyse, mutta meillä meni näin: lapsi syntymästä asti pinnasängyssä (aluksi oli tyynyjä ym. toppausta pinnojen ja lapsen välissä, jotta olisi pesämäisempi fiilis, tyynyt lakanan alla jotteivät kaatuneet lapsen päälle tms. Nämä toppaukset poistuivat siinä tulevien viikkojen aikana tarpeettomina). Kun ylös nouseminen noin 6-7 kk iässä alkoi kiinnostaa, laskimme pinniksen pohjan alemmas. Tällä mentiin melkein 1,5 vuoden ikään asti, jonka jälkeen aloimme totuttamaan lasta ensin laidattomaan pinnasänkyyn (siis yksi sivu irti), jonka jälkeen aika pian siirsimme hänet "isojen poikien sänkyyn" (jatkettava lastensänky). Näin siksi, koska seuraava tulokas tarvitsee kohta sen pinnasängyn :)