Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärillä vauvan yöherättelystä syömään:

Vierailija
20.07.2012 |

Vauvaa piti kuulemma herätellä öisin 4 tunnin välein syömään. Kätilöt lupasivat herätellä, mutta kertaakaan eivät kukaan herättäneet. Olisi pitänyt vissiin jokaisen pistää kämmykkähalytykset soimaan, ettei kukaan olisi saanut nukuttua huoneessa sitten. Aamulla sitten syyllistettiin, kun ei ollutkaan herännyt itse vauvaansa syöttämään. Missä kaikkialla tällaista käytäntöä on muualla?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä luotit niihin ja ei toiminut. Ei sinun vikasi.

Vierailija
22/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sun ihan itse pitää se herääminen varmistaa. Kolme lasta olen Kättärillä synnyttänyt eikä ole kyllä kaynyt mielessäkään, että joku mua kävis herättelemässä.

Missä päin Suomea on aikaa yököillä herätellä äitejä...?

kun kännyäei saanut pitää päällä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipainoista vauvaa piti syöttää 3 tunnin välein ja itse huolehdin herätykset. En osannut edes toivoa muuta, minun vauvahan se oli joten minä itse siitä huolehdin!

on se pointti, että voi olla vähän hankalaa, jos molemmilla/kaikilla huoneessaolijoilla soi kellot.

Ihan samalla tavalla se minun 2-kiloinen oli normiosastolla normihuoneessa vierihoidossa. Syöttöväli vaan tiheämpi.

Vierailija
24/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sun ihan itse pitää se herääminen varmistaa. Kolme lasta olen Kättärillä synnyttänyt eikä ole kyllä kaynyt mielessäkään, että joku mua kävis herättelemässä.

Missä päin Suomea on aikaa yököillä herätellä äitejä...?

kun kännyäei saanut pitää päällä? Ap

Ymmärsitköhän nyt kaiken ihan oikein? Känny hiljaiselle herättämään niin muut ei olis häiriintyneet.

Vierailija
25/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tädeillä tukka tärähti kattoon kummallakin kerralla, kun sanoin, että yöt ovat menneet 6-7 tunnin väleillä. Niin ei saa missään tapauksessa tehdä! Pitää herätellä rinnalle.. Koskaan sitä ei kukaan perustellut, että miksi pitäisi.

En todellakaan herätellyt, jos lapsi ei kerran ole nälkäinen, niin se ei sitten ole. Nyt nää lapsukaiset ovat 9 v ja 11 v. Eivätkä vieläkään syö öisin.

Tervettä, normaalin kokoista vauvaa ei tarvinnut herättää syömään. Päinvastoin korostettiin sitä, että voi antaa nukkua huoletta ainakin 6 tuntia (omieni kohdalla ei ollut puhettakaan, että niin pitkään olisivat nukkuneet). Näin Haikaranpesässä 2007 ja 2010.

Vierailija
26/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kertaakaan herätetty, kun vauva heräsi itsekseen aina tiheämmin, mutta yöhoitajat kyllä lupasivat herättää 3-4 tunnin välein riippuen vähän imetysmaratonien kestosta (ja vähän hoitajastakin). Mulla ei ollut mitään paperikelloa, vaan kysyivät illalla viimeisimmän syöntiajan ja käskivät soittaa kelloa, jos vauvaa herää imemään omia aikojaan, etteivät sitten tule turhaan herättämään.

Vierailija
27/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipainoista vauvaa piti syöttää 3 tunnin välein ja itse huolehdin herätykset. En osannut edes toivoa muuta, minun vauvahan se oli joten minä itse siitä huolehdin!

on se pointti, että voi olla vähän hankalaa, jos molemmilla/kaikilla huoneessaolijoilla soi kellot.

Miten tämä eroaa minun tilanteesta? Ihan samalla tavalla se minun 2-kiloinen oli normiosastolla normihuoneessa vierihoidossa. Syöttöväli vaan tiheämpi.

En voi tietää kaikkien av-mammojen synnärikokemuksia! Mulla ei ollut kämppiksiä, joten ei tarvinnut miettiä, herätänkö muut kelloon.

Vierailija
28/31 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä eroaa minun tilanteesta? Ihan samalla tavalla se minun 2-kiloinen oli normiosastolla normihuoneessa vierihoidossa. Syöttöväli vaan tiheämpi.

En voi tietää kaikkien av-mammojen synnärikokemuksia! Mulla ei ollut kämppiksiä, joten ei tarvinnut miettiä, herätänkö muut kelloon.

Vierailija
29/31 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää laittaa kännykkä herättämään. En usko että yökkö joka on yleensä yksin osastolla, muistaa tai ehtii käydä tarkistamassa joka vauvan kohdalla että onko se herännyt vai ei. Ja mistä se yökkö muutenkaan tietää että onko vauva esim juuri syönyt a nyt jatkatte unianne, siis jos vauva on vaikka ite herännyt 3h edellisestä syötöstä? Pitäiskö sen herättää sut ja kysyä millon oot syöttäny.

Ymmärrän kyllä että yliväsyneenä ja hormonihuuruissa et oo tuota asiaa tajunnu ja sulle on joku sanonu väärin että muka heräteltäis.

katsoivat sen ja jos oli tarvetta herättivät

Vierailija
30/31 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosituhannella tämä on oikein tapahtunut? Ainakin kolme vuotta sitten TAYSissa vauva herätti minut, jos herätti. Hoitajat antoivat meidän nukkua. Yksi syöttöväli vuorokauden iässä kesti seitsemisen tuntia, mutta sen jälkeen neitonen söikin useamman tunnin putkeen.

Vierailija
31/31 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan takuulla ei kukaan tullut herättelemään. Annan vauvalle ruokaa silloin kun se on nälkäinen, en silloin kun joku käskee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän