Mitä muuta eroa sillä on käytännössä kuin karenssi irtisanooko työntekijä
itse itsensä, vai irtisanooko työnantaja esim. taloudellisin ja tuotannollisin perustein?
Yhden keksin itse: Jos on asuntolainassa vakuutus, saa jotain helpotusta lainanmaksussa työttömäksi jäädessään jonkin aikaa?
Muuta?
Pienetkin faktat tervetulleita, mietin irtisanonko itseni itse.
Entäs opiskeluun ja opintorahaan liittyvää?
Kommentit (9)
et hae opintovapaata töistä ,jos meinaat opiskella...
kun vasta sit kun liiton päivät on käytetty.
Kai sulla ne on?
En yksinkertaisesti halua mennä entiseen työpaikkaani.
ap
Kai sulla ne on?En yksinkertaisesti halua mennä entiseen työpaikkaani.
ap
Kiinnostaa miksi olet irtisanoutunut/irtisanottu.
miksi on itse irtisanoutunut. Paras olisi hakea uusi työ ensin ja irtisanoutua sitten. Opintorahan kannalta ei ole merkitystä, työttömyysturvalla opiskelun kannalta saattaa olla.
ansiopäivärahan lisäksi maksetaan muutosturvaa 200 pv.
miksi edellinen työsuhde on päättynyt. Miksi olet irtisanoutunut itse, tai miksi kuulut niihin, jotka on irtisanottu. Kumpi sitten lienee parempi vaihtoehto.
Työtodistukseen kirjoitetaan pyynnöstä työsuhteen päättymissyy. Jos se kirjoitetaan, vaikka et haluaisi, pyydä sellainen, jossa ei ole syytä. Määräaikaiset yleensä toivovat että kirjoitetaan.
Onhan siinä nyt vissi ero tulevalle työnantajallesi oletko saanut ns. potkut vai lähditkö itse!!
Nuo loppuun kuluneet "taloudelliset ja tuotannolliset perusteet" voivat olla sumuverho todelliselle syylle. Mistä uusi työnantajasi sen voisi tietää, onko sinut pistetty pihalle esim. laiskuuden takia? Koska työnjälkesi on selkeästi heikompi kuin muilla? Koska olet jatkuvasti saikulla? Koska et tule toimeen muiden kanssa? Koska olet krooninen myöhästelijä? Koska jotakin muuta, mitä?
On tuhat kertaa parempi olla itse irtisanoutunut.
En ikimaailmassa olisi tullut edes ajatelleeksi mitään karensseja tai vakuutuksia tai muuta yhtä toisarvoista.
Kai sulla ne on?