Kaupan kassamyyjä, avaudu tänne
Voi juma! Jos kone ei lue viivakoodia ja alan näpytellä koodia numero kerrallaan tai jos tuotteesta on koodi vaikka revennyt, se ei auta asiaa jos asiakas sanoo "se oli 1,99" kun se hinta ei RIITÄ! Mä tarvitsen sen koodin perkele. Ei sinne koneelle voi vain näpytellä sitä hintaa. Toki joissain tuotteissa on pikakoodit, mutta harvempi tuote ainakaan ruokakaupassa näpytellään vain johonkin tuoteryhmään ja hinta perään.
Huh. Kiitos.
Muita avautumisia?
Onneks mulla on viikonloppu vapaa.
Kommentit (101)
Vittu noi "se on varmaan ilmanen" ja "ei se verotukseen käy" (kuitista) ottaa päähän. Joka päivä kun kuulee useemman kerran... voi huh huh.
Samoin toi "se makso 1,99" joo-o, mä melkein muistan kaiket hinnat ulkoo, plus kyllä mun pitää silti saada koodi.
JOSKUS laitetaan tuoteryhmä + hinta, mutta siihen tarvii vastaavan avaimen. Samoin kuin yli 20 euron pullokuittiin, rivinpoistoon, kuitin keskeytykseen ja tallennukseen. Siinä ärsyttää se, ettei vastaava kuule/välitä kutsukellosta ja saat venata viis minuuttia kun asiakas hermostuu.
Hieno systeemi ettei tavallinen kassa "osaa" tehdä mitään. Pläääääärrrgghhh!
Pakko muuten kysyä: miksi ärsyttää/paremmin kuvaava verbi, kun papereita kysytään? Oletko omasta mielestäsi nuoren näköinen?
Tämä koskee lähinnä keski-ikäisiä naisia (osin miehiäkin). Ensin jonotetaan muutama minuutti, lastataan ostokset hihnalle ja sitten aletaan kaivaa sitä lompakkoa sieltä jostain kassin uumenista. Miksi sitä ei voi ottaa esille jo jonottaessa?
Toinen on nämä, jotka pakkaavat ostoksensa ennen kuin siirtyvät maksamaan. Argh.
Toinen on nämä, jotka pakkaavat ostoksensa ennen kuin siirtyvät maksamaan. Argh.
Onpahan sitten seuraavan asiakkaan ostoksille pikaisemmin tilaa. Ja jos vaikka rahat eivät riitäkään ja jää ostokset ostamatta, niin onpahan jo valmiiksi pussissa josta ne on helppo hoitaa takaisin osastolle :)
Kaljan osto ennen tai jälkeen aamu- tai iltayhdeksän. En ole vastuussa Suomen alkoholilainsäädännöstä ja se ei riitä kaljojen saamiseen, että olet kaupassa ollut ennen yhdeksää, vaan ne kaljat on ostettava yhdeksään mennessä. Ei baaristakaan saa juotavaa valomerkin jälkeen, vaikka siellä sitä ennen olisit ollutkin.Olen ilmeisesti näihin ärsyttäviin ilmiöihin törmännyt aika vähän, kun äkkiseltään ei muuta tule mieleen. :)
"Alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut
haltuunsa ennen kello 21.00, saadaan maksaa maksaa
kassaan kello 21.00 jälkeen. Jos myyntipaikka
suljetaan kello 21.00, ennen tätä
liikkeeseen sisään tulleille asiakkaille voidaan
myydä myös alkoholijuomia. Jos liike saa
jatkaa aukioloa vielä kello 21.00:n jälkeen,
tulee mahdollisuus alkoholijuomien haltuunottoon
lopettaa kello 21.00."
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=valvira_ohje_11_2010.pdf%2B&sourc…
Voiko turhempaa ja tylsempää ammattia edes olla? No, täytyy sitä olla jotain hommaa laiskoille ja tyhmillekin, kaikki kun eivät voi olla pankkiireita kuten minä.
Mutta ei teidän kassojen harmit meitä muita paljon hetkauta. Mitättömien ihmisten mitättömiä ongelmia.
tämän ketjun parasta antia on ehdottomasti, kun ERI kauppaketjuissa työskentelevät rivikassantätit kiistelee keskenään, että kuinka ne asiat nyt oikeen menee. Kellekään tullu mieleen, että eri ketjuissa on eri säännöt, käytännöt ja kassajärjestelmät?!! Ei, vaan kun meillä tehdään NÄIN niin kyllä se on sitten joka paikassa NÄIN!
Ap komppaa numeroa 33. :-) Asiathan tapahtuvat täysin samalla tavalla ketjusta riippumatta...
Ja numerolle 28: tasan tarkkaan tiedän, että yhdessä kaupassa kassakone antaa myydä kaljaa pidempään kuin toisessa. Ne on katsos ohjelmoitu eri tavalla. Lain mukaan pitää myydä pari minuuttia yhdeksän jälkeenkin, jos alkoholituotteet on saatu haltuun ennen yhdeksää, mutta minkäs teet, kun kone ei hyväksy enää tuotteita.
-ootsä töissä täällä, ooksä myyjä? (myyjälätkä rinnuksissa ja seison kassan takana, mitenköhän olis?)
-asiakas tulee varastoon vaatimaan jotain
-asiakas tulee kassalle ja luettelee mulle tuotteden hinnat, jotka osaan kyllä itsekin katsoa koneelta
-asiakas tyrkkää mulle ostostensa maksun johonkin hyllyjen väliin ja pyytää vielä pussia!
-etuilevat asiakkaat
-asakkaat, jotka eivät osaa itse päätellä, mitä 50 %:n alessa oleva tuote voisi maksaa, vaikka lähtöhinnat ovat esillä
-mummot, jotka kinuvat kaupanpäällisiä, eivätkä tajua, että en voi alkaa jakaa roinaa noin aina ulos yhden postikortin päällisinä
-näitähän riittää
Aargh! Viimeksi eilen yksi rouva alkoi meuhkaamaan minulle kassalla, että hän ei varmasti ota näitä kermapurkkeja, koska ovat niin kalliita, niiden piti olla tarjouksessa! Ensinnäkin, tämä yksi kermapurkki maksoi euron! Toisekseen, kun osastolle soitin, se oli ihan eri kerma, jok meillä oli tarjouksessa. Asiakkaan vastaus: "Jaa, eiku mä katoin vaan sen hinnan ja otin ensimmäisen kerman, minkä näin. Mä en näitä silti ota. Anna rahat takaisin." Kyllä siinä vaiheessa korvista mulla kärys savua, näitä ihmisiä kun tulee monia ja taas monia päivittäin, jotka eivät viitsi lukea, mikä on tarjouksessa, he näkevät vain hinnan ja ottavat jotain.
Lukekaa ne tarjouslaput!!
Voiko turhempaa ja tylsempää ammattia edes olla? No, täytyy sitä olla jotain hommaa laiskoille ja tyhmillekin, kaikki kun eivät voi olla pankkiireita kuten minä.
Mutta ei teidän kassojen harmit meitä muita paljon hetkauta. Mitättömien ihmisten mitättömiä ongelmia.
Mä odottaisin sitä, kun myyjät ihan oikeasti lopettais hommiensa tekemisen. Väärät hinnat, ei tuotteita hyllyissä, myymälä kuin kaatopaikka, ei kukaan rahastamassa ja mikä tärkeintä, jos sulla nyt sattuu olemaan paska päivä, ei kukaan kuuntelemassa sitä ryöpytystä, kuinka sun elämäs on ihan paskaa. :)
Ettehän te nyt hyvänen aika voi muutella hintaa kauppapäivän aikana, vaan tietenkin silloin kun kauppa on kiinni ja laittaa myös laput paikoilleen. Kerropa missä kaupassa saa tuotteen ilmaiseksi.
[/quote]
Myyjillähän ei omaa elämää olekkaan; lappuja vaan liimailevat yölliseen aikaan omalla ajallaan että kaikki on valmista sitten kun SINÄ tulet ostoksille.
se ei riitä kaljojen saamiseen, että olet kaupassa ollut ennen yhdeksää, vaan ne kaljat on ostettava yhdeksään mennessä. Ei baaristakaan saa juotavaa valomerkin jälkeen, vaikka siellä sitä ennen olisit ollutkin.
Jos asiakas on oluensa kanssa selkeästi kassajonossa kun kello kumahtaa 21, hänellä on oikeus ne maksaa ja viedä mukanaan. Baarissakin bartender tekee drinksun loppuun vaikka räpsähdys olisi tullut kesken kaiken.
Joo no tarkoitinkin lähinnä sitä, että kauppaan tullaan 10 vaille yhdeksän ja tehdään ostokset rauhassa ja kassalle lompsitaan kymmenen yli ja kun sanotaan, että "olin täällä ennen yheksää pitää myydä!!1". No eipä kyllä pidä myydä.
Mikäli kauppa suljetaan klo 21, asiakas on siis ollut kaupassa sisällä ennen klo 21, hänelle myydään alkoholi vaikka hän olisi kassalla 21.10.
Jos kauppa on auki vaikka klo 22 asti, mutta kaupassamme on lukittavat alkoholitelineet tai kaapit (tai what ever mutta lukitaan klo 21 kuitenkin), minä kassana voin olettaa että asiakas on alkoholit ottanut ennen klo 21 ja voin ne hänelle myydä.
Sen sijaan jos kauppa on auki klo 22 asti ja alkoholi on vapaasti otettavissa hyllystä vielä klo 21 jälkeen, minun täytyy kieltäytyä myymästä koska en tiedä milloin asiakas on kaljansa hyllystä napannut.
tv. kaupan täti jonka ikärajapassi on suoritettu pari kuukautta sitten
se ei riitä kaljojen saamiseen, että olet kaupassa ollut ennen yhdeksää, vaan ne kaljat on ostettava yhdeksään mennessä. Ei baaristakaan saa juotavaa valomerkin jälkeen, vaikka siellä sitä ennen olisit ollutkin.
Jos asiakas on oluensa kanssa selkeästi kassajonossa kun kello kumahtaa 21, hänellä on oikeus ne maksaa ja viedä mukanaan. Baarissakin bartender tekee drinksun loppuun vaikka räpsähdys olisi tullut kesken kaiken.
Joo no tarkoitinkin lähinnä sitä, että kauppaan tullaan 10 vaille yhdeksän ja tehdään ostokset rauhassa ja kassalle lompsitaan kymmenen yli ja kun sanotaan, että "olin täällä ennen yheksää pitää myydä!!1". No eipä kyllä pidä myydä.
klo 20:40 mutta minun vuoro oli 9:02 jolloin ei saanut talkookaljoja ostettua, myyjä olisi myynyt mutta kassalaite ei antanut ostaa alkoholia yhdeksän jälkeen...
Tuohon kalja-asiaan: joissain kaupoissa kassoissa on "varoaikaa" esim. 5 minuuttia yli yhdeksän, joissakin enemmänkin, saattaapa olla että toisissa ei yhtään. Eli vaikka kuinka olisi pullo ollut kädessä 20.59, niin jos jono on pitkä ja kassan varoaika menee yli, ei sitä kassan ohi voi myydä mitenkään. Sikäli ihan fiksu sääntö tuo, että jos on hallussa ennen yhdeksää, mutta käytäntö vähän ontuu.
mutta laki sanoo että oluen myynti on LOPETETTAVA klo 21 ja jos siellä jonossa tarkastaja on ja kassa myy oluttu ysin jälkeen, kaupalta lähtevät luvat alkoholin myyntiin ja voin kaupan esimiehenäkin työskennelleenä sanoa että aika varmasti tämä kassatyöntekijä saisi fudut!
Vaikka avautuminen on kivaa, niin kai te muistatte että suurin osa teidän asiakkaista on kuitenkin ihan kivoja, ei haise eikä veetuile. Muistakaa heitäkin joskus. Jos te aina keskitettä katseenne ja ajatuksenne niin karseisiin tapauksiin, niin ei tule olemaan työnteko helppoa. Ja tämä pätee aivan kaikkeen muuhunkin.
Jotka ei ole suorittaneet ikarajapassia. Se kalja myydaan, jos se in saatu hyllysta ennem ysia. Ainut poikkeus on myymala,joka on auki vaikka 23 asti eika myymalassa ole lukittavia hyllyja kaljolle. Suurimmassa osassa on joten jos se kalja on sielta keretty noukkia enne kaappien sulkemista niin se myydaan. Ja vaikka menis klo 21 kiinni niin se myydaan, koska asiakas on paassyt sisaan ennen klo 21. Ei ole valia moneltako on sieel kassalll. Aina on mattimyohaisia ja niita voi sit hoputtaa kassLle. Ei e valia onko ostoksissa kalja. Se myydaan. T. Myyja
Niissa koneisss on se myyntiaikarajoitus, mutta sen voi sallia. Myyjat suorittakaa ikarajapassi.
No, minäkin näytän vissiin selkeästi alle 25vuotiaalta....
Vaikka tosiaan jo 30v.
Ja nämä ehkä eivät tosiaankaan ajattele että on toi 25veen näköisen sääntö, vaan ärsyttää kun kuvittelevat että heitä pidetään 17veen näköisinä.