Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en anna 4v. lapsen enää tavata serkkuaan. Väärinkö?

Vierailija
21.07.2012 |

tilanne on se, että saman ikäinen serkku ilmeisesti kärsii jonkinlaisista mielenterveysongelmista. Kesken hyvin sujuneen leikin serkku saattaa yhtäkkiä kääntyä ja lyödä/tönäistä lastamme. Lisäksi hän koko ajan puhuu meille aikuisille sekä lapsellemme, miten lapsemme on tyhmä ja hänet pitäisi tappaa jne. En enää halua lohduttaa lastamme tällaisten juttujen jälkeen, kun hänellä on paha mieli tai haavoja serkusten "leikeistä".

Siskoni ja äitimme mielestä lastemme tulisi olla enemmän yhdessä, mutta minä en enää halua. Estän kuulemma läheisen suhteen syntymisen pitämällä lapseni erossa serkustaan. Mitä te tekisitte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolle ja äidille sanoisin, että tervetuloa takaisin kun osaa käyttäytyä, ei aiemmin.

Kuka puolustaa lastasi, jos et sinä? Senkin voit heille sanoa. Mutta sano nätisti kuitenkin, niin sukuriidan aiheuttaja et ole silloin sinä...

Vierailija
2/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolle ja äidille sanoisin, että tervetuloa takaisin kun osaa käyttäytyä, ei aiemmin.

Kuka puolustaa lastasi, jos et sinä? Senkin voit heille sanoa. Mutta sano nätisti kuitenkin, niin sukuriidan aiheuttaja et ole silloin sinä...

Toi mun viestihän kuulostaa ihan siltä, että vaan mulla on oikeus pahoinpidellä lastani!!!

Ei sen sillä lailla pitäny olla...

Ei enempää punkkua tähän mun lasiin, kiitos! -2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että serkun kanssa näin vaikeaa. Toimisin itse varmaan samalla tavalla kuin sinä. TOivottavasti tämä serkku saa jostain apua. Kuulostaa aika hälyyttävältä. Ei ole sinun lapsesi tehtävä joutua huonon kohtelun kohteeksi. Ei aikuisten eikä lasten taholta. SUojele lastasi.

Vierailija
4/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun lapselle on tullut kaikenlaisia oireita näiden serkkutapaamisten jälkeen? Olin jo silloin sitä mieltä, että sun pitäisi kieltää ne ja suojella lastasi.

tilanne on se, että saman ikäinen serkku ilmeisesti kärsii jonkinlaisista mielenterveysongelmista. Kesken hyvin sujuneen leikin serkku saattaa yhtäkkiä kääntyä ja lyödä/tönäistä lastamme. Lisäksi hän koko ajan puhuu meille aikuisille sekä lapsellemme, miten lapsemme on tyhmä ja hänet pitäisi tappaa jne. En enää halua lohduttaa lastamme tällaisten juttujen jälkeen, kun hänellä on paha mieli tai haavoja serkusten "leikeistä".

Siskoni ja äitimme mielestä lastemme tulisi olla enemmän yhdessä, mutta minä en enää halua. Estän kuulemma läheisen suhteen syntymisen pitämällä lapseni erossa serkustaan. Mitä te tekisitte?

Vierailija
5/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin lapseni erossa tuollaisesta serkusta

Vierailija
6/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v sanoo etta hanen serkkunsa pitaisi tappaa.

Vierailija
7/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saattaa tulla tosin rikas nyrkkeilijä joten kannattaa pitää hyvät välit, myöhemmin sitten lapsesi saa osuutensa serkun huume-ja huora partyistä!

Vierailija
8/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö?

Valitettavasti noinkin pienissä on näitä joiden mielestä kaikki pitäisi tappaa. En tiedä onko kaikkien mielessä jotain vikaa vai onko vika vanhemmissa ja estottomassa tv:n katselussa. Kuitenkin olen suhteellisen moneen tälläiseen törmännyt. Pahin oli sellainen lapsi (noin 4,5-vuotias) joka rääkkäsi tietoisesti eläimiä. Kyse ei ollut enää "normaalista" kokeilusta, siis mitä taaperot harrastavat, vaan kun tuolta lapselta kysyttiin että miksi sinä satutat tahallasi, kielloista huolimatta tuota eläintä, niin lapsi vastasi "koska se tuntuu hyvältä".

Karmiva tapaus ja vanhemmat olivat sokeita lapsensa ongelmille.

Vierailija
9/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö?

Valitettavasti noinkin pienissä on näitä joiden mielestä kaikki pitäisi tappaa. En tiedä onko kaikkien mielessä jotain vikaa vai onko vika vanhemmissa ja estottomassa tv:n katselussa. Kuitenkin olen suhteellisen moneen tälläiseen törmännyt. Pahin oli sellainen lapsi (noin 4,5-vuotias) joka rääkkäsi tietoisesti eläimiä. Kyse ei ollut enää "normaalista" kokeilusta, siis mitä taaperot harrastavat, vaan kun tuolta lapselta kysyttiin että miksi sinä satutat tahallasi, kielloista huolimatta tuota eläintä, niin lapsi vastasi "koska se tuntuu hyvältä".

Karmiva tapaus ja vanhemmat olivat sokeita lapsensa ongelmille.

Yäk mikä tapaus. Toivottavasti jää auton alle tai hukkuu ennenkuin menee kouluun. Moisia pahuuden sikiöitä ei maailma kaipaa enää yhtään enempää.

Vierailija
10/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin väkivaltaisia juttuja. Oma neljävuotiaani ei ole tottunut niin väkivaltaisiin leikkeihin ja puheisiin kuin mitä hänen serkkunsa harrastaa, joten hän miettii näitä sitten pitkään.

Uskon, että osaltaan syy on yliväsyneessä siskossani (isä ei ole ollut koskaan kuviossa mukana). Siskoni antaa syödä loputtomasti herkkuja ja katsoa telkkarista sitä, mitä sieltä sattuu tulemaan. Lapselle on myös opetettu, että hän on perheen mies, kun isää ei ole ja hänen tulee huolehtia äidistään ”miehekkäästi” (tarkoitus on varmaan kaunis, mutta melkoiset saappaat täytettävänä pienelle lapselle). Itse en tiedä, miten voisin lasta enää auttaa. Meille aikuisillekin puhuu, miten meidät tappaa, jos vaikka kiellämme jotain.

Ap

Vierailija
11/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pihapiirissä pari samantyyppistä poikaa ja nykyään kyllä välttelemme 4-vuotiaani kanssa heitä tarkoituksella. En tahdo kuunnella sitä uhoamista, kiroilua ja viimeisimpänä ilmiönä kiusaamista- päivittäin pihalla on kamala meteli, se karjumisen määrä on ihan uskomatonta...ei ole täyspäisiä lapsia, tykkäävät mm. rikkoa paikkoja ja vaikka vanhempansa olisivat vieressä, eivät puutu mihinkään.

Vierailija
12/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut suoraan äidillesi ja siskollesi, että tuollaiset puheet on sairaita?? Sano suoraan se syyksi kun en anna tästä lähtien enää lapsen tavata serkkuaan.

Ehkä haluavat sen lapsen viettävän sun lasten kanssa aikaa, jotta siskosi lapsi näkisi miten normaalit lapset käyttäytyvät? Ikäänkuin huutavat sua apuun? Haluavat sun kasvattavan poikaa?

Vierailija
13/13 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä lastens. ilmoitus, niitä kun täällä mielellään kaikista ja kaikesta tehdään. Mutta kun kyseessä ja sisko , sukulainen, siedetään enemmän ja hyväksytään tuollainen perhe.

Se, että on yh ja yksin vastuussa lapsista, ei tarkita automaattisesti sitä, ettei jaksaisi tai kykenisi kasvattamaan lapsesta normaalia.

näin väkivaltaisia juttuja. Oma neljävuotiaani ei ole tottunut niin väkivaltaisiin leikkeihin ja puheisiin kuin mitä hänen serkkunsa harrastaa, joten hän miettii näitä sitten pitkään.

Uskon, että osaltaan syy on yliväsyneessä siskossani (isä ei ole ollut koskaan kuviossa mukana). Siskoni antaa syödä loputtomasti herkkuja ja katsoa telkkarista sitä, mitä sieltä sattuu tulemaan. Lapselle on myös opetettu, että hän on perheen mies, kun isää ei ole ja hänen tulee huolehtia äidistään ”miehekkäästi” (tarkoitus on varmaan kaunis, mutta melkoiset saappaat täytettävänä pienelle lapselle). Itse en tiedä, miten voisin lasta enää auttaa. Meille aikuisillekin puhuu, miten meidät tappaa, jos vaikka kiellämme jotain.

Ap