Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet naisesta joka menee uusiin naimisiin alle vuosi erosta?

Vierailija
20.07.2012 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut salasuhde jo avioliiton aikana ja se on kenties ollut syynä eroon. Tai sitten että molemmat ovat erittäin impulsiivisia ihmisiä.

Itse aloin kyllä tapailla miestä heti eron jälkeen, yhteen muutettiin 1,5v päästä. Naimisiin aikasintaan 4v kuluttua tapaamisesta, mutta suurin syy se että pitää säästää rahaa kun halutaan kunnon juhlat.. Alle vuosi on kyllä aika nopsaan.

Vierailija
2/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan, ajattelen että eron jälkeen pitäisi käsitellä edellinen liittonsa, eroon johtaneet syyt, kaikki ne jutut mitkä johtivat eroon. Pitäisi olla tietty aika ihan yksin ja opetella olemaan siinä tilassa yksin.

Ettei tulisi solmineeksi laastarisuhdetta, ihan vaan siksi ettei pysty olemaan yksin, ettei hakisi uudesta suhteesta jotakin lohduttajaa ja lohdutusta itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita on niin monenlaisia.

Sanon suoraan, ajattelen että eron jälkeen pitäisi käsitellä edellinen liittonsa, eroon johtaneet syyt, kaikki ne jutut mitkä johtivat eroon. Pitäisi olla tietty aika ihan yksin ja opetella olemaan siinä tilassa yksin. Ettei tulisi solmineeksi laastarisuhdetta, ihan vaan siksi ettei pysty olemaan yksin, ettei hakisi uudesta suhteesta jotakin lohduttajaa ja lohdutusta itselleen.

Vierailija
4/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai että on nyt löytänyt sen oikean, tai että ei osaa olla yksin. Monia vaihtoehtoja.

Käytyäni itse läpi monia elämänmuutoksia olen tullut armeliaammaksi myös muita kohtaan. Ulospäin nopeat liikkeett saattavat vaikuttaa tasapainottomalta ja hätiköivältä, mutta ei se välttämättä niin ole.

Ekan oman avioliittoni solmin neljän vuoden yhdessäolon jälkeen, näin jälkikäteen katsottuna täysin väärän ihmisen kanssa. Naimisissa ehdittiin olla vajaa vuosi ennen erilleen muuttamista. Ero ehti olla vireillä puolitoista vuotta (ts. harkinta-aika), jonka aikana tapasin nykyisen mieheni. Hän kolahti heti, tiesin, että tässä on se oikea. Se sai minut laittamaan lopullisen eron vireille ex-miehestä. Siitä meni noin 10 kk, kun menin uudelleen naimisiin. Tämä avioliitto on kestänyt jo 12 vuotta. Olen kuullut valinnoistani paljon kritiikkiä ja uuden liiton kestävyyttä kyllä on epäilty. Mutta sellaisia ihmiset ovat.

Vierailija
5/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin edellinen on (virallisesti) päättynyt.

Vierailija
6/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan, ajattelen että eron jälkeen pitäisi käsitellä edellinen liittonsa, eroon johtaneet syyt, kaikki ne jutut mitkä johtivat eroon. Pitäisi olla tietty aika ihan yksin ja opetella olemaan siinä tilassa yksin.

Ettei tulisi solmineeksi laastarisuhdetta, ihan vaan siksi ettei pysty olemaan yksin, ettei hakisi uudesta suhteesta jotakin lohduttajaa ja lohdutusta itselleen.

Olen henk. koht. sitä mieltä että ihmisten tulisi opetella olemaan yksinkin. Tiedän monia ihmisiä jotka alkavat heti eron jälkeen etsimään uutta suhdetta, koska eivät halua tai osaa olla yksin. Sitä edellisen suhteen jättänyttä aukkoa yritetään paikata epätoivoisesti ja usein siitä ei seuraa mitään hyvää.

Itsekin olin sellainen, mutta jossain vaiheessa pakotin itseni olemaan yksin. Jos mieheni kanssa nyt eroaisimme(ja koputan puuta ja toivon ettei niin käy, paitsi "kunnes kuolema meidät erottaa"), en jo lastenkaan takia alkaisi etsimään uutta suhdetta ennenkuin olen päässyt edellisestä yli.

Jos taas on kyse siitä että ko. ihminen on aloittanut uuden suhteen ennenkuin vanhasta on erottu ja jos ihminen on minulle oikeasti tuttu, luultavasti arvostukseni häneen lopahtaa. Pettäminen on minun arvomaailmassani yksi pahimmista asioista mitä voi toiselle tehdä, ilman fyysistä väkivaltaa (mussuttajat: Fyysinen väkivalta, raiskaukset, kiduttaminen, jne. ovat pahempia kuin pettäminen).

Vierailija
7/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henk. koht. sitä mieltä että ihmisten tulisi opetella olemaan yksinkin. Tiedän monia ihmisiä jotka alkavat heti eron jälkeen etsimään uutta suhdetta, koska eivät halua tai osaa olla yksin. Sitä edellisen suhteen jättänyttä aukkoa yritetään paikata epätoivoisesti ja usein siitä ei seuraa mitään hyvää.

Itsekin olin sellainen, mutta jossain vaiheessa pakotin itseni olemaan yksin. Jos mieheni kanssa nyt eroaisimme(ja koputan puuta ja toivon ettei niin käy, paitsi "kunnes kuolema meidät erottaa"), en jo lastenkaan takia alkaisi etsimään uutta suhdetta ennenkuin olen päässyt edellisestä yli.

Jos taas on kyse siitä että ko. ihminen on aloittanut uuden suhteen ennenkuin vanhasta on erottu ja jos ihminen on minulle oikeasti tuttu, luultavasti arvostukseni häneen lopahtaa. Pettäminen on minun arvomaailmassani yksi pahimmista asioista mitä voi toiselle tehdä, ilman fyysistä väkivaltaa (mussuttajat: Fyysinen väkivalta, raiskaukset, kiduttaminen, jne. ovat pahempia kuin pettäminen).

Luin pariterapeuttien haastatteluja, ja siinä painotettin kovasti, että naisilta menee yleensä kaksi vuotta erosta toipumiseen. On totta, että sitä toipumista voi aloitella jo suhteen aikana. Tässä kuitenkin painotettiin, että vaikka eron syy olisi niin selvä kuin miehen alkoholismi, niin silti pitää löytää ne syyt, millä itse toteutti vääränlaista kaavaa ja mahdollisti parisuhteen ajautumisen tuohon tilaan. Ei siis etsitä syyllistä vaan oman käytökseen liittyviä asioita, jotka on hyvä tiedostaa, jotta ei taas etsi itselleen uutta alkoholistia. On selvää, että mies alkoholismillaan tuhosi suhteen, mutta se, että nainen kärsi avioliitossaan vuosi kausia, aiheutti käyttäymiskaavan, jota on syytä vältellä seuraavissa parisuhteissa. On siis tiedostettava ne karikot, joihin itsekin kolahti parisuhteen aikana, vaikka ne eivät suoraan eron syitä olisikaan.

Yleensäkin ajattelen usein, että nopeat ratkaisut tehdään siksi, että pelätään, ettei niitä voi tehdä enää myöhemmin. Tähän tosin on poikkeuksia esim. hyvä ystäväni, joka tapasi miehensä elokuussa, muutti yhteen lokakuussa, tuli raskaaksi marraskuun alussa ja sai tämän esikoisensa lisäksi kaksi muuta lasta. He avioituivat toisen lapsen jälkeen maistraatissa. Ovat edelleen onnellisia melkein 10 vuoden jälkeen.

Vierailija
8/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nainen on työstänyt eronsa ehkäpä jo vuosia ennen todellista eroa ja/tai neisella on ollut jo toinen avioliiton aikana.

Tai nainen on ottanut mamun jolla kiire ja nainen on "painostettu" naimisiin.

Vierailija
9/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisriippuvainen.

Vierailija
10/10 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kokeneet salamarakkauden, upeaa. Että rakkaus on vienyt jalat alta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä