otin ellos-lainan, 1200e. pitääkö ne tasaerät kutinsa?
siinähän on luvattu, että yksi ja sama summa koko maksuajan---- miksi netissä löytyy keskusteluja, että saa maksaa ja maksaa, mutta korkoja vaan lyhenee, pääoma "ei lainkaan", ja hirmu kallis ym. eli loppumaton suo?
otin siis 1200e, vuoden maksuajalla, maksan 116e/kk.
Kommentit (7)
Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että Ellos-laina on loputon suo. Itse erehdyin aikoinaan ottamaan ja kk-erät tosiaan pitivät kutinsa, mutta laina ei tuntunut lyhenevän ollenkaan.
Laskun kun sai käteensä, niin pääoma vuodenkin maksamisen jälkeen tuntui lyhentyneen vain muutamalla kympillä. Muistan kuinka asiaa aikoinaan ymmyrkäisenä ihmettelin ja lopulta tulin siihen tulokseen, että kerään rahat äkkiä kokoon ja maksan lainan kokonaisuudessaan pois niin pian kuin vain mahdollista.
Kerran olen käyttänyt vapaakuukauden. Silti aina tuo 97e/kk ja enää 2 erää jäljellä. Ei todellakaan mikään loputon suo :)
elloksen mukaan 31,37%. Järkyttävän suuri.
AP:n lainalle 16%, joka sekin on tosi korkea lainan vuosikorko.
maksoin kuukaudessa vajaan satasen, pääoma kului n. 30 euroa ja kaikki muut kulut; korot ja laksutuslisät ja käsittelymaksut 67 euroa.
Musta tuntui vajaan vuoden päästä, että ei lyhene lainkaan. Maksoin S-visalla koko paskan sit kerralla pois.
Ellos on markkinoiden kallein paikka ottaa lainaa.Olisit ottanut vaikka nordean joustoluoton.Puolet halvemmalla olisit päässyt.
vai löytyykö jostain pienestä präntistä jotain, joka pidentää laina- aikaa ja nostaa erää sovitusta?
ap