Olemme laittamassa rivitaloasunnon myyntiin itse, mitä kannattaa korostaa?
Mitkä ovat sellaisia asioita jotka ratkaisevat kiinnostuksen? Erikoiset asiat, mitä muissa asunnoissa ei ole? Piha? Pitääkö tapetit ja laminaatit olla tip top? Itse tykkään laittaa uuteen asuntoon uudet tapetit että on oman maun mukaan, eli en välitä vaikka tapetit olisi minkälaisia, onko muilla niin?
Kommentit (21)
toinen asuntokin on myyty, kymppitonnin kalliimmalla mitä meillä on pyynti. Eli nyt ei ole kuin meidän asunto myynnissä, kaksi myyty ihan lähiaikoina. Mahtaakohan meidänkin asunto mennä kaupaksi?
Pihalle laitetaan vielä tänä kesänä uudet keinut ja hiekkalaatikko. Ja piha lanataan ja laitetaan soraa, sit on varmaan taas siistin näkönen piha.
ja pakata tavaraa pois, laitan ne vaikka naapurin talliin piiloon.
Onko siisti, eli kävyt ym. roskat kerätty, rikkaruohot nypitty sora-alueilta..? Lasten leikkipaikan kunto? Mä katon sellasia.
Lisäksi mainitsisin, että kymppitonni hinnasta pois sitä remonttia varten, koska me ei itse jaksettu tehdä sitä.
Siivoa siivoa hyvin! Ollessani kesän töissä asvältoim. huomasin kuinka hirveän tärkeää on se siivous ja henkkoht. tavat pois + liika krääsä! Asuntoa ei nimitäin kaikki pysty hahmottamaan itselle sopivaksi kun toisen elämä on siinä auki. Jos sinulla kuitenkin on huone epäsiistillä tapetilla vaihda ne sillä ei ole kallis asia!
halvempi hinta kuin naapurilla jolla on kaikki pinnat laitettu hiljattain.
Meidän kaikkien asunnot tässä taloyhtiössä on prikulleen samanlaisia, hassu juttu mutta silti meillä kaikilla tuntuu olevan ihan erilainen asunto, kun kaikki pinnat ja huonekalujen sijoittelu on eri, ja tavaramäärä eri.
Me maalattiin yks pahin seinä josta oli tapettia revitty (kissat&lapset) Pahin kohta mitä ei pienellä rahalla ja työllä saa peittoon, on eteisen/portaikon seinät on kuitutapettia ja kissa raapinut täysin pilalle.
Pakko laittaa levyt, mutta tuntuu että ei meillä ole nyt aikaa ja rahaa sitä tehdä, menee se talo mitä ollaan katottu sit ostaa.
taloyhtiön kunto ja tulevat remontit.
Toisena toimiva pohjaratkaisu. Jos nää natsaa.
Kiinnostaa keittiö ja kylpyhuone.
Tapetit tulee viimeisenä.
Ylimääräiset kamat piiloon, jotta ihmiset näkevät asunnon ja pystyvät hahmottamaan sen tilaa ja potentiaalia. Naapureista ei tarvitse yksityiskohtaisesti kertoa, en ollenkaan mainitsisi mitään sellaista, että jonkun naapurin kanssa ei kemiat pelaa. Laita myynti-ilmoitukseen tiedot, montako päiväkotia on lähiössä, kuinka kaukana alakoulu ja yläkoulu ovat ja kerro muistakin palveluista etäisyydet (kirjasto, lähikauppa, terveyskeskus ym).
Taloyhtiön tiedot ovat myös hyvin tärkeitä, ihmiset eivät halua muuttaa yhtiöön, joka on huonosti hoidettu tai riitainen. Itse esimerkiksi olin hyvin kiinnostunut eräästä rivariasunnosta, mutta luin yhtiön paperit ja siellä oli pitkät riidat ja oikeudenkäynnit naapuritaloyhtiön kanssa ja myös yhtiön sisäisiä riitoja. Jätin sen takia tarjouksen tekemättä.
Myös yhtiön pihan ulkonäkö kannattaa tsekata, onko hoidettu? Onko huoltoyhtiö? Ellei ja yhteispiha vähän rehottaa, leikkaa itse nurtsi ennen näyttöä. Lapsiperheitä kiinnostaa myös hiekkalaatikko ja leikkivälineet. Jos yhteispihan hiekkis on täynnä ruohoa, revi ne pois ja kuopsuta vähän hiekkaa esille ja laita muutama hiekkalelu rekvisiitaksi.
Keskeneräinen ilmoitus vielä kuvien osalta, kun tuli vähän kiire. Tehtiin jo yhdestä talosta ehdollinen tarjous, joten tää pitäis saada myytyä melko nopeesti.
Sattumalta aloin jutella yhden vieraan ihmisen kanssa että laitoin just tän myyntiin, ja he olivatkin puolisonsa kanssa etsineet just tän tyyppistä huoneistoa, kaksi jo kuulemma mennyt sivu suun. Hän kävi katsomassakin, eikä ollut mitään ehditty siivota, mutta tuntui tykkäävän paikasta kaikin puolin, eikä hintakaan näyttänyt kauhistuttavan. Nyt jännitän että mitä jos meneekin heti, ja ihan turhaan laitoin nettiin ilmoituksen :)
Mutta jos kaikki sailytystilat on tungettu tayteen, se antaa vaikutelman etta sailytystilaa on liian vahan!
Ala ihmeessa hankkiutumaan tavarasta eroon! On muuttokin sitten helpompaa. Parin paivan tyolla saat jo suuren eron aikaan.
Tässä on varsinkin yksi pariskunta todella töykeitä, mutta hekin ovat myymässä asuntoaan, asuneet vasta alle 2 vuotta. Aiomme myydä 10 tuhatta halvemmalla kuin he.
Eli jos mahdollista niin vaikka vuokraa varasto ja vie asuntoon kerääntynyt tavara sinne. Tiettyjä yksityiskohtia voit jättää ja tietysti ne tavarat joita tarvitsette jos vielä asutte asunnossa. Sijoittakaa henkilökohtaiset tavarat kaappeihin. Mieti millainen perhe voisi ostaa asunnon ja korosta niitä asioita.
Toiseksi tärkein asia on pohjapiirustus. Lisää se ilmoitukseen. Tapetteja ja laminaatteja ei kannata alkaa uusimaan koska ostaja saattaa haluta valita ne itse.
Kolmanneksi asunto kannattaa siivota kunnolla, mm. ikkunat ja nokiset tulisijat kannattaa pestä.
sitten pohjaratkaisu, hinta, mahdolliset tulevat remontit. Toki asunnon siisteydellä ja pintaremontilla suuri vaikutus. Itse myimme muutamia kuukausia sitten rivitalonasuntomme parissa viikossa. Oikotiellä ilmoitimme ja paikallisessa lehdessä (oli ilmainen). Naapureista kerroimme yleisesti esim. asuu lapsiperheitä jne. ei sen tarkemmin ;) Paperit hoiti välittäjä.
Ilman sitä en lähde katsomaan mitään asuntoa.
Lähiseudun palvelut on hyvä mainita(koulut, päiväkodit, kauppa).
Tavaraa ei tosiaan saa olla paljoa, jotta tulee tilavampi vaikutelma.
Se oli myös silloin täynnä kun itse olimme ostamassa tätä, silloinen omistaja ei itse enää asunut tässä, ja täällä oli jätesäkkejä nurkissa ja epäsopivia huonekaluja, meitä ne ei häirinneet.
Mitenkäs lemmikit?
Meillä on pari kissaa, pitääkö ne viedä jonnekin pois?
kans 2 kissaa kun viimeksi myytiin. Ensiesittelyyn vietiin pois, jos vaikka tulee paljon porukkaa (hahhah), seuraaviin yleis- ja yksityisnäyttöihin ei viety pois. Välittäjä sanoi, että ei haittaa kissat.
tuskin haittaavat jos normaalista autotallista kyse. Tosin te joudutte tyhjentämään sen joka tapauksessa joten ne tavarat joista aiotte luopua muutossa kannattaa hävittää (=myydä, viedä kierrätykseen jne.) jo nyt. Kissoista en osaa sanoa, mutta ei kai ne haittaakaan kun esittelette asunnon itse. Ainakin Kiinteistö-Kaisa-ohjelmassa Kaisa meni monesti asuntoihin joissa oli kissoja ja koiria.
alle kymmenen vuotta sitten. Tämä on kuitenkin -79 rakennettu talo.
Taloyhtiön pihaa on laitettu, mutta vielä vähän keskeneräinen. Tämänhetkinen hallitus ei ole vienyt projekteja loppuun, vaikka yksi heistä on se joka myy kalliilla hinnalla asuntoaan. Meinaan kyllä mennä sanomaan hallituksen pj:lle, että pihaa on pakko kunnostaa (lanata sora-alueet ja laittaa lisää soraa)
Tässä taloyhtiössä ei mitään suurempia riitoja ole itse taloon liittyen, pari pariskuntaa vaan katsoo asiakseen arvostella (haukkua) muita, siis puhuvat ilkeästi päin naamaa. Toinen näistä pariskunnista on juuri se joka myy omaansa ylihintaan (itse maksoivat liikaa) Nämä "riidat" on yleensä henkilöiden välisiä, eikä niitä kirjata mihinkään pöytäkirjoihin, kokouksessa yleensä ollaan asiallisesti.
Huoltoyhtiö käy leikkaamassa nurtsin, eikä isompia remontteja ole taloyhtiöön tulossa, juuri teetetyn arvioinnin mukaan, yllätyksiähän voi aina näin vanhassa talossa tulla.
Ai niin, vaikuttaakohan se että tästä juuri pari päivää sitten myytiin yksi asunto? Vähän enemmän pyytivät kuin me, siinä asunnossa on varmaan tapetit olleet paremmassa kunnossa kuin meillä.
Ei viitsitty laittaa omaa myyntiin kun muutenkin oli 2/9 asuntoa myynnissä, nyt kun tuo toinen meni, ajattelin että tämäkin voisi mennä.
Hyvä, _selkeä_ pohjapiirros. Välillä näkee niitä mitkä ovat täynnä kaikenlaisia ylimääräisiä merkintöjä, mittoja ja kaikkea mahdollista ja niitä on tuskaa katsoa kun en ainakaan minä tahdo saada niistä mitään selkoa.
enkä ole jaksanut viimevuosina siivota tarpeeksi. Ajattelin että jos joku tulee katsomaan, niin nakkaan vaan kaikki "ylimääräiset" krääsät kirjahyllyistä ja lehtipinot johonkin laatikoihin ja vien jonnekin. Vaatepinot vaan jätesäkkiin ja pois näkyvistä. En nyt kyllä tätä saa "stailatun" näköiseksi millään lyhyessä ajassa. Ja yritän siivota muuten, kissanhiekkalaatikot ajattelin kans että vien vaikka pihalle tai partsille. Tiedän että se haju voi ottaa nenään tosi pahasti. Tiedän itse kun käyn kyläpaikassa jossa on kymmenkuntakin rotukissaa, niin kyllä on tymäkkä se haju.
Eilen illalla laitoin nettiin ilmoituksen, ja heti oli tänä aamuna tullut jo yksi kysely, jännittää aika paljon, että mitä jos haluavat tulla katsomaan.