rv 23+1 verenvuoto, apua
Ulostamisen jälkeen pyyhkiessä tuli emättimen puolelta kirkasta verta. Vuoto loppui pyyhkimiseen, mutta onko syytä lähteä lääkäriin? Lähin päivystys on 200 km päässä. Kyseessä ensimmäinen raskaus.
Kommentit (8)
kun jos loppuu pyyhkiessä niin kuulloistais kyllä peräpukamalta..? meinaan itellä oli niitä raskaus aikana ja verta tuli ihan reippaastikki välillä.
Itsekin sitä pukamaksi luulin, mutta veri tuli emättimestä. Nyt onneksi loppunut, mutta paperissa oli ihan kirkasta verta muutaman pyyhkäisyn ajan. Istukka on edessä, siitä varmasti johtuu.
ap
Itsekin sitä pukamaksi luulin, mutta veri tuli emättimestä. Nyt onneksi loppunut, mutta paperissa oli ihan kirkasta verta muutaman pyyhkäisyn ajan. Istukka on edessä, siitä varmasti johtuu.
ap
Ota yhteyttä neuvolaan/äitiyspoliklinikalle. Luultavasti ottavat sut viimeistään ensi viikolla näytille. On hyvä ottaa tulehduslabrat, joskus verenvuoto voi johtua tulehduksesta. Ulraavat varmasti myös istukan ja kohdunsuun tilanteen.
Eiköhän kaikki ihan hyvin ole kuitenkin! :)
Soitin naistenklinikalle, sieltä sanoivat että tarkkaillaan tilannetta, kun vuoto loppui. Loman vuoksi olen nyt kauempana päivystyksistä, normaalisti olisin jo käynyt lääkärissä yksityisellä. Kiitos teille kun rauhoittelitte minua, kesti vähän aikaa päästä puhelimella päivystykseen..
Mulla oli myös vuotoa, tarkkoja viikkoja en enää muista. Säikähdin kauheasti. Soitin synnärille ja käskivät tarkkailla tilannetta. Ei kuitenkaan onneksi jatkunut, joten kaikki meni hyvin enkä käynyt päivystyksessä. Yritä tunnustella liikkeitä, niin tiedät, että pikkuinen ok. Jälkeenpäin oon miettinyt, että ehkä mulla vauva liikkui tai kääntyi niin rajusti, että joku kohta repesi.
Liikkeitä olen tuntenut tänään, tosin nyt vuodon jälkeen vain muutaman heikon, mutta ei niitä muutoinkaan ole koko ajan tuntunut. Ihana kuulla, että muillakin vuotoa on ollut ja kaikki mennyt silti hyvin. Kiitos teille rauhoittelusta, se tuli tarpeeseen kun lääkäriin ei heti täältä mökkipaikkakunnalta pääse.
Voi olla, että ottavat sut sisälle tarkkailuun. Voi olla vaaratontakin, mutta on hyvä olla tarkkana. Onko sulla etinen istukka?