Kaupan kassamyyjä, avaudu tänne
Voi juma! Jos kone ei lue viivakoodia ja alan näpytellä koodia numero kerrallaan tai jos tuotteesta on koodi vaikka revennyt, se ei auta asiaa jos asiakas sanoo "se oli 1,99" kun se hinta ei RIITÄ! Mä tarvitsen sen koodin perkele. Ei sinne koneelle voi vain näpytellä sitä hintaa. Toki joissain tuotteissa on pikakoodit, mutta harvempi tuote ainakaan ruokakaupassa näpytellään vain johonkin tuoteryhmään ja hinta perään.
Huh. Kiitos.
Muita avautumisia?
Onneks mulla on viikonloppu vapaa.
Kommentit (101)
se tuote myydään sillä hintaa, mikä siinä hyllynreunalapussa on. Ihan sama vaikka ois hinnat noussu, se lappu pitää olla ajantasalla. Eri asia on ku tolloasiakas kattoo tarjoushinnan kermoista ja ottaa niistä sen mihin käsi osuu, lukematta mikäs se tuote nyt olikaan kun niitä on eri merkkejä.
Joissain kaupoissa suoritetaankin yöpurkua, mutta suurimmassa osassa ne tavarat nyt pitää purkaa aamupäivällä. Vituttaa asiakkaat, jotka luulee että me ollaan tahallaan tiellä. Ei tajua väistää kun tullaan isolla lavalla. Ei auta muu kuin hymyillä että jooo en ois halunnukaan viedä näitä kamoja esiin, ihan mukava on että et tajua väistää.
Vituttaa kaikki ääliöt myyjät, jotka on ite viel tyhmempiä ku tollot asiakkaat. Hitaat kassat, jotka soittaa hintaa jostain tuotteesta, josta koodi puuttuu : "tääl on tämmönen pitsa jossa ei oo hintaa" " no minkälainen pitsa?" " no tää on tämmmönen kinkku salami" " no joo onko pakaste vai tuore, minkä merkkinen, mitä siinä lukee" ... jne. Eli tolloja on todellakin myös siel myyjäpäässä.
Asiakkaita on monenlaisia ärsyttäviä. Vielä yks esimerkki on ne jotka ei osaa kattoo siitä mainoksesta sitä tarjouksen voimassaoloaikaa ja tulevat sit raivoaan miten heitä huijataan. opetekaa lukemaan.
t. myyjä
Jos hinta on eri, mitä hintalappu on sanonut, asia selviää ILMAN huutamista ja meuhkaamista. Eli yksinkertaisesti, ole hiljaa sen aikaa kun asiaa selvitän. Syy kun todennäköisesti on se, että tuote on ollut korttitarjouksessa (jokaista en ylläripylläri ulkoa muista ja siten heti sanoa missä vika) ja oikea hinta näkyy vasta sen etukortin höyläämisen jälkeen tai sitten juuri äskettäin on tullut automaattinen hintojenpäivitys eikä hintalappuja ole vielä ehditty vaihtaa uusiin. Käsin kun se homma on tehtävä jokaisen yksittäisen hyllynreunahintalapun kanssa, niin siinä menee jokunen hetki. Se on ihan normaalia, että ihmettelee eri hintaa, mutta hei...ne käytöstavat, ihan oikeasti.
Kaljan osto ennen tai jälkeen aamu- tai iltayhdeksän. En ole vastuussa Suomen alkoholilainsäädännöstä ja se ei riitä kaljojen saamiseen, että olet kaupassa ollut ennen yhdeksää, vaan ne kaljat on ostettava yhdeksään mennessä. Ei baaristakaan saa juotavaa valomerkin jälkeen, vaikka siellä sitä ennen olisit ollutkin.
Olen ilmeisesti näihin ärsyttäviin ilmiöihin törmännyt aika vähän, kun äkkiseltään ei muuta tule mieleen. :)
Ei se ole asiakkaan vika jos et ehdi vaihtaa hintalappuja. Ihan itseäs saat syyttää. Jos hintalaput on kohdillaan niin ei kärhämiä pitäisi syttyä. Eli tee työsi paremmin.
Itse ota tuon jo lähes kohteliaisuutena. Ikää on 29 ja pari kertaa ole joutunut näyttämään henkkarit kaljaa ostaessa :)
Vaikka avautuminen on kivaa, niin kai te muistatte että suurin osa teidän asiakkaista on kuitenkin ihan kivoja, ei haise eikä veetuile. Muistakaa heitäkin joskus. Jos te aina keskitettä katseenne ja ajatuksenne niin karseisiin tapauksiin, niin ei tule olemaan työnteko helppoa. Ja tämä pätee aivan kaikkeen muuhunkin.
En ole kaupassa myyjänä, mutta asiakasPALVELIJA kuitenkin. Se vaan on niin, että tehtäväämme kuuluu palvella asiakkaita, myös niitä teidän mielestänne vittumaisiakin, ne asiakkaat kuitenkin maksavat meidän palkkamme.
Hämmästelen aina näitä ketjuja, joissa asiakkaita haukutaan. 15v olen ollut töissä asiakaspalvelussa eikä mieleeni tulisi haukkua yhtäkään asiakasta. Suosittelen alan vaihtoa jos ei miellytä.
Ap taas linjoilla. Tykkään kyllä työstäni, ei siinä mitään, mutta väitän, että jokaisessa työssä on varjopuolensa. Kassamyyjän duunissa näitä puolia on mm. aiemmissa viesteissä kirjoitetut asiat. Eniten harmittaa se, että monet näistä jutuista voitaisiin oikeasti välttää sillä, että vaikka katsottaisiin tarjouslapusta, mikä tuote on tarjouksessa. Normaali tarkkaavaisuus kannattaa.
Avautuminen vaikka tällä tavalla netissä muuten puhdistaa mieltä ihan oikeasti. Vertaistuki toimii tässäkin asiassa.
Minä en ole ikinä vittumainen asiakkaalle, vaikka sisällä kiehuisikin. Tiedostan sen oikein hyvin, että asiakkaat tuovat taloon rahat, josta minun palkkani maksetaan.
- "paljonko tää maksaa?" Ja tuote pidetään tiukasti kädessä eikä tajuta, että pitäisi se viivakoodi siitä lukea, jotta osaisin hinnan kertoa...
- se, että vaikka juuri äsken olisit ollut asiakas ja olet jo mennyt pois kassalta kun mieleesi tulee jotain, niin ei puhettakaan, että odotettaisiin, että palvelen sen seuraavan asiakkaan loppuun vaan tullaan puhumaan päälle/kiilataan väliin.. tsiisus! käytöstavat!
- hinta 16,95€, asiakas antaa 20€, ei edes puhu mitään mistään muusta ja kun lyön kassan jo auki, niin aletaan, että "hei, mullahan ehkä olisi täällä se 1,95€" etsitään...etsitään.... "ai ei mulla olekaan". Koko tuon ajan minä odotan ja odotan ja odotan, että mitähän rahaa täältä pitäisi antaa takaisin.
- "tingi se 10 centtiä" juu, en tingi, koska jos aina tinkisin niin kassat eivät täsmää. Et todellakaan ole ainoa urpo joka sitä tänäänkin on jo ehdottanut.
- ja KAIKISTA ÄRSYTTÄVINTÄ: tullaan kassalle, puhutaan puhelimeen eikä keskitytä ollenkaan siihen maksuun. Eikö voi sanoa puhelimeen, että odota hetki tai että soitan takaisin???
Sitten sählätään sen maksun kanssa kun yritetään samalla selittää mitä teki eilen ja kenen kanssa...
Huoh...
Ja kyllä, 90%:sti pidän työstäni hyvin paljon!
En ihan heti löydy yhtään negatiivista puolta asiakkaista, ihmisiä tässä ollaan kaikki ja minun hommani oli kuitenkin olla se asiakaspalvelija siinä. Sitä en oikein ymmärtänyt, miten niin moni kollega otti henkilökohtaisesti asiakkaiden jutut ja vissiin oletti että työssä kuuluu olla yhtä kivaa kuin vapaa-ajalla, kun naama oli jatkuvasti nurin (iästä riippumatta)? Huomasin olevani ainoa kassa tuossa kaupassa, joka päivittäin pyyhki kassan liukuhihnan ja tasot, sille etenkin vanhemmat työkaverit jaksoivat naureskella. Ilokseni huomasin toisessa kaupassa vähän aikaa sitten aasialaissyntyisen naisen, joka teki näin myös- en siis ollut ainoa!
Työsuhdettani ei jatkettu määräaikaisuuden jälkeen ja olen ollut pidemmän aikaa nyt työtön. Harmittaa, etenkin jos kohtaan huonoa asiakaspalvelua: mielessäni pyörii vain "tuon olisi voinut hoitaa paljon fiksumminkin".
En minäkään niitä myyjiä ymmärrä, joilla on naama norsunvitulla koko ajan joka päivä. Mätämunia ja kultakimpaleita löytyy sekä tiskin takaa että edestä.
ap
Se ärsyttää näitten kaikkien jo edellä mainittujen lisäksi, että miks ihmiset ei ymmärrä että me myyjät ja tietyillä ketjuilla jopa itse myymäläpäälliköilläkään ei ole mahdollisuuksia ottaa jotain tuotetta valikoimiin.
Itse olen myymälässä myyjänä ja nyt olen muutaman kuukauden ollut myymälänhoitajan sijaisena.
No eräs vanhempi nais ihminen kävi noin puoli vuotta sitten kysymässä jotain gluteenitonta erikoislepää mikä ei kuulu valikoimiin. No hän pyysi että jos olisi mahdollista tilata sitä. Itse sitten googletin leivän tiedot jotta sain enarin millä sen ois voinut tarkastaa. No järjestelmä ei sitä tunnista joten sitä ei saada valikoimiin. Nyt se on puolen vuoden ajan käynyt kaupassa ja huomautellut siitä kun sitä ei ole tullut. Eikä millään ymmärrä että en voi asialle oikeastaan mitään tehdä. Nyt se toi sitten ihan sen leipäpussin että tilatkaa sitä.
No minun esimies kävisit lomilla kaupassa ja sekin koitti sitä tilata mutta sanoi että sitä ei saa (ja turha ottaa kun myynti erä on 12/leipää ja niitä ei menis vuodessa etes niin paljoa).
Seuraavan kerran kun se kävi kaupassa niin ei tahtonut edes kuunnella että ihan oikea myymälänhoitaja oli koittanut sitä tilata. Alkoi vaan paasaamaan että miks otetaan tommosia tänne myymälänhoitajaa tuuraamaan ketkä ei osaa tilata tavaraa vaikka on tuotu kaikki kooditkin valmiiksi. Koita siinä sitten olla iloinen asiakaspalvelija :)
koko kassatyön ajatteleminenkin nostaa karvat pystyyn itse tein sitä noin kolme vuotta ja nyt syön vaikka paskaa ennemmin kuin ikänä enään mene kassalle töihin..siis voi vattu mitä porukkaa..mullakin ois vaikka kuinka paljon mikä rsyttää..mutta eniten vihaksi pistää se että sen myyjän pitäisi tietää kaikki siis ihan KAIKKI sen kaupan asioista..ja jos et tiedä..niin vittu sitä paskan märää..ei vittu hattua nostan niille jotka sitä jaksaa tehdä.
mutta joskus tein keikkoja hyllyttäjänä eri kaupoissa. Ei siinä mitään, ihan kivaa hommaa. Huvitti vain joskus kun meni itselleen täysin tuntemattomaan paikkaan töihin ja rupesi siellä ensi työkseen selvittämään asiakkaiden ongelmia ja kysymyksiä. Mahtoivat ihmetellä kun ei työntekijä tiedä yksinkertaisiakaan asioita, vaan joutuu ne jostakin selvittämään. Sellaista se on vuokratyön yleistyttyä. Valitettavasti kaupoissa on liikaa leipääntyneitä yksinkertaisia ihmisiä töissä, onneksi myös helmiä.
Jos hinta on eri, mitä hintalappu on sanonut, asia selviää ILMAN huutamista ja meuhkaamista. Eli yksinkertaisesti, ole hiljaa sen aikaa kun asiaa selvitän. Syy kun todennäköisesti on se, että tuote on ollut korttitarjouksessa (jokaista en ylläripylläri ulkoa muista ja siten heti sanoa missä vika) ja oikea hinta näkyy vasta sen etukortin höyläämisen jälkeen tai sitten juuri äskettäin on tullut automaattinen hintojenpäivitys eikä hintalappuja ole vielä ehditty vaihtaa uusiin. Käsin kun se homma on tehtävä jokaisen yksittäisen hyllynreunahintalapun kanssa, niin siinä menee jokunen hetki. Se on ihan normaalia, että ihmettelee eri hintaa, mutta hei...ne käytöstavat, ihan oikeasti.
Kaljan osto ennen tai jälkeen aamu- tai iltayhdeksän. En ole vastuussa Suomen alkoholilainsäädännöstä ja se ei riitä kaljojen saamiseen, että olet kaupassa ollut ennen yhdeksää, vaan ne kaljat on ostettava yhdeksään mennessä. Ei baaristakaan saa juotavaa valomerkin jälkeen, vaikka siellä sitä ennen olisit ollutkin.
Olen ilmeisesti näihin ärsyttäviin ilmiöihin törmännyt aika vähän, kun äkkiseltään ei muuta tule mieleen. :)
Ei se ole asiakkaan vika jos et ehdi vaihtaa hintalappuja. Ihan itseäs saat syyttää. Jos hintalaput on kohdillaan niin ei kärhämiä pitäisi syttyä. Eli tee työsi paremmin.
Ei hyvänen aika teitä :DDDD
Minähän se olenkin yksin vastuussa koko puljun pyörittämisestä, aina kaupan työntekijöistä sinne ketjun johtoportaaseen asti. Huomaa kyllä kummalla puolella tiskiä sinä olet.
Ap komppaa numeroa 33. :-) Asiathan tapahtuvat täysin samalla tavalla ketjusta riippumatta...
Ja numerolle 28: tasan tarkkaan tiedän, että yhdessä kaupassa kassakone antaa myydä kaljaa pidempään kuin toisessa. Ne on katsos ohjelmoitu eri tavalla. Lain mukaan pitää myydä pari minuuttia yhdeksän jälkeenkin, jos alkoholituotteet on saatu haltuun ennen yhdeksää, mutta minkäs teet, kun kone ei hyväksy enää tuotteita.
lain mukaan tapahtua jokaisessa ketjussa. Vai meneekö ärrän kassakone lain ohi? Katsos jokaisen kaupan tulee ohjelmoida ne koneensa lain mukaan. Ihme pölvästejä ootte, kun tästäkin pitää vääntää, että "toisessa on eri tavalla". Se pitää varmaan pyytää kauppias paikalle, ja tarkistamaan alkoholilaki, jos kauppa rikkoo lakia..
Mua ärsyttää:
- no se on sit ilmanen
- se kun seurataan sitä kassan näyttöä ja höpistään samalla mitä se maksoi, ai eikse ollukkaan tarjouksessa( lopullinen hinta koneella loppusumman jälkeen)
- kun luullaan että kaupassa kaikki toimii ja että jos kuusi ihmistä on saikulla niin mun siinä kassalla pitäisi revetä laittamaan hinnat oikein
- tällaiset ketjut
- sori, mä tykkään oikeesti olla kaupassa töissä, mutta kaikkihan sitä ei voi ymmärtää
58: oletko nyt sitä mieltä, että kauppa rikkoo lakia, jos ei myy enää esim. 21.07 alkoholia, vaikka asiakas on saanut sen haltuunsa? En ihan ymmärtänyt missä kohtaa nyt rikotaan lakia.
Niin tai näin, monessa kaupassa kassa sanoo 21.05 alkoholituotteille ei. Se on fakta, vaikka ei lain mukaan oikein olisikaan.
hei anteeks ootsä myyjä, ootsä myyjä, ootsä täällä töissä.
no mitä sä päättelet näistä mun kuteista olenko täällä myyjänä töissä?!
henkilöltä, jolla on kaupan työasu päällä. Tällaisia vastauksia olen saanut:
- eiku mä oon tettiläinen, en mä tiedä
- minun vuoroni päättyi juuri
- minä en ole tällä osastolla töissä, kysytkö osaston myyjältä.
Miten teiltä pitäisi kysyä?
Ja kassalla vasta 21.05 alkoholin SAA myydä :)
Asiakkaalla oikeus maksaa tuottensa kun oli ennen sulkemisaikaa kaupassa, tosin en tiedä minkälainen käytäntö on jos kauppa auki klo 22.00
se ei riitä kaljojen saamiseen, että olet kaupassa ollut ennen yhdeksää, vaan ne kaljat on ostettava yhdeksään mennessä. Ei baaristakaan saa juotavaa valomerkin jälkeen, vaikka siellä sitä ennen olisit ollutkin.
Jos asiakas on oluensa kanssa selkeästi kassajonossa kun kello kumahtaa 21, hänellä on oikeus ne maksaa ja viedä mukanaan. Baarissakin bartender tekee drinksun loppuun vaikka räpsähdys olisi tullut kesken kaiken.
Joo no tarkoitinkin lähinnä sitä, että kauppaan tullaan 10 vaille yhdeksän ja tehdään ostokset rauhassa ja kassalle lompsitaan kymmenen yli ja kun sanotaan, että "olin täällä ennen yheksää pitää myydä!!1". No eipä kyllä pidä myydä.
tykkään työstäni ja vittumaiset asiakkaat lähinnä naurattavat jälkeenpäin vaikkei heti siltä tunnukkaan.
Seikka mikä ihmetyttää kun jotkut tulevat suu vaahdossa raivoamaan että missä se ulkofile on mikä oli lehdessä tarjouksessa, vastaan että tänä vikonloppuna ei meillä ollut tarjouksessa ulkofile niin asiakas huutaa kun sireeni että HUIJAAN häntä??!!!! Ja kas kun päivän lehti on kourassa tarjous olikin Supermarketissa.
Sitten ei voida edes anteeksi pyytää vaan haukutaan vielä lisää ja kerrotaan että siirtyy Prisman asiakkaaksi. Siinä vaiheessa tekis mieli sanoa että tuskin Prismakaan haluaa tuollaista idioottia asikkaaksi mutta tervemenoa KOKEILEMAAN.
Sama ongelama on myös Prismassa varsinkin jos asutaan rajalla ja teeveessä tullu kahvi mainos, tullaan kauppaan ja ihmetellään kun mainoksessa oli.. Jaa että minkä osuuskaupan mainos kyseessä ;)
tykkään työstäni ja vittumaiset asiakkaat lähinnä naurattavat jälkeenpäin vaikkei heti siltä tunnukkaan.
Seikka mikä ihmetyttää kun jotkut tulevat suu vaahdossa raivoamaan että missä se ulkofile on mikä oli lehdessä tarjouksessa, vastaan että tänä vikonloppuna ei meillä ollut tarjouksessa ulkofile niin asiakas huutaa kun sireeni että HUIJAAN häntä??!!!! Ja kas kun päivän lehti on kourassa tarjous olikin Supermarketissa.
Sitten ei voida edes anteeksi pyytää vaan haukutaan vielä lisää ja kerrotaan että siirtyy Prisman asiakkaaksi. Siinä vaiheessa tekis mieli sanoa että tuskin Prismakaan haluaa tuollaista idioottia asikkaaksi mutta tervemenoa KOKEILEMAAN.
Ymmärrän tunteen, mutta hinnat pysyy alhaalla vaan sillä, että eliminoidaan kaikki väärinkäytösten mahdollisuudet ;) Valita ylöspäin vastaavien toiminnasta kunnes asia korjaantuu.