Palkasta + kesälomista jotain tietätävät ! Auttakaa !
Olen sijainen, minulle maksetaan palkka kuukausittain, aina kuukauden viimeinen päivä.
Kesäkuun viimeinen päivä sain palkan + kesälomarahat, koko heinäkuun olen nyt kesälomalla.
Kysymys: maksetaanko minulle heinäkuun viimeinen päivä kuitenkin normaali palkka tilille?
Vai vasta elokuun viimeinen päivä ?!
APUA !
(tämä on ensimmäinen kesälomani, tähän asti olen ollut aina sijainen ja pätkätyöläinen, siksi olen ihan pihalla)
Kommentit (19)
ennen 31.3, saat tietyn määrän palkallista lomaa. Jos olet ollut kokovuoden saat normaalin kesäloman ja palkan.
mitä sinulle kesäkuun lopulla maksettiin! Maksettiinko kesäkuun palkka ja lomaraha vai maksettiinko myös loma-ajan palkka? Jos maksettiin loma-ajan eli heinäkuun palkka, niin ei enää toista heinäkuun palkkaa makseta. Lomaraha on "ylimääräistä" ja se on puolet loma-ajan palkasta. En tiedä, vieläkö on aloja, joissa ei lomarahaa makseta ollenkaan?
Mutta loman ajalta ei siis kaksinkertaista palkkaa makseta:)!
Itse olen aina ollut kunnan palveluksessa ja meillä maksetaan palkka normaalina palkkapäivänä, mutta lomaraha kesäkuun lopulla kaikille huolimatta loman ajankohdasta.
Siis sait kesäkuun palkan jo, ja lisäksi sait lomapalkan. Eli suurinpiirtein kaksinkertaisen määrän normaaliin verrattuna,eikös? Siinä on siis myös sinun LOMA-AJAN PALKKASI eli heinäkuun. Et voi siis enää heinäkuusta saada lisää rahaa. Lomarahat (eli vanha lomaltapaluuraha) saat vielä, se on noin puolet lomapalkasta, käytäntö vähän vaihtelee että milloin se maksetaan. Voi olla että heinäkuun viimeinen päivä, voi olla että vasta elokuussa.
kutonen puhuu paskaa?
No ei puhu! Monenko kuukauden palkan kuvittelet saavasi yhdestä lomakuukaudesta??
normiliksan ja kesälomapalkan vai lomarahan? Kaksi täysin eri asiaa...
Jos sait lomarahan etkä lomapalkkaa, niin sitten heinäkuussa saat lomapalkan. Oletko tunti- vai kuukausipalkkainen, noudatetaanko teillä vuosilomalain vai lomapalkkasopimuksen mukaista lomapalkan laskentaa? Helpompi vastata jos nämä tietää.
Oletko tosiaan koko heinäkuun lomalla? Normaaleja lomapäiviä ei riitä koko heinäkuuksi. Vai oletko alalla jossa kertyy enemmän lomaa?
Esimerkiksi kunnallisella puolella maksetaan joka kk peruspalkka, olet lomalla tai töissä. Kesäkuun puolivälissä maksetaan lomarahat.
ei lomapäivien määrä riipu alasta, vaan työvuosista. Lomapäivien määrä on suurimmillaan, kun työntekijä on ollut 15 vuotta työssä. Silloin lomaa on 38pv.
Lomarahan maksupäivä on myös kuntakohtainen; ei siis aina 15.6.
se palkka tulee ihan normaalisti heinäkuussa.
Mitä järkeä olisi pitää lomaa, jos heinäkuu olisi sitten palkaton? Ei mulla ainankaan olisi varaa lomailla ja olla sitten seuraava kuukausi ilman rahaa.
ja mulla lomapäiviä 28.
Joten kyllä ihan hyvin voi koko kuukauden olla lomalla.
Tosin mä olin vaan 3vko. Syyskuussa on viikko ja sittenkin jää vielä 9 lomapäivää.
kesälomarahoilla? Lomarahaa vai loma-ajan palkkaa?
Itse olen töissä isossa firmassa, jossa jostain kumman syystä käytetään palkkakuiteissa vielä termiä lomaltapaluuraha, mutta uskoisin sulla ap lukevan kesäkuun palkkakuitissa joko loma-ajan palkka tai lomaraha. Jos jälkimmäinen, niin heinäkuussa saat sit normaalin palkan tilalla loma-ajan palkan.
Mitä järkeä olisi pitää lomaa, jos heinäkuu olisi sitten palkaton? Ei mulla ainankaan olisi varaa lomailla ja olla sitten seuraava kuukausi ilman rahaa.
Meni näin:
Jos loma heinäkuussa, niin 30.6.maksettiin kesäkuun palkka+ lomapalkka heinäkuulta eli tällöin maksettiin 2kk palkka. 31.7. sai vain lomarahat eli ½kk palkka. ja kun palkkoja maksettiin myös 2 viikon välein, niin saattoi olla joku palkkapäivä, ettei saanut mitään, koska oli saanut palkan etukäteen.
maksetaan kesäkuussa kesäkuun palkka + lomarahat + loma-ajan palkka. Heinäkuussa saa sitten sen verran palkkaa kuin on työpäiviä.
Meidän työpaikassa maksetaan kesäkuussa kesäkuun palkka + lomarahat, loma-ajan palkan saa siinä kuussa missä on lomalla (tai jos on lomalla vaikka kesä- ja heinäkuun puolella, niin molemmissa kuukausissa + loput päivät normaalia palkkaa = yhteenlaskettuna normaali kk-palkka).
Riippuu työehtosopimuksesta ja työpaikasta.
kaikilla aloilla sitä ei makseta. Alkuperäiseen kysymykseen taas: jos alallasi maksetaan lisiä (ilta/yö) maksetaan niistä lomakorvaus erikseen (melko pieni summa). Lomapalkka on 9 tai 11,5% 1.4-31.3 tienaamastasi palkasta - riippuen kuinka kauan olet ollut töissä. Jos tuo prosenttiosuus maksettiin nyt, et tule luonnollisestikaan saamaan palkkaa heinäkuun lopussa kun et ole töitä tehnytkään.
työnantajana on kunta.
Kesäkuussa sain normaalin palkan ja lomarahat. Heinäkuussa sain normaalin peruspalkan, mutta lisät maksettiin vain niiltä päiviltä kun olin ollut töissä. Lisät kun kun tulee takautuvasti.
Olin päiväkodissa töissä, yksityisessä, ja oli ihan itsestäänselvää että palkka tulee 12kertaa vuodessa, jokaisen kuukauden 30s päivä.
Heinäkuussa päiväkoti oli kiinni, joten kaikki lomailtiin silloin.
Kesäkuussa saatiin lomarahat (noin puolet kuukausipalkasta).
Ihan hyvä systeemi, kesäksi sai vähän ylimääräistä, ja palkka juoksi koko ajan, eikä tarvinnut mitään lomaltapaluurahoja tai muutakaan miettiä.
Loma-ajan palkka maksetaaan normaalina tilipäivänä-ei etukäteen.
Tilinauhassa vaan lukee kuukausipalkan siasta loma-ajan palkka.
Lomaraha on puolet kuukausipalkasta.
niin normaalisti maksetaan heinäkuussakin palkka.